GM-OŚ.271.11.2020.KG
Wersja strony w formacie XMLZamówienie na | Dostawa energii elektrycznej do obiektów i na potrzeby oświetlenia drogowego dla gminy miasta Chełmno |
---|---|
Status zamówienia | rozstrzygnięte |
Nr sprawy | GM-OŚ.271.11.2020.KG |
Zamawiający | Urząd Miasta Chełmna |
Tryb zamówienia | Przetrag nieograniczony |
Rodzaj zamówienia | Dostawy |
Wartość zamówienia | powyżej kwoty określonej na podstawie art.11ust.8 ustawy PZP |
Termin składania ofert | |
Sposób składania ofert | Adres skrytki ePUAP Urzędu Miasta w Chełmnie: /8493hehsse/skrytka |
Chełmno dnia 30.11.2020 r.
Nr sprawy GM-OŚ.271.11.2020.KG
Wykonawcy
(wszyscy zainteresowani)
ZAWIADOMIENIE
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843, z późn. zm.) zawiadamia się, że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na „Dostawa energii elektrycznej do obiektów i na potrzeby oświetlenia drogowego dla Gminy Miasto Chełmno, oznaczonego numerem sprawy GM-OŚ.271.11.2020.KG, zostały wybrane niżej wymienione oferty:
W części 1 zamówienia:
RESPECT ENERGY S.A., ul, Ludwika Rydygiera 8, 01-793 Warszawa
Część I- oferowana cena jednostkowa brutto – 374,28 zł/MWh, wartość oferty brutto – 1.298.392,29 zł
W części 2 zamówienia:
PGE Obrót S.A., ul. 8-go Marca 6, 35-959 Rzeszów
Część II – oferowana cena jednostkowa brutto – 346,86 zł/MWh, wartość oferty brutto – 1.153.836,73 zł
UZASADNIENIE
Wybrane oferty spełniają wszystkie wymagania zamawiającego określone w treści SIWZ. Oferty zgodnie z kryterium oceny oferty określonymi w treści SIWZ uzyskały najwyższą ilość punktów. Oferta najkorzystniejsza w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy Pzp.
Punktacja przyznana zgodnie z kryteriami oceny ofert:
Cześć 1 zamówienia:
Oferta nr 1 ENTRADE Sp. z o.o., ul. Poznańska 86/88, 05-850 Jawczyce - oferta odrzucona
Oferta nr 2 RESPECT ENERGY S.A., ul, Ludwika Rydygiera 8, 01-793 Warszawa - 100 pkt.
Oferta nr 3 ENTRADE Sp. z o.o., ul. Poznańska 86/88, 05-850 Jawczyce - oferta odrzucona
Oferta nr 4 PGE Obrót S.A., ul. 8-go Marca 6, 35-959 Rzeszów - 87,75 pkt.
Cześć 2 zamówienia:
Oferta nr 1 ENTRADE Sp. z o.o., ul. Poznańska 86/88, 05-850 Jawczyce - oferta odrzucona
Oferta nr 2 RESPECT ENERGY S.A., ul, Ludwika Rydygiera 8, 01-793 Warszawa -96,65 pkt.
Oferta nr 3 ENTRADE Sp. z o.o., ul. Poznańska 86/88, 05-850 Jawczyce - oferta odrzucona
Oferta nr 4 PGE Obrót S.A., ul. 8-go Marca 6, 35-959 Rzeszów - 100 pkt.
Jednocześnie zamawiający informuję, iż umowa w sprawie zamówienia publicznego może zostać zawarta nie wcześniej niż w dniu 11.12.2020 roku.
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843, z późn. zm.) zawiadamia się, że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na „Dostawa energii elektrycznej do obiektów i na potrzeby oświetlenia drogowego dla Gminy Miasto Chełmno, oznaczonego numerem sprawy GM-OŚ.271.11.2020.KG, zostały odrzucone niżej wymienione oferty:
Oferta nr 1 i 3, złożona przez ENTRADE Sp. z o.o., ul. Poznańska 86/88, 05-850 Jawczyce.
UZASADNIENIE
Zamawiający w treści SIWZ w rozdziale XII „Sposób obliczenia ceny” określił w jaki sposób winna być obliczone cena oferty.
(…)
Cenę oferty należy obliczyć wg wzoru:
C = Cj x E
przy czym:
C - cena oferty brutto
Cj – cena jednostkowa energii elektrycznej brutto [w zł za MWh] uśredniona dla wszystkich punktów poboru energii elektrycznej dla potrzeb oświetlenia …….. .
