W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Chełmna

ul. Dworcowa 1

86-200 Chełmno


tel.  (+48 56) 677 17 17
fax: (+48 56) 677 17 74


e-mail: biuro_informacji@chelmno.pl

www: chelmno.pl

Skrytka ePUAP: /8493hehsse/skrytka 


NIP Gminy Miejskiej: 875-10-03-167
REGON Gminy Miejskiej: 871118483

NIP Urzędu Miasta: 8751549877
REGON Urzędu Miasta: 000523442



Podatek od nieruchomości

Podatek od nieruchomości

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miasta, I piętro:

-pokój nr 202 - księgowość podatku od nieruchomości - telefon 0-56 677-17-22 lub podatki.naleznosci@chelmno.pl

-pokój nr 212 - wymiar podatku od nieruchomości osoby fizyczne - telefon 0-56 677-17-76, 0-56 677-17-13

-pokój nr 202 - wymiar podatku od nieruchomości osoby prawne - telefon 0-56 677-17-86 lub  podatki_osobyprawne@chelmno.pl

Wymagane dokumenty:

Deklaracja na podatek od nieruchomości wraz z wymaganymi załącznikami zgodnie z drukiem DN-1. Formularz DN-1 przeznaczony jest dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nie posiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową.

Termin składania:

Do 31 stycznia każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego, bądź zwolnień w podatkach.

Informacja w sprawie podatku od nieruchomości wraz z wymaganymi załącznikami zgodnie z drukiem IN-1. Informacja w sprawie podatku od nieruchomości przeznaczona jest dla osób fizycznych będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nie posiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową.

Termin składania - 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego.

Gdzie odebrać formularze:

Biuro Informacyjno-Podawcze, pokój nr 101, parter lub I piętro:

- pokój nr 212 - informacja w sprawie podatku od nieruchomości osoby fizyczne,

- pokój nr 202 - deklaracja na podatek od nieruchomości osoby prawne.

Opłaty:

Nie ma.

Podatek można wpłacać w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Chełmnie:

Bank Millennium S.A.  45 1160 2202 0000 0005 1465 2118 

 

Podstawa prawna:

Art. 6 ust. 6 i 10 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j.Dz. U. z 2023 r. poz.70 z późn. zm.)
Dokumenty do pobrania:
Stawki podatku:
1. Osoby fizyczne
W przypadku konieczności zmiany adresu do doręczeń decyzji na podatek od nieruchomości konieczne jest wypełnienie oświadczenia.Oświadczenie
2. Osoby prawne

DN-1 Deklaracja na podatek od nieruchomości - os. prawne

Załączniki

Oświadczenie pdf, 194 kB

Powiadom znajomego