W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Chełmna

ul. Dworcowa 1

86-200 Chełmno


tel.  (+48 56) 677 17 17
fax: (+48 56) 677 17 74


e-mail: biuro_informacji@chelmno.pl

www: chelmno.pl

Skrytka ePUAP: /8493hehsse/skrytka 


NIP Gminy Miejskiej: 875-10-03-167
REGON Gminy Miejskiej: 871118483

NIP Urzędu Miasta: 8751549877
REGON Urzędu Miasta: 000523442



XLVI/305/2014

Szczegóły
jakiego organu RADY MIASTA CHEŁMNA
z dnia
w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości.
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm. ), art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm. ), uchwala się, co następuje:
status uchwały obowiązująca
Uchwała opublikowana w
Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia poz. 0


 
§ 1.    Zwalnia się od podatku od nieruchomości na zasadach określonych w niniejszej uchwale           grunty, budynki i ich części, budowle i ich części, położone na obszarze Gminy Miasta    
          Chełmna, w których przedsiębiorca