W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Chełmna

ul. Dworcowa 1

86-200 Chełmno


tel.  (+48 56) 677 17 17
fax: (+48 56) 677 17 74


e-mail: biuro_informacji@chelmno.pl

www: chelmno.pl

Skrytka ePUAP: /8493hehsse/skrytka 


NIP Gminy Miejskiej: 875-10-03-167
REGON Gminy Miejskiej: 871118483

NIP Urzędu Miasta: 8751549877
REGON Urzędu Miasta: 000523442



Nr V/35/2019 r

Szczegóły
jakiego organu RADY MIASTA CHEŁMNA
z dnia
w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Miasta Chełmno dla niepublicznych przedszkoli i szkół podstawowych oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994 ze zm. ) w związku z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r., o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. z 2017 r., poz. 2203 ze zm.), Rada Miasta Chełmna uchwala, co następuje:
status uchwały obowiązująca
Uchwała opublikowana w
Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia poz. 0

§ 1. Uchwała ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Miasta Chełmna oraz tryb przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania dla działających na terenie Gminy Miasta Chełmna:
1)     niepublicznych przedszkoli,
2)     niepublicznych szkół podstawowych,
3)     niepublicznych innych form wychowania przedszkolnego,
4)     oddziałów przedszkolnych w niepublicznych szkołach podstawowych
- zwanych dalej „niepublicznymi placówkami oświatowymi” i dla których Gmina Miasto Chełmno jest organem rejestrującym.
 
 
§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1)     Burmistrzu Miasta - należy przez to rozumieć Burmistrza  Miasta Chełmna, który jest organem uprawnionym do udzielania, rozliczania i kontroli dotacji udzielonych z budżetu Gminy Miasta Chełmna.
2)     organie prowadzącym  – należy przez to rozumieć osobę prawną lub fizyczną prowadzącą szkołę, przedszkole lub inna formę wychowania przedszkolnego;
3)     symbolach przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego – należy przez to rozumieć wagi przypisane uczniom objętym kształceniem specjalnym w przepisach w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na dany rok budżetowy.
 
§ 3. 1.  Niepublicznym placówkom oświatowym dotacji udziela Burmistrz Miasta  na wniosek złożony przez organ prowadzący w terminie  wynikającym z ustawy z dnia 27 października 2017  
o finansowaniu zadań oświatowych.
 
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, organ prowadzący sporządza odrębnie dla każdej niepublicznej placówki oświatowej.
 
§ 4. 1. Wniosek, o którym mowa w § 3 ust. 1 zawiera w szczególności informacje o:
1)     organie prowadzącym;
2)     niepublicznej placówce oświatowej, w tym dane adresowe jej siedziby, a także innych   
        lokalizacji prowadzenia zadań oświatowych;
 
3)     planowanej liczbie uczniów, w tym uczniów objętych kształceniem specjalnym
       z uwzględnieniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego;
4)     planowanej liczbie dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju,
5)     rachunku bankowym należącym do niepublicznej placówki oświatowej, wskazanym
        do przekazywania dotacji udzielonej na jednostkę, której wniosek dotyczy.
 
 
2. Organ prowadzący zobowiązany jest pisemnie poinformować Burmistrza Miasta, o zmianie
   danych zawartych we wniosku,  o których mowa   w ust. 1 pkt 1,2 i 5, w terminie 14 dni
   od dnia ich zaistnienia.
 
3. Wzór wniosku, o którym mowa w § 3 ust. 1   stanowi załącznik nr 1 do niniejszej  uchwały.
 
§ 5. 1. Podstawą ustalenia wysokości miesięcznej części dotacji dla danej niepublicznej placówki oświatowej jest informacja o faktycznej liczbie dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, uczniów lub wychowanków, którą organ prowadzący lub dyrektor placówki podaje do 5 dnia każdego miesiąca.
 
2. Informację, o której mowa w ust. 1 organ prowadzący podaje na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, w tym organizacji kształcenia specjalnego, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych i wczesnego wspomagania rozwoju.
 
3. Wzór druku informacji, o których mowa w ust. 1 zawierających dane niezbędne dla
prawidłowego ustalenia należnej wysokości dotacji oraz prawidłowego ustalenia jednostki zobowiązanej do zwrotu kosztów udzielonej dotacji stanowi załącznik nr 2 do niniejszej
Uchwały.
 
