Stanowisko urzędnicze ds. księgowości
Wersja strony w formacie XMLWybrany kandydat | Izabela Bąk, Bartlewo |
---|---|
Uzasadnienie wyboru | Kandydatka spełniła wymagania ustalone w Zarządzeniu nr 28/2021 Kierownika Urzędu Miasta Chełmna z dnia 20 września 2021 r. w sprawie ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze ds. księgowości w Urzędzie Miasta Chełmna. W wyniku postępowania kwalifikacyjnego uzyskała najlepszy wynik wykazując się wiedzą i umiejętnościami, a także predyspozycjami, które są przydatne do pracy na danym stanowisku. |
Stanowisko | Stanowisko urzędnicze ds. księgowości |
---|---|
Miejsce pracy | Urząd Miasta Chełmna |
Termin składania ofert | |
Miejsce składania ofert | Urząd Miasta Chełmna, ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno |
Status | rozstrzygnięte |
ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze ds. księgowości
w Urzędzie Miasta Chełmna
- obywatelstwo polskie;
- wykształcenie:
a) wyższe (licencjat, magisterskie, inżynierskie) na kierunku: ekonomia, finanse i rachunkowość, prawo, administracja, marketing i zarządzanie lub kierunki pokrewne,
lub
b) średnie i doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku, o jakie ubiega się kandydat/ka (preferowane: średnie ekonomiczne); - pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
II. Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie zawodowe w wykonywaniu zadań określonych w zakresie zadań wymienionych w pkt III,
- preferowany co najmniej 3 letni staż pracy w przypadku wykształcenia wyższego i 5 letni w przypadku wykształcenia średniego,
- umiejętność praktycznego stosowania przepisów,
- dobra znajomość obsługi komputera w tym obsługa programów księgowości budżetowej, pakietu MS Office, Internetu, poczty elektronicznej; preferowana umiejętność pracy w programie księgowość budżetowa „Groszek”, znajomość programu Bestia@,
- predyspozycje osobowościowe tj.: odpowiedzialność, terminowość, rzetelność; sumienność, obowiązkowość,
- dobra organizacja czasu pracy,
- aktywność w doskonaleniu własnych umiejętności,
- dyspozycyjność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność pracy pod presją czasu, umiejętność negocjacji,
- znajomość regulacji prawnych w zakresie: ustawy o finansach publicznych oraz rozporządzeń wykonawczych do ustawy. ustawy o rachunkowości, ustawy o ochronie danych osobowych, prawa w zakresie rachunkowości budżetowej i sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- przygotowanie projektów budżetu miasta, projektów aktów zmieniających i projektów uchwał okołobudżetowych oraz opracowywanie sprawozdań związanych z jego wykonaniem,
- sporządzanie okresowych sprawozdań do GUS i RIO,
- obsługa długu publicznego (zadłużenia Gminy Miasto Chełmno),
- zawieranie umów kredytowych z bankami oraz umów pożyczek z WFOŚiGW,
- terminowe regulowanie spłat rat kapitałowych i odsetek,
- współpraca z bankami i WFOŚiGW,
- prowadzenie obsługi udzielanych z budżetu pożyczek na remonty kamienic i cokwartalne uzgadnianie należności z tego tytułu z ewidencją księgową (egzekwowanie zaległości i odsetek za zwłokę, prowadzenie postępowania zabezpieczającego),
- prowadzenie obsługi kredytów i pożyczek długoterminowych i okresowe uzgadnianie tych zobowiązań z ewidencją księgową na podstawie bieżącej kontroli umów z kredytobiorcami i pożyczkobiorcami,
- weryfikacja i sporządzanie sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostek) w jednostkach podległych,(obsługa programu BESTIA w tym zakresie),
- przeprowadzanie okresowych kontroli jednostek organizacyjnych podległych samorządowi miasta zgodnie z corocznym planem kontroli, w tym sporządzanie protokołów i ich ewidencja,
- techniczne i rachunkowe sporządzanie projektu budżetu i uchwały budżetowej oraz projektów uchwał Rady Miasta Chełmna i zarządzeń Burmistrza Miasta Chełmna zmieniających budżet,
- techniczne i rachunkowe sporządzanie projektu uchwały dot. Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Chełmna i jej zmian w ciągu roku, kolportaż uchwały i zamieszczanie jej na stronie BIP przesyłanie w formie elektronicznej uchwał i zarządzeń dot. budżetu oraz WPF do RIO za pomocą programu BESTIA oraz przygotowanie plików z załącznikami do ww. uchwał i zarządzeń (format PDF) w celu przekazania do nadzoru RIO i do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego za pomocą programu LEGISLATOR w ramach projektu „e-nadzór”,
- techniczne i rachunkowe sporządzanie w formie tabelarycznej sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze i rocznego na podstawie sprawozdań budżetowych, uchwały budżetowej i jej zmian w porozumieniu ze Skarbnikiem,
- ewidencja syntetyczna wydatków budżetowych,
- sprawozdawczość budżetowa jednostki,
- prowadzenie rachunkowości urzędu w zakresie wydatków budżetowych,
- składanie dyspozycji zawarcia i likwidacji depozytów bankowych.
IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- stanowisko: administracyjno-biurowe,
- wymiar czasu pracy: pełny etat,
- miejsce pracy: Urząd Miasta Chełmna, ul. Dworcowa 1, Wydział Finansowy,
- praca jednozmianowa,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin,
- budynek wielokondygnacyjny (wyposażony w schody, windę, podnośnik zewnętrzny),
- umowa zostanie zawarta na czas określony, nieprzekraczający 33 miesięcy, z zastrzeżeniem pkt.11
- pierwsza umowa o pracę zawierana będzie na czas określony do 6 miesięcy – jeżeli kandydata będzie obowiązywało odbycie służby przygotowawczej, o której mowa w art. 19 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282),
- czas trwania pierwszej umowy o pracę, dla osób które nie są zobowiązane do odbycia służby przygotowawczej – do roku,
- na uzasadniony wniosek kierownika wydziału dopuszcza się możliwość zawarcia umowy o pracę na czas nieokreślony przed upływem 33-miesięcznego okresu zatrudnienia na czas określony – z zachowaniem okresu ustawowo przewidzianej służby przygotowawczej,
- postanowień pkt 7 – 10 nie stosuje się w przypadku, gdy kandydat jest dotychczas zatrudniony w Urzędzie Miasta Chełmna lub pracodawca skorzysta z zastosowania art. 22 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz.1282),
- wynagrodzenie ustalone będzie indywidualnie, z uwzględnieniem kwalifikacji, wykształcenia i doświadczenia zawodowego kandydata – do poziomu wynagrodzeń w danej grupie stanowiskowej pracowników Urzędu Miasta Chełmna.
V. Dodatkowa informacja:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Chełmna, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
VI. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- życiorys – Curriculum Vitae,
- kserokopie świadectw pracy, w przypadku kontynuowania zatrudnienia – zaświadczenie o zatrudnieniu,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- ewentualne referencje, zakresy czynności,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,
- oryginał kwestionariusza osobowego –wzór złącznik: kwestionariusz osobowy,
- podpisane oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe oraz oświadczenie o pełnej zdolności
do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych - wzór załącznik: Oświadczenie o niekaralności, - podpisane oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych – wzór załącznik: Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych,
- podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych.
Kserokopie złożonych dokumentów w ofercie muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
VII. Termin, miejsce i sposób składania dokumentów:
- Dokumenty należy składać w Urzędzie Miasta Chełmna do dnia 4 października 2021 r. do godz. 15.30.
- Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
- Dokumenty można składać osobiście (parter Biuro Informacji Publicznej) w zamkniętej kopercie, w przypadku uprawnień do podpisu elektronicznego - pocztą elektroniczną na adres biuro_informacji@chelmno.pl lub pocztą na adres: Urząd Miasta Chełmna, ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno (decyduje data wpływu do Urzędu) z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. księgowości”.
VIII. Przebieg postępowania w sprawie naboru:
- Otwarcie kopert z dokumentami aplikacyjnymi nastąpi w Miasta Chełmna w dniu 5 października 2021 r., o godz. 8.00.
- Kandydaci zakwalifikowani do drugiego etapu oraz rozmowy kwalifikacyjnej, będą poinformowani telefonicznie o ich terminie.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.chelmno.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Chełmna.
- Nabór przeprowadzi komisja powołana przez Burmistrza Miasta Chełmna.
- Z regulaminem naboru można zapoznać się na stronie BIP Urzędu Miasta w Chełmnie.
IX. Klauzula informacyjna:
Obowiązek informacyjny dla kandydatów do pracy w związku z przetwarzaniem danych osobowych:
- Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Chełmna (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno lub drogą e-mailową pod adresem: biuro_informacji@chelmno.pl.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Andrzeja Rybus-Tołłoczko, z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iodo@rt-net.pl.
- Dane osobowe są przetwarzane na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
a) przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, w zakresie wykraczającym poza przepisy prawa pracy – art. 6 ust. 1 lit a RODO;
b) przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, w zakresie określonym przez przepisy prawa pracy – art. 6 ust. 1 lit. b, c RODO;
c) wykorzystania danych osobowych w następnych naborach pracowników, jeśli wyrażona zostanie zgoda – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
Jeśli w dokumentach rekrutacyjnych, zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, to przetwarzanie danych osobowych odbywa się wyłącznie na podstawie zgody – art. 9 ust. 2 lit. a.
- Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich.
- Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Administrator będzie przekazywał dane osobowe innym podmiotom, tylko na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególności do: Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Urzędu Skarbowego oraz na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych, w tym do dostawcy usług informatycznych.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora do czasu zakończenia procesu rekrutacji. W przypadku wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych, dane będą przechowywane przez okres 1 roku.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
- Skargę na działania Administratora można wnieść do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie danych wykraczających poza ten zakres jest dobrowolne.
- Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.