W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Urząd Miasta Chełmna

ul. Dworcowa 1

86-200 Chełmno


tel.  (+48 56) 677 17 17
fax: (+48 56) 677 17 74


e-mail: biuro_informacji@chelmno.pl

www: chelmno.pl

Skrytka ePUAP: /8493hehsse/skrytka 


NIP Gminy Miejskiej: 875-10-03-167
REGON Gminy Miejskiej: 871118483

NIP Urzędu Miasta: 8751549877
REGON Urzędu Miasta: 000523442



Kontakt

Urząd Miasta Chełmna

ul. Dworcowa 1

86-200 Chełmno


tel.  (+48 56) 677 17 17
fax: (+48 56) 677 17 74


e-mail: biuro_informacji@chelmno.pl

www: chelmno.pl

Skrytka ePUAP: /8493hehsse/skrytka 


NIP Gminy Miejskiej: 875-10-03-167
REGON Gminy Miejskiej: 871118483

NIP Urzędu Miasta: 8751549877
REGON Urzędu Miasta: 000523442



Udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego Nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Miasta Chełmna.

Wersja strony w formacie XML
Udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego
Nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Miasta Chełmna.


Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Miasta w Chełmnie - Wydział Gospodarowania Nieruchomościami/ pokój nr 111, parter, 2 wejście/ tel./56/ 677-17-48

Dokumenty należy złożyć w siedzibie Urzędu Miasta w Biurze Podawczym na parterze, (wejście główne) lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miasta w Chełmnie ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno

Wymagane dokumenty
- Wniosek o udzielenie bonifikaty
- Załączniki ( dot. osób fizycznych ):
- zaświadczenie o dochodach (brutto) za ostatni rok , a dla emerytów lub rencistów PIT-11, PIT 40 lub zaświadczenie z Urzędu Skarbowego za ostatni rok,
- zaświadczenie Powiatowego Urzędu Pracy dot. bezrobotnych),
- zaświadczenie Urzędu Skarbowego (dot. bezrobotnych nie zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy).
W razie braku ww. załączników wniosek pozostawiony bez rozpatrzenia.

Gdzie odebrać formularz
Formularz można otrzymać w Biurze podawczym /parter/ lub w Wydziale Mienia Komunalnego /pokój nr 111, parter, wejście 2/.

Opłaty
Nie pobiera się

Termin załatwienia sprawy
Sprawy są załatwiane zgodnie z art. 35 kpa niezwłocznie

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje

Inne wskazówki, uwagi
- Termin składania wniosku – do 31 marca roku kalendarzowego, za który opłata ma być wnoszona

Przysługujące bonifikaty:
- Opłatę roczną obniża się o 50% jeżeli nieruchomość gruntowa została wpisana do rejestru zabytków,
- Osobom fizycznym zobowiązanym do wniesienia opłat, których dochód brutto na jednego członka rodziny nie przekracza 50% średniego miesięcznego wynagrodzenia za ostatni rok poprzedzający, za który opłata ma być wnoszona.
Udzielana będzie bonifikata od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej przeznaczonej lub wykorzystywanej na cele mieszkaniowe.
Średnie miesięczne wynagrodzenie w gospodarce narodowej za rok miniony zostało ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Monitorze Polskim na początku następnego roku .

Podstawa prawna
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami /Dz.U.z 2010r. Nr 102,poz.651 z póź.zm./

Wniosek

Załączniki

Wniosek pdf, 23 kB
Wniosek rtf, 41 kB
Wniosek rtf, 110 kB
Wniosek rtf, 111 kB
Wniosek rtf, 111 kB

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane