89/2010
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Miasta Chełmna |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | założeń i wytycznych do opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu miasta Chełmna na rok 2011 |
Status | obowiązujące |
Na podstawie art.30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80,poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203z późn. zm) oraz uchwały nr XXII/178/2004 Rady Miasta Chełmna z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie procedury uchwalenia budżetu oraz szczegółowości budżetu i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządza się, co następuje:
§ 1. Materiały planistyczne do projektu budżetu miasta na rok 2011 winny być
opracowane w układzie klasyfikacji budżetowej, ustalonej Rozporządzeniem Ministra
Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów,
wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
(Dz. U. Nr 107 z dnia 27 czerwca 2006r.).
§ 2. Budżet Miasta Chełmna na rok 2011 obejmował będzie:
1/ dochody i wydatki jednostek budżetowych,
2/ przychody i wydatki zakładów budżetowych, instytucji kultury i środki rachunków
dochodów własnych jednostek,
3/ dochody i wydatki na zadania dotowane z budżetu państwa realizowane przez
jednostki podległe Gminie jak i bezpośrednio realizowane przez Urząd,
4/ źródła pokrycia deficytu, w tym pożyczki i kredyty wraz z ich prognozą spłat,
5/ wydatki związane z wieloletnimi planami inwestycyjnymi,
6/ wydatki na programy i projekty realizowane ze środków UE,
§ 3. Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek organizacyjnych Urzędu
Miasta Chełmna opracowują materiały planistyczne na zasadach określonych niniejszym
zarządzeniem.
§ 4. Przy planowaniu budżetu miasta na rok 2011 należy uwzględnić zmiany wprowadzone
przepisami uchwalonymi w trakcie opracowywania projektu budżetu na rok 2010.
§ 5. Przyjmuje się do opracowania projektu uchwały budżetowej na 2011 r. wskaźniki:
1) wskaźnik dynamiki wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych – 0 %,
2) wzrost wynagrodzenia w 2011 roku o 3,00% w stosunku do wynagrodzeń
przewidywanych w 2010.
Powyższe wskaźniki należy stosować do opracowania projektu budżetu przez wszystkich kierowników komórek organizacyjnych urzędu miasta i jednostek podległych.
§ 6. Podstawą planowania dochodów Miasta w roku 2011 jest przewidywane wykonanie
dochodów w roku 2010 z uwzględnieniem planowanych bądź przewidywanych zmian, które
mogą nastąpić do końca 2010 r., a wynikać będą ze zmian ilościowych oraz ze zmian
stawek, opłat, taryf itp. Należy odrębnie ująć te tytuły dochodów, które stanowić będą
odnośnik zadaniowy, przy jego podziale na paragrafy. Dochody z majątku winny być
ustalone w wysokości wynikającej z zawartych umów lub przewidywanych umów dzierżawy,
najmu oraz decyzji dotyczących opłat z tytułu trwałego zarządu i wieczystego użytkowania
nieruchomości. Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych winny być
ustalone w oparciu o posiadaną wycenę nieruchomości oraz zbędnego majątku
ruchomego, a w przypadku braku wyceny na podstawie wartości przewidywanych. Pozostałe
dochody realizowane przez jednostki budżetowe, zakłady budżetowe i instytucje kultury
winny być ustalone na podstawie przewidywanej liczby świadczonych usług i obowiązujących
cen jednostkowych.
§ 7. Podstawą planowania wydatków budżetowych na rok 2011 jest przewidywane
wykonanie wydatków w 2010 roku:
1/ w odniesieniu do wynagrodzeń osobowych kwotą bazową jest łączna miesięczna kwota wynagrodzeń osobowych wynikających ze stosunku pracy przewidywanego na dzień 31 grudnia 2010 roku, powiększona o jednorazowe płatności (nagrody jubileuszowe, odprawy itp.) oraz skutki finansowe planowanych zmian organizacyjnych; w kwocie planowanych na rok 2011 wydatków na wynagrodzenia należy uwzględnić limity etatów kalkulacyjnych na rok 2010 określone w zatwierdzonych planach finansowych. Podwyżki od 1 stycznia 2011 roku, przy planowaniu wynagrodzeń osobowych w dziale Oświata i wychowanie oraz w dziale Edukacyjna opieka wychowawcza należy uwzględnić również skutki awansu zawodowego nauczycieli z 2010 r. oraz planowanego na rok 2011 – zgodnie z ustawą z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2004r. Nr 118, poz. 1112 z późn. zm.).