§ 6. 1. Organ prowadzący sporządza rozliczenie wykorzystania dotacji otrzymanej na
prowadzenie niepublicznej placówki oświatowej  i przedstawia je Burmistrzowi Miasta,
 w terminie do dnia 20  stycznia roku następującego po roku udzielenia dotacji.
 
2. Wzór druku  rozliczenia dotacji stanowi załącznik nr 3 do niniejszej Uchwały.
 
3. Zakres danych zawartych w rozliczeniu wykorzystania dotacji obejmuje informacje
umożliwiające ustalenie czy  wydatki poniesione z dotacji są zgodne z katalogiem wydatków określonych w art. 35 ustawy – o finansowaniu zadań oświatowych.
 
3. Na dokumentach finansowych potwierdzających wydatki, które zostały sfinansowane
ze środków dotacji organ prowadzący zobowiązany jest zamieścić zapis informujący o jego sfinansowaniu   w całości lub części z dotacji Gminy Miasta Chełmna oraz podpis
i pieczęć dyrektora lub osoby prowadzącej.  
 
4. Na dokumentach finansowych potwierdzających wydatki poniesione na uczniów                        i wychowanków posiadających orzeczenie o kształceniu specjalnym , które zostały
sfinansowane ze środków dotacji organ prowadzący zobowiązany jest zamieścić zapis
informujący o jego sfinansowaniu w całości lub części z dotacji Gminy Miasta Chełmna,
z  zaznaczeniem - kształcenie specjalne oraz podpis i pieczęć dyrektora lub osoby
prowadzącej. 
 
5. Burmistrz Miasta  ma prawo żądania dodatkowych informacji i wyjaśnień do złożonych
przez organ prowadzący rozliczeń dotacji.
 
6. Burmistrz Miasta zatwierdza prawidłowo złożone rozliczenie dotacji, w terminie 30 dni
od dnia złożenia rozliczenia  oraz żądanych wyjaśnień i  informacji.
 
§ 7. 1. W przypadku, gdy jednostka dotowana kończy swoją działalność w trakcie trwania
roku budżetowego, w którym udzielono dotacji, organ prowadzący tę jednostkę powiadamia Burmistrza Miasta o zakończeniu jej działalności i  w  terminie 30 dni  od dnia  otrzymania 
ostatniej  części  dotacji  przekazuje mu rozliczenie dotacji otrzymanych w roku budżetowym,
w którym jednostka dotowana zakończyła działalność.
 
2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, na który została udzielona dotacja organ prowadzący niepubliczna placówkę oświatową przekazał ją do prowadzenia innemu podmiotowi,
w terminie 30 od dnia jej przekazania powiadamia Burmistrza Miasta  i przedstawia rozliczenie dotacji otrzymanej do dnia przekazania prowadzenia tej jednostki innemu podmiotowi.
 
§ 8. 1. Burmistrz Miasta jest organem uprawnionym do kontroli prawidłowości pobrania                  i wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu  Gminy Miasta Chełmna.
 
2. Kontrola prawidłowości pobrania dotacji obejmuje weryfikację danych podanych we
wniosku,o którym mowa w § 4 uchwały, który był podstawą udzielenia dotacji oraz danych podanych   w miesięcznych informacjach zgodnie z § 5 uchwały, które były podstawą
przekazania dotacji.
 
3. Kontrola prawidłowości wykorzystania dotacji obejmuje weryfikację wydatków
poniesionych    z dotacji i ustalenie ich zgodności lub niezgodności z przepisami ustawy,
a także odnosi się do ustalenia rzetelności dokumentacji identyfikującej poniesione wydatki.
 
§ 9. 1.Kontrolę przeprowadzają osoby upoważnione przez  Burmistrza Miasta zwane dalej „kontrolerami”.
 
2. Osoby upoważnione do kontroli powiadamiają, pisemnie lub telefonicznie, organ prowadzący niepubliczną placówkę oświatową o zamiarze przeprowadzenia kontroli w terminie  5 dni od dnia planowanej kontroli.
 
3. Burmistrz Miasta ma prawo do zlecenia kontroli w trybie natychmiastowym z pominięciem
terminu o którym mowa w ust. 2, jeśli czynności kontrolne są niezbędne dla zabezpieczenia dowodów stanowiących podstawę wykluczenia pobrania dotacji nienależnej lub w nadmiernej wysokości.
 
