W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Chełmna

ul. Dworcowa 1

86-200 Chełmno


tel.  (+48 56) 677 17 17
fax: (+48 56) 677 17 74


e-mail: biuro_informacji@chelmno.pl

www: chelmno.pl

Skrytka ePUAP: /8493hehsse/skrytka 


NIP Gminy Miejskiej: 875-10-03-167
REGON Gminy Miejskiej: 871118483

NIP Urzędu Miasta: 8751549877
REGON Urzędu Miasta: 000523442



150/2009

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Burmistrza Miasta Chełmna
z dnia
w sprawie założeń i wytycznych do opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu miasta Chełmna na rok 2010.
Status obowiązujące
Na podstawie art.30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.  z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. 984,    Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80,poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r.    Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203z późn. zm) oraz uchwały nr XXII/178/2004 Rady Miasta Chełmna z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie procedury uchwalenia budżetu oraz szczegółowości budżetu i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządza się, co następuje:
§ 1. Materiały planistyczne do projektu budżetu miasta na rok 2010 winny być opracowane  w układzie klasyfikacji budżetowej, ustalonej Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia   14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów   i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 107 z dnia                 27 czerwca 2006r.).
§ 2. Budżet Miasta Chełmna na rok 2010 obejmował będzie:
1/ dochody i wydatki jednostek budżetowych,
2/ przychody i wydatki zakładów budżetowych, instytucji kultury i środki rachunków     dochodów własnych jednostek,
3/ dochody i wydatki na zadania dotowane z budżetu państwa realizowane przez  jednostki podległe Gminie jak i bezpośrednio realizowane przez Urząd,
4/ źródła pokrycia deficytu, w tym pożyczki i kredyty wraz z ich prognozą spłat,
5/ wydatki związane z wieloletnimi planami inwestycyjnymi,
6/ wydatki na programy i projekty realizowane ze środków funduszy pomocowych,
7/ przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej.
§ 3. Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Chełmna opracowują materiały planistyczne na zasadach określonych niniejszym zarządzeniem.
§ 4. Przy planowaniu budżetu miasta na rok 2010 należy uwzględnić zmiany wprowadzone przepisami uchwalonymi w trakcie opracowywania projektu budżetu na rok 2009.
 
§ 5. Przyjmuje się do opracowania projektu uchwały budżetowej na 2010 r. wskaźniki
zawarte w założeniach przyjętych do opracowania projektu budżetu państwa na 2010r., tj.                w szczególności:
1)      wskaźnik dynamiki wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych – 1 %,
2)      wzrost wynagrodzenia w 2010 roku o 3,2% w stosunku do wynagrodzeń przewidywanych w 2009 (wskaźnik 3,2% oparty na podstawie wzrostu minimalnego wynagrodzenia w 2010 roku).
Powyższe wskaźniki należy stosować do opracowania projektu budżetu przez wszystkich kierowników komórek organizacyjnych urzędu miasta i jednostek podległych.
 
§ 6. Podstawą planowania dochodów Miasta w roku 2010 jest przewidywane wykonanie dochodów w roku 2009 z uwzględnieniem planowanych bądź przewidywanych zmian, które mogą nastąpić do końca 2009 r., a wynikać będą ze zmian ilościowych oraz ze zmian stawek, opłat, taryf itp. Należy odrębnie ująć te tytuły dochodów, które stanowić będą odnośnik zadaniowy, przy jego podziale na paragrafy. Dochody z majątku winny być ustalone                    w wysokości wynikającej z zawartych umów lub przewidywanych umów dzierżawy, najmu oraz decyzji dotyczących opłat z tytułu trwałego zarządu i wieczystego użytkowania nieruchomości. Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych winny być ustalone                   w oparciu o posiadaną wycenę nieruchomości oraz zbędnego majątku ruchomego,                            a w przypadku braku wyceny na podstawie wartości przewidywanych. Pozostałe dochody realizowane przez jednostki budżetowe, zakłady budżetowe i instytucje kultury winny być ustalone na podstawie przewidywanej liczby świadczonych usług i obowiązujących cen jednostkowych.
 
§ 7. Podstawą planowania wydatków budżetowych na rok 2010 jest przewidywane
wykonanie wydatków w 2009 roku:

1/ w odniesieniu do wynagrodzeń osobowych kwotą bazową jest łączna miesięczna kwota wynagrodzeń osobowych wynikających ze stosunku pracy przewidywanego na dzień                  31 grudnia 2009 roku, powiększona o jednorazowe płatności (nagrody jubileuszowe, odprawy itp.) oraz skutki finansowe planowanych zmian organizacyjnych; w kwocie planowanych na rok 2010 wydatków na wynagrodzenia należy uwzględnić limity etatów kalkulacyjnych na rok 2009 określone w zatwierdzonych planach finansowych. Podwyżki od 1 stycznia 2010 roku, przy planowaniu wynagrodzeń osobowych w dziale Oświata i wychowanie oraz                   w dziale Edukacyjna opieka wychowawcza należy uwzględnić również skutki awansu zawodowego nauczycieli z 2009 r. oraz planowanego na rok 2010 – zgodnie z ustawą z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2004r. Nr 118, poz. 1112               z późn. zm.).
 
2/ wydatki z tytułu dodatkowych wynagrodzeń rocznych planuje się w oparciu o ustawę                           z dnia 12 grudnia 1997 roku dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz. 1080 z późn. zm.), w wersji obowiązującej na rok 2010,
 
3/ składki na ubezpieczenie społeczne planuje się w wysokości określonej w ustawie z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137, poz. 887               z późn. zm.),
4/ składki na Fundusz Pracy planuje się w wysokości 2,45%,
5/ wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych planuje się zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.),
6/ odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jednostki organizacyjne                              z wyłączeniem jednostek oświaty, planują zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 roku                      o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.). Do planowania wysokości odpisu podstawowego przyjmuje się kwotę prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej. W odniesieniu do placówek oświaty, odpis na fundusz świadczeń socjalnych planuje się zgodnie z art. 53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2003r., Nr 118, poz. 1112 z późn. zm.),
7/ wydatki rzeczowe planuje się na podstawie przewidywanego wykonania do końca 2009 roku, pomniejszonego o jednorazowe wydatki w tym roku i powiększonego o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa w układzie zadaniowym.
8/ wydatki inwestycyjne planuje się zgodnie z Wieloletnim Planem Inwestycyjnym                                        i z załącznikiem nr 6 i 7 do budżetu miasta.
W odniesieniu do zadań inwestycyjnych noworozpoczynanych w roku 2010 należy
uwzględnić przede wszystkim:
a/ znaczenie zadania dla miasta, zasięg oddziaływania, wpływ na poprawę poziomu życia mieszkańców,
b/ możliwość pozyskania dodatkowych środków,
c/ stan przygotowania inwestycji.
9/ w odniesieniu do inwestycji kontynuowanych podstawą dokonywania zmian wartości kosztorysowych jest prognozowany wskaźnik wzrostu cen inwestycji wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa; w przypadku konieczności zmiany wartości kosztorysowej inwestycji wynikającej z innych czynników niż prognozowany wskaźnik wzrostu cen tj. m.in.:
a/ zmiany zakresu rzeczowego inwestycji,
b/ zmian dokumentacji projektowej,
c/ wydłużenia okresu realizacji inwestycji
zwiększenie lub zmniejszenie wartości kosztorysowej inwestycji wymaga wstępnej
akceptacji Burmistrza Miasta Chełmna,
10/ przy ustalaniu kwoty poszczególnych zadań inwestycyjnych na rok 2010 należy uwzględnić przede wszystkim:
a/ obowiązki miasta związane z pozyskiwaniem środków z różnych źródeł,
b/ możliwość realizacji przewidywanego zakresu robót,
c/ zaawansowanie robót na koniec roku 2009.
§ 8.1. Jednostki podległe Miastu do danych liczbowych zawartych na drukach planistycznych załączą objaśnienia określające źródła dochodów i przychodów oraz wydatków i rozchodów, sposób ich szacowania oraz kalkulację wraz z uzasadnieniem, a także wprowadzenie nowych źródeł dochodów.
2. Objaśnienia, o których mowa w ust. 1 należy sporządzić do każdego działu, rozdziału                        i paragrafu klasyfikacji budżetowej. Omawiając przewidywane wykonanie i założenia rzeczowo-finansowe planu należy uwzględnić:
1/zmiany wielkości poszczególnych elementów kalkulacji,
2/ czynniki, które spowodowały ewentualną zmianę trendu wzrostu lub spadku,
3/ dochody i wydatki jednorazowe nie występujące w budżecie roku 2010,
4/ kwoty planowanych wydatków w poszczególnych rozdziałach dla nowych zadań przewidzianych do realizacji w 2010 roku.
§ 9. Do zarządzenia dołącza się załącznik nr 1 i 2.
§10.Wykonanie Zarządzenia powierza się kierownikom gminnych jednostek
organizacyjnych, kierownikom zakładów budżetowych i instytucji kultury oraz jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Chełmna w terminie do dnia 15 września 2009 r.

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
Burmistrz Miasta Chełmna: M. Kędzierski
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                            Załącznik Nr 1
                                                                                            Zarządzenia Nr 150/2009
                                                                                            Burmistrza Miasta Chełmna
                                                                                            z dnia 27 sierpnia 2009 roku
 
W y k a z
jednostek budżetowych
 
Urząd Miasta Szkoła Podstawowa nr 1 im. Filomatów PomorskichSzkoła Podstawowa nr 2 im. Stanisława StaszicaSzkoła Podstawowa nr 4 im. Wojska Polskiego Gimnazjum nr 1 im. Akademii Chełmińskiej Gimnazjum nr 2 im. Tadeusza Kościuszki Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
 
 
 
 
                                                                                          Załącznik Nr 2
                                                                                          Zarządzenia Nr 150/2009
                                                                                          Burmistrza Miasta Chełmna
                                                                                          z dnia 27 sierpnia 2009 roku
 
W y k a z
zakładów budżetowych, instytucji kultury
i innych form organizacyjnych
 
1. Zakład Wodociągów i Kanalizacji
2. Przedszkole Miejskie
3. Muzeum Ziemi Chełmińskiej
4. Miejska Biblioteka Publiczna im. Walentego Fiałka
5. Chełmiński Dom Kultury
6. Zakład Usług Administracyjnych „OJAR”.
 
 

Powiadom znajomego