2/ wydatki z tytułu dodatkowych wynagrodzeń rocznych planuje się w oparciu o ustawę z dnia 12 grudnia 1997 roku dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz. 1080 z późn. zm.), w wersji obowiązującej na rok 2011,
3/ składki na ubezpieczenie społeczne planuje się w wysokości określonej w ustawie z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137, poz. 887 z późn. zm.),
4/ składki na Fundusz Pracy planuje się w wysokości 2,45%,
5/ wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych planuje się zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.),
6/ odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jednostki organizacyjne z wyłączeniem jednostek oświaty, planują zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.). Do planowania wysokości odpisu podstawowego przyjmuje się kwotę prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej. W odniesieniu do placówek oświaty, odpis na fundusz świadczeń socjalnych planuje się zgodnie z art. 53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2003r., Nr 118, poz. 1112 z późn. zm.),
7/ wydatki rzeczowe planuje się na podstawie przewidywanego wykonania do końca 2010 roku, pomniejszonego o jednorazowe wydatki w tym roku i powiększonego o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa w układzie zadaniowym.
8/ wydatki inwestycyjne planuje się zgodnie z Wieloletnim Planem Inwestycyjnym
i z załącznikiem nr 6 i 7 do budżetu miasta.
W odniesieniu do zadań inwestycyjnych noworozpoczynanych w roku 2011 należy
uwzględnić przede wszystkim:
a/ znaczenie zadania dla miasta, zasięg oddziaływania, wpływ na poprawę poziomu życia mieszkańców,
b/ możliwość pozyskania dodatkowych środków,
c/ stan przygotowania inwestycji.
9/ w odniesieniu do inwestycji kontynuowanych podstawą dokonywania zmian wartości kosztorysowych jest prognozowany wskaźnik wzrostu cen inwestycji wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa; w przypadku konieczności zmiany wartości kosztorysowej inwestycji wynikającej z innych czynników niż prognozowany wskaźnik wzrostu cen tj. m.in.:
a/ zmiany zakresu rzeczowego inwestycji,
b/ zmian dokumentacji projektowej,
c/ wydłużenia okresu realizacji inwestycji
zwiększenie lub zmniejszenie wartości kosztorysowej inwestycji wymaga wstępnej
akceptacji Burmistrza Miasta Chełmna,
10/ przy ustalaniu kwoty poszczególnych zadań inwestycyjnych na rok 2011 należy uwzględnić przede wszystkim:
a/ obowiązki miasta związane z pozyskiwaniem środków z różnych źródeł,
b/ możliwość realizacji przewidywanego zakresu robót,
c/ zaawansowanie robót na koniec roku 2010.
§ 8.1. Jednostki podległe Miastu do danych liczbowych zawartych na drukach planistycznych załączą objaśnienia określające źródła dochodów i przychodów oraz wydatków i rozchodów, sposób ich szacowania oraz kalkulację wraz z uzasadnieniem, a także wprowadzenie nowych źródeł dochodów.
2. Objaśnienia, o których mowa w ust. 1 należy sporządzić do każdego działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej. Omawiając przewidywane wykonanie i założenia rzeczowo-finansowe planu należy uwzględnić:
1/zmiany wielkości poszczególnych elementów kalkulacji,
2/ czynniki, które spowodowały ewentualną zmianę trendu wzrostu lub spadku,
3/ dochody i wydatki jednorazowe nie występujące w budżecie roku 2010,
4/ kwoty planowanych wydatków w poszczególnych rozdziałach dla nowych zadań przewidzianych do realizacji w 2011 roku.
§ 9. Do zarządzenia dołącza się załącznik nr 1 i 2.
§10. Wykonanie Zarządzenia powierza się kierownikom gminnych jednostek
organizacyjnych, kierownikom zakładów budżetowych i instytucji kultury oraz jednostek
organizacyjnych Urzędu Miasta Chełmna w terminie do dnia 15 września 2010 r.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta Chełmna: M. Kędzierski
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 89/2010
Burmistrza Miasta Chełmna
z dnia 31 sierpnia 2010 roku
W y k a z
jednostek budżetowych
1.Urząd Miasta
2.Szkoła Podstawowa nr 1 im. Filomatów Pomorskich
3.Szkoła Podstawowa nr 2 im. Stanisława Staszica
4.Szkoła Podstawowa nr 4 im. Wojska Polskiego
5.Gimnazjum nr 1 im. Akademii Chełmińskiej
6.Gimnazjum nr 2 im. Tadeusza Kościuszki
7.Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Nr 89/2010
Burmistrza Miasta Chełmna
z dnia 31 sierpnia 2010 roku
W y k a z
zakładów budżetowych, instytucji kultury
i innych form organizacyjnych
1. Zakład Wodociągów i Kanalizacji
2. Przedszkole Miejskie
3. Muzeum Ziemi Chełmińskiej
4. Miejska Biblioteka Publiczna im. Walentego Fiałka
5. Chełmiński Dom Kultury