Stanowisko urzędnicze ds. księgowości
Wersja strony w formacie XMLUzasadnienie wyboru | Do konkursu przystąpiła jedna kandydatka, która nie spełniła oczekiwań komisji konkursowej. |
---|
Stanowisko | Stanowisko urzędnicze ds. księgowości |
---|---|
Miejsce pracy | Urząd Miasta Chełmna |
Termin składania ofert | |
Miejsce składania ofert | Urząd Miasta Chełmna, ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno |
Status | rozstrzygnięte |
ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze ds. księgowości
w Urzędzie Miasta Chełmna
I. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie;
- wykształcenie:
a) wyższe (licencjat, magisterskie, inżynierskie) na kierunku: ekonomia, finanse i rachunkowość, prawo, administracja, marketing i zarządzanie lub kierunki pokrewne,
lub
b) średnie i 5 letnie doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku, o jakie ubiega się kandydat/ka (preferowane: średnie ekonomiczne); - pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- co najmniej 3 letni staż pracy,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
II. Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie zawodowe w wykonywaniu zadań określonych w zakresie zadań wymienionych w pkt III,
- umiejętność praktycznego stosowania przepisów,
- dobra znajomość obsługi komputera w tym obsługa programów księgowości budżetowej , pakietu MS Office, Internetu, poczty elektronicznej; preferowana umiejętność pracy w programie księgowość budżetowa oraz środki trwałe „Groszek” , znajomość programu Bestia@,
- predyspozycje osobowościowe tj.: odpowiedzialność, terminowość, rzetelność; sumienność, obowiązkowość,
- dobra organizacja czasu pracy,
- aktywność w doskonaleniu własnych umiejętności,
- dyspozycyjność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność pracy pod presją czasu, umiejętność negocjacji,
- znajomość regulacji prawnych w zakresie: ustawy o finansach publicznych oraz rozporządzeń wykonawczych do ustawy. ustawy o rachunkowości, ustawy o ochronie danych osobowych, prawa w zakresie rachunkowości budżetowej i sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- przygotowanie projektów budżetu miasta, projektów aktów zmieniających i projektów uchwał okołobudżetowych oraz opracowywanie sprawozdań związanych z jego wykonaniem,
- ewidencja analityczna Wartości Niematerialnych i Prawnych, rzeczowych aktywów finansowych, długoterminowych aktywów finansowych, pozostałych środków trwałych,
- ewidencja syntetyczna Wartości Niematerialnych i Prawnych i środków trwałych,
- okresowe uzgodnienie stanu składników majątkowych Urzędu Miasta Chełmno oraz jednostek podległych,
- sporządzanie okresowych sprawozdań do GUS i RIO,
- ewidencja syntetyczna gruntów i prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa oraz uzgodnienia z ewidencją analityczną gruntów prowadzoną przez Referat Gospodarowania Nieruchomościami,
- obsługa długu publicznego (zadłużenia Gminy Miasto Chełmno),
- zawieranie umów kredytowych z bankami oraz umów pożyczek z WFOŚiGW,
- terminowe regulowanie spłat rat kapitałowych i odsetek,
- współpraca z bankami i WFOŚiGW,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz zdarzeń powodujących zmiany w ich stanie z uwzględnieniem okresowych uzgodnień z ewidencją środków trwałych użytkowanych lub trwale zarządzanych przez jednostki organizacyjne podległe samorządowi miasta , prowadzenie ewidencji pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz długoterminowych aktywów finansowych, ujętych wartościowo w księgach
- opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego zgodnie z wymogami ustawy o finansach publicznych,
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej wg klasyfikacji środków trwałych, ewidencji zwiększeń i zmniejszeń wartości środków trwałych i ich umorzenia
- prowadzenie obsługi udzielanych z budżetu pożyczek na remonty kamienic i cokwartalne uzgadnianie należności z tego tytułu z ewidencją księgową (egzekwowanie zaległości i odsetek za zwłokę, prowadzenie postępowania zabezpieczającego),
- prowadzenie obsługi kredytów i pożyczek długoterminowych i okresowe uzgadnianie tych zobowiązań z ewidencją księgową na podstawie bieżącej kontroli umów z kredytobiorcami i pożyczkobiorcami,
- weryfikacja i sporządzanie sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostek) w jednostkach podległych,(obsługa programu BESTIA w tym zakresie )
- przeprowadzanie okresowych kontroli jednostek organizacyjnych podległych samorządowi miasta zgodnie z corocznym planem kontroli, w tym sporządzanie protokołów i ich ewidencja
- techniczne i rachunkowe sporządzanie projektu budżetu i uchwały budżetowej oraz projektów uchwał Rady Miasta Chełmna i zarządzeń Burmistrza Miasta Chełmna zmieniających budżet
- techniczne i rachunkowe sporządzanie projektu uchwały dot. Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Chełmna i jej zmian w ciągu roku, kolportaż uchwały i zamieszczanie jej na stronie BIP przesyłanie w formie elektronicznej uchwał i zarządzeń dot. budżetu oraz WPF do RIO za pomocą programu BESTIA oraz przygotowanie plików z załącznikami do ww. uchwał i zarządzeń (format PDF) w celu przekazania do nadzoru RIO i do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego za pomocą programu LEGISLATOR w ramach projektu „e-nadzór
- techniczne i rachunkowe sporządzanie w formie tabelarycznej sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze i rocznego na podstawie sprawozdań budżetowych, uchwały budżetowej i jej zmian w porozumieniu ze Skarbnikiem,
- składanie dyspozycji zawarcia i likwidacji depozytów bankowych.
IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- stanowisko: administracyjne, biurowe,
- wymiar czasu pracy: pełny etat,
- miejsce pracy: Urząd Miasta Chełmna, ul. Dworcowa 1, Wydział Finansowy,
- praca jednozmianowa,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin,
- umowa na czas zastępstwa.
V. Dodatkowa informacja:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Chełmna, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
VI. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- życiorys – Curriculum Vitae,
- kserokopie świadectw pracy, kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- ewentualne referencje,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,
- oryginał kwestionariusza osobowego –wzór złącznik: kwestionariusz osobowy,
- podpisane oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe oraz oświadczenie o pełnej zdolności
do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych - wzór załącznik: Oświadczenie o niekaralności, - podpisane oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych – wzór załącznik: Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych,
- podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych.
Kserokopie złożonych dokumentów w ofercie muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
VII. Termin, miejsce i sposób składania dokumentów:
- Dokumenty należy składać w Urzędzie Miasta Chełmna do dnia 2 kwietnia 2021 r. do godz. 14.30.
- Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
- Dokumenty można składać osobiście (parter Biuro Informacji Publicznej) w zamkniętej kopercie, w przypadku uprawnień do podpisu elektronicznego - pocztą elektroniczną na adres biuro_informacji@chelmno.pl lub pocztą na adres: Urząd Miasta Chełmna, ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno (decyduje data wpływu do Urzędu) z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. księgowości”.
VIII. Przebieg postępowania w sprawie naboru:
- Otwarcie kopert z dokumentami aplikacyjnymi nastąpi w Miasta Chełmna w dniu 6 kwietnia 2021 r., o godz. 9.00.
- Kandydaci zakwalifikowani do drugiego etapu oraz rozmowy kwalifikacyjnej, będą poinformowani telefonicznie o ich terminie.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.chelmno.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Chełmna.
- Nabór przeprowadzi komisja powołana przez Burmistrza Miasta Chełmna.
- Z regulaminem naboru można zapoznać się na stronie BIP Urzędu Miasta w Chełmnie.
IX. Klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ogólnego Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- Administratorem Pani/Pana danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest
- Urząd Miasta Chełmna ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno, jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Burmistrz Urzędu Miasta Chełmna.
- Może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iodo@rt-net.pl.
- Pani/Pana dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa tj. art. 221 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz.U.2018 poz. 917 z późn. zm.), § 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U.2017 poz. 894 z późn. zm.) oraz art. 6 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2018 poz. 1260 i poz. 1669) będą przetwarzane w celu obecnego postepowania rekrutacyjnego zgodnie z art. 6 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r. z póź. zm.) (dalej RODO). Natomiast inne dane (o ile zostaną podane) w tym dane do kontaktu będą przetwarzane na podstawie zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
- Pani/Pana dane osobowe zgromadzone w procesie rekrutacji będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń w związku z przeprowadzoną rekrutacją.
- Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą, ich sprostowania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
- Jeżeli Pani/Pana dane przetwarzane są na podstawie zgody przysługuje Pani/panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Podanie praz Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów, o których mowa w pkt. 3 jest niezbędne aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Panią/Pana innych danych jest dobrowolne.