4. Kontrola rozpoczyna się w chwili okazania imiennego upoważnienia do przeprowadzenia
kontroli, które zawiera:
1)     imię i nazwisko osoby lub osób przeprowadzających kontrolę;
2)     podstawę prawną;
3)     nazwę kontrolowanej placówki wychowania przedszkolnego, szkoły lub placówki;
4)     miejsce przeprowadzenia czynności kontrolnych;
5)     zakres i termin kontroli;
6)     przewidywany czas trwania kontroli.
 
§ 10. 1 Kontroler ma prawo wglądu do dokumentów związanych z przedmiotem kontroli,
pobierania kopii dokumentów i innych materiałów w zakresie  przedmiotu kontroli,
z zachowaniem wymogów przewidzianych w przepisach odrębnych.
 
 2. Organ prowadzący  jest zobowiązany do zapewnienia kontrolerowi warunków
niezbędnych     do sprawnego przeprowadzenia kontroli, terminowego udzielania
wyjaśnień, oraz w miarę możliwości udostępniania oddzielnego pomieszczenia.
 
4. W przypadku, gdy księgi finansowe znajdują się poza siedzibą kontrolowanej
niepublicznej placówki oświatowej,  organ prowadzący zobowiązany jest zapewnić
dostępność ksiąg finansowych i dowodów księgowych, na czas kontroli, w siedzibie
placówki.
 
§ 11. 1. Z przeprowadzonej kontroli kontroler sporządza protokół w dwóch egzemplarzach,
którego jeden egzemplarz przekazuje osobie reprezentującej organ prowadzący,  a drugi po podpisaniu przez kontrolowanego pozostaje w aktach kontroli.
 
2. Organ prowadzący kontrolowaną niepubliczna  placówkę oświatową lub osoba go
reprezentująca  może odmówić podpisania protokołu,  składając w terminie 7 dni od
dnia otrzymania protokołu pisemne wyjaśnienie przyczyn tej odmowy.
 
3. Odmowę podpisania protokołu kontroler odnotowuje w protokole kontroli.
 
4. Odmowa podpisania protokołu kontroli nie wstrzymuje dalszego postępowania Burmistrza
Miasta Chełmna, w tym dochodzenia zwrotu dotacji w trybie określonym w odrębnych
przepisach.
 
5. Organowi prowadzącemu placówkę  kontrolowaną przysługuje prawo zgłoszenia
umotywowanych zastrzeżeń, co do ustaleń zawartych w protokole. Zastrzeżenia należy
zgłosić kontrolerom na piśmie w terminie 7 dni od dnia przedłożenia protokołu do podpisania.
 
6. W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 5, kontroler jest  zobowiązany
dokonać ich analizy, a w razie konieczności podjąć dodatkowe czynności kontrolne.
W przypadku uznania zasadności zastrzeżeń, kontroler dokonuje zmiany lub uzupełnienia
w protokole z kontroli.
 
7. W razie nieuwzględnienia zastrzeżeń w całości lub w części, kontroler przekazuje na
piśmie swoje stanowisko zgłaszającemu zastrzeżenia.
 
§ 12. 1. W terminie 30 dni od zakończenia postępowania kontrolnego Burmistrz Miasta
Chełmna przekazuje organowi prowadzącemu kontrolowaną niepubliczna placówkę
oświatową wystąpienie pokontrolne zawierające ocenę przedmiotu kontroli.
 
2. Za termin zakończenia postępowania kontrolnego uznaje się dzień podpisania przez kontrolowanego protokołu z kontroli lub -  w razie odmowy podpisania protokołu - dzień,
w którym kontrolowany odmówił podpisania protokołu a w razie złożenia zastrzeżeń dzień,
w którym otrzymał odpowiedź na złożone zastrzeżenia.
 
§ 13. Wykonanie uchwały powierza się  Burmistrzowi Miasta Chełmna.
 
 § 14. Traci moc Uchwała nr XLIV/249/2018  Rady Miasta Chełmna z dnia 30 stycznia 2018 r.
w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla  placówek wychowania
przedszkolnego i szkół, dla których Gmina Miasto Chełmno jest organem rejestrującym.
 
§ 15. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa  Kujawsko – Pomorskiego.
 
                                                   Przewodniczący Rady Miasta: Wojciech Strzelecki
 
 
 
 
 
 

Powiadom znajomego