E – szacunkowa ilość dostarczanej energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy [w MWh]
(…).
W rozdziale III SIWZ - „Opis przedmiotu zamówienia”, zamawiający określił parametry dla zamawianej energii, a w tym szacunkowe zużycie energii w okresie obowiązywania umowy w skali roku. Zatem wykonawca w ofercie jak i jej kalkulacji cenowej winien uwzględnić szacunkową ilość dostarczanej energii elektrycznej w okresie obowiązywania umowy
tj. przez okres 3 lat. Wykonawca w złożonej ofercie zarówno w części 1 jak i 2 uwzględnił nieprawidłową ilość dostarczanej energii elektrycznej (1 rok), tym samym nie zaoferował pełnego zakresu zamówienia. Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że treść oferty jest niegodna z treścią SIWZ, gdyż nie zawiera pełnego (wymaganego) zakresu zamówienia. Powyższe powoduje konieczność uznania ofert jako niezgodne z treścią SIWZ i odrzucenie jej na mocy art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp.
Ponadto wykonawca złożył dwie oferty, co jest sprzeczne z art. 82 ust. 1 ustawy Pzp.
Burmistrz
Artur Mikiewicz
Informacja z otwarcia ofert:
Chełmno, dnia 13.11.2020 r.
GM-OŚ.271.11.2020.KG
Wykonawcy
(wszyscy zainteresowani)
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
Działając na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy prawo zamówień publicznych ( tekst jedn. Dz. U. z 2019 r poz. 1843 ze zm.) informuje się, że w dniu 13.11.2020 r. o godz. 10.00 na otwarciu ofert w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na „Dostawa energii elektrycznej do obiektów i na potrzeby oświetlenia drogowego dla Gminy Miasto Chełmno”, podano do wiadomości Wykonawców następujące informacje dotyczące otwartych ofert:
1. ENTRADE Sp. z o.o.
ul. Poznańska 86/88.
05-850 Jawczyce
Część I – oferowana cena jednostkowa brutto – 454,85 zł/MWh, wartość oferty brutto – 394.473,21 zł
Część II – oferowana cena jednostkowa brutto – 454,85 zł/MWh, wartość oferty brutto - 378.266,91 zł
(oferta złożona do Gminy Chełmno, przekazana zgodnie z właściwością przez Urząd Gminy Chełmno)
2. RESPECT ENERGY S.A.
ul, Ludwika Rydygiera 8,
01-793 Warszawa
Część I- oferowana cena jednostkowa brutto – 374,28 zł/MWh, wartość oferty brutto – 1.298.392,29 zł
Część II – oferowana cena jednostkowa brutto – 358,88 zł/MWh, wartość oferty brutto – 1.193.821,50 zł
3. ENTRADE Sp. z o.o.
ul. Poznańska 86/88.
05-850 Jawczyce
Część I – oferowana cena jednostkowa brutto – 454,85 zł/MWh, wartość oferty brutto – 394.473,21 zł
Część II – oferowana cena jednostkowa brutto – 454,85 zł/MWh, wartość oferty brutto - 378.266,91 zł
4. PGE Obrót S.A.
ul. 8-go Marca 6,
35-959 Rzeszów
Część I - oferowana cena jednostkowa brutto – 378,84 zł/MWh, wartość oferty brutto – 1.314.211,11 zł
Część II – oferowana cena jednostkowa brutto – 346,86 zł/MWh, wartość oferty brutto – 1.153.836,73 zł
Zamawiający informuje, iż na realizację przedmiotu zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę:
Część I – 1.022.508,00 zł brutto
Część II – 787.228,00 zł brutto
Z upoważnienia Burmistrza
Piotr Murawski
Zastępca Burmistrza
UWAGA!!!
Działając na podstawie art. 38 ust.1 ustawy Pzp zamawiający informuje, że wpłynął wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu na „Dostawę energii elektrycznej do obiektów i na potrzeby oświetlenia drogowego dla Gminy Miasto Chełmno” oznaczonego numerem sprawy GM-OŚ.271.11.2020.KG. Treść zapytania i wyjaśnienia znajdują się w załączniku.
