Kierownik Wydziału Finansowego w Urzędzie Miasta Chełmna
Wersja strony w formacie XMLWybrany kandydat | Sabina Gątkiewicz, Chełmno |
---|---|
Uzasadnienie wyboru | Pani Sabina uzyskała wysoką liczbę punktów z rozmowy kwalifikacyjnej, w wyniku postępowania kwalifikacyjnego wykazała się wiedzą, doświadczeniem a także predyspozycjami osobowościowymi, które są przydatne do pracy na danym stanowisku. |
Stanowisko | Kierownik Wydziału Finansowego w Urzędzie Miasta Chełmna |
---|---|
Miejsce pracy | Urząd Miasta w Chełmnie |
Termin składania ofert | |
Miejsce składania ofert | Urząd Miasta w Chełmnie |
Status | rozstrzygnięte |
Burmistrz Miasta Chełmna
ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Kierownik Wydziału Finansowego
w Urzędzie Miasta Chełmna
I. Wymagania niezbędne:
-
- obywatelstwo polskie;
- wykształcenie wyższe magisterskie na kierunkach: ekonomia, finanse, rachunkowość lub pokrewne;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- co najmniej 5 letni staż pracy w księgowości;
- znajomość regulacji prawnych w zakresie struktur i funkcjonowania finansów publicznych i rachunkowości budżetowej.
II. Wymagania dodatkowe:
-
- doświadczenie w zakresie pracy na stanowisku księgowym w jednostkach sektora finansów publicznych,
- umiejętność podejmowania decyzji;
- umiejętność praktycznego stosowania przepisów;
- umiejętność analizy dokumentów;
- dobra znajomość obsługi komputera i programów finansowo – księgowych niezbędnych do obsługi budżetu placówki (Budżet, Bestia) aplikacji biurowych MS Office (w szczególności arkusza kalkulacyjnego), Internetu, poczty elektronicznej;
- predyspozycje osobowościowe tj.: kreatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność skutecznego komunikowania się, odpowiedzialność, terminowość, rzetelność; sumienność, obowiązkowość, bezstronność, łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi, wysoka kultura osobista;
- bardzo dobra organizacja czasu pracy;
- aktywność w doskonaleniu własnych umiejętności;
- dyspozycyjność;
- znajomość regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania administracji samorządowej, rachunkowości i finansów w szczególności:
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,
- ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,
- ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych,
- ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
- ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
-
- prowadzenie rachunkowości jednostki;
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywanie wstępnej kontroli dokumentowe księgowych pod względem:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych,
- nadzorowanie i kontrola prawidłowego prowadzenia ksiąg, w tym wszystkich dokumentów finansów-księgowych;
- nadzorowanie i kontrola prawidłowego sporządzania sprawozdawczości finansowej;
- odpowiedzialność i kontrola nad prawidłowym sporządzeniem rocznych sprawozdań dochodów i wydatków, bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w funduszu jednostek;
- współpraca ze Skarbnikiem przy opracowaniu zasad polityki rachunkowości urzędu jako jednostki i jako organu zgodnie z przepisami prawa;
- nadzór i kontrola prowadzenia ksiąg rachunkowych organu, urzędu oraz wydzielonych funduszy a także rachunku dochodów własnych;
- nadzór i odpowiedzialność za prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych projektów realizowanych ze środków UE;
- przeprowadzenie okresowych kontroli jednostek organizacyjnych podległych miastu, zleconych przez Skarbnika i Burmistrza Miasta;
- ścisła współpraca ze Skarbnikiem i Audytorem Wewnętrznym w zakresie prowadzenia kontroli w urzędzie i w jednostkach podległych;
- nadzorowanie gospodarki finansowej miasta,
- kontrola i nadzór zasad rozliczeń pieniężnych w kasie urzędu:
- sprawdzanie poprawności prowadzenia rejestrów kasowych,
- okresowa kontrola i inwentaryzacja kasy, w tym obligatoryjnie na koniec roku kalendarzowego,
- opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących rachunkowości;
- w zakresie kierowania Wydziałem Finansowym:
- ustalanie zadań dla poszczególnych stanowisk pracy oraz zakresów czynności, obowiązków i odpowiedzialności dla pracowników,
- nadzorowanie prawidłowego, zgodnego z prawem, oraz terminowego wykonywania zadań wydziału,
- nadzorowanie załatwiania spraw przez pracowników,
- uczestnictwo z polecenia Burmistrza w sesjach Rady Miasta oraz komisjach Rady Miasta,
- podejmowanie działania zmierzające do usprawnienia organizacji i metod pracy,
- współdziałanie z Sekretarzem odnośnie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działalności podległego wydziału.
IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
-
- stanowisko: administracyjne, kierownicze,
- wymiar czasu pracy: pełny etat,
- miejsce pracy: Urząd Miasta Chełmna, ul. Dworcowa 1,
- praca jednozmianowa,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin,
- praca z pracownikami Urzędu Miasta oraz jednostkami podległymi.
V. Dodatkowa informacja:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Chełmna, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
VI. Wymagane dokumenty:
-
- list motywacyjny,
- życiorys – Curriculum Vitae,
- kserokopie świadectw pracy, kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- ewentualne referencje,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,
- oryginał kwestionariusza osobowego –wzór złącznik: kwestionariusz osobowy,
- podpisane oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe oraz oświadczenie o pełnej zdolności
do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych - wzór załącznik: Oświadczenie o niekaralności, - podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
Kserokopie złożonych dokumentów w ofercie muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
VII. Termin, miejsce i sposób składania dokumentów:
-
- Dokumenty należy składać w Urzędzie Miasta Chełmna do dnia 19 lipca 2024 r. do godz. 14.30
- Dokumenty można składać osobiście (parter Biuro Informacji Publicznej) w zamkniętej kopercie, pocztą elektroniczną, opatrzone podpisem elektronicznym na adres biuro_informacji@chelmno.pl, na adres skrytki ePUAP: /8493hehsse/skrytka opatrzone podpisem elektronicznym lub pocztą na adres: Urząd Miasta Chełmna, ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno (decyduje data wpływu do Urzędu) z dopiskiem „Nabór na stanowisko Kierownika Wydziału Finansowego”
- Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
VIII. Przebieg postępowania w sprawie naboru:
-
- Otwarcie kopert z dokumentami aplikacyjnymi nastąpi komisyjnie w Urzędzie Miasta Chełmna w dniu 22 lipca 2024 r., o godz. 10.00.
- Kandydaci zakwalifikowani do drugiego etapu oraz rozmowy kwalifikacyjnej, będą poinformowani telefonicznie o ich terminie.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.chelmno.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Chełmna.
- Nabór przeprowadzi komisja powołana przez Burmistrza Miasta Chełmna.
- Z regulaminem naboru można zapoznać się na stronie BIP Urzędu Miasta w Chełmnie.
IX. Klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ogólnego Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Chełmna (dalej: „ADMINISTRATOR”), z siedzibą: ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno lub drogą e-mailową pod adresem: biuro_informacji@chelmno.pl.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Andrzeja Rybus-Tołłoczko, z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iodo@rt-net.pl.
- Dane osobowe są przetwarzane na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
a) przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, w zakresie wykraczającym poza przepisy prawa pracy – art. 6 ust. 1 lit a RODO;
b) przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego, w zakresie określonym przez przepisy prawa pracy – art. 6 ust. 1 lit. b, c RODO;
Jeśli w dokumentach rekrutacyjnych, zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, to przetwarzanie danych osobowych odbywa się wyłącznie na podstawie zgody – art. 9 ust. 2 lit. a. Dane osobowe będą przetwarzane przez administratora do czasu zakończenia rekrutacji. W przypadku wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych, dane będą przechowywane przez okres 1 roku. - Dane osobowe nie pochodzą od stron trzecich.
- Administrator nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Administrator będzie przekazywał dane osobowe innym podmiotom, tylko na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególności do: Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Urzędu Skarbowego oraz na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych, w tym do dostawcy usług informatycznych.
- Posiada Pan/Pani prawo do:
a) żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
b) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych,
c) cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
d) wniesienia skargi na działania Administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. - Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie danych wykraczających poza ten zakres jest dobrowolne.
Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji
Chełmno, 8 lipca 2024 r.