Polska-Chełmno: Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
2020/S 197-474790
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1) Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Gmina Miasto Chełmno
Adres pocztowy: ul. Dworcowa 1
Miejscowość: Chełmno
Kod NUTS: PL61 Kujawsko-pomorskie
Kod pocztowy: 86-200
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Katarzyna Grzeszczak
E-mail: ochrona_srodowiska@chelmno.pl
Adresy internetowe:
Główny adres: www.bip.chelmno.pl
I.3) Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.bip.chelmno.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
Dostawa energii elektrycznej do obiektów i na potrzeby oświetlenia drogowego dla gminy miasta Chełmno
Numer referencyjny: GM-OŚ.271.11.2020.KG
II.1.2)Główny kod CPV
09300000 Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
II.1.3) Rodzaj zamówienia
Dostawy
II.1.4) Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej w okresie o (…) dla potrzeb:
— część I – obiektów innych niż oświetlenie drogowe – dostawa energii elektrycznej do obiektów innych niż oświetlenie drogowe,
— część II – oświetlenia drogowego – dostawa energii elektrycznej dla potrzeb oświetlenia drogowego.
II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6) Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części
II.2) Opis
II.2.1) Nazwa:
Dostawa energii elektrycznej do obiektów innych niż oświetlenie drogowe
Część nr: 1
II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV
09300000 Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL61 Kujawsko-pomorskie
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Miasto Chełmno
II.2.4) Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla potrzeb:
— część I – obiektów innych niż oświetlenie drogowe – dostawa energii elektrycznej do obiektów innych niż oświetlenie drogowe.
II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6) Szacunkowa wartość
II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/01/2021
Koniec: 31/12/2024
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11) Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14) Informacje dodatkowe
II.2) Opis
II.2.1) Nazwa:
Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb oświetlenia drogowego
Część nr: 2
II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV
09300000 Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL61 Kujawsko-pomorskie
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Miasto Chełmno
II.2.4) Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla potrzeb:
— część II – oświetlenia drogowego – dostawa energii elektrycznej dla potrzeb oświetlenia drogowego.
II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/01/2021
Koniec: 31/12/2024
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14) Informacje dodatkowe
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1) Warunki udziału
III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Zamawiający żąda udokumentowania uprawnień do prowadzenia określonej działalności. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną, przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – dla części I i II zamówienia.
III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – wykonał w tym okresie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje minimum jedną dostawę polegającą na:
— sprzedaży energii elektrycznej o łącznym wolumenie nie mniejszym niż 3 000 MWh –
dla części I zamówienia,
— sprzedaży energii elektrycznej o łącznym wolumenie nie mniejszym niż 1 000 MWh –
dla części II zamówienia.
Sekcja IV: Procedura
IV.1) Opis
IV.1.1) Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2) Informacje administracyjne
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 13/11/2020
Czas lokalny: 09:00
IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7) Warunki otwarcia ofert
Data: 13/11/2020
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:
Otwarcie ofert nastąpi 13.11.2020 o godz. 10.00 w Urzędzie Miasta Chełmna, ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno, sala 102.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.3) Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium:
a) dla części I w wysokości 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100);
b) dla części II w wysokości 5 000,00 PLN (słownie pięć tysięcy złotych 00/100).
Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5. pkt. 1 Pzp: w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz.U. z 2020 r. poz. 814, t.j. z późn. zm.), lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1228, z późn. zm.).
VI.4) Procedury odwoławcze
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Karajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/kio
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Art. 182.
1. Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób – w przypadku gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.
2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nie- ograniczonego, także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie:
1) 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej – jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.
3. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w ust. 1 i 2 wnosi się:
1) w przypadku zamówień, których wartość jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 – w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia; odwołanie wnosi się w formie pisemnej lub elektronicznej (poprzez ePUAP) stosownie do § 10 ust. 1a i 1b rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (Dz.U. z 2018 r. poz. 1092, z późn. zm.) informuję, że w przypadku, gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywała się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, w sposób określony w dziale I, rozdziale 2a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1986), lub gdy Zamawiający dopuścił taki sposób komunikacji, dokumentacja postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu sporządzona w postaci elektronicznej składana w postępowaniu odwoławczym, przekazywana jest na następujących rodzajach informatycznych nośników danych: płyta CD, płyta DVD, nośnik USB, dysk przenośny USB. Dokumentacja postępowania składana w postaci elektronicznej powinna zostać zapisana na jednym ze wskazanych powyżej informatycznych nośników danych w sposób zapewniający odczyt dokumentów elektronicznych i informacji opisanych oraz uporządkowanych zgodnie ze strukturą i metodyką nazewnictwa katalogów i dokumentów elektronicznych, który umożliwia identyfikację poszczególnych dokumentów postępowania oraz wyodrębnienie dokumentów zawierających informacje niejawne lub tajemnice prawnie chronione.
VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/kio
VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
06/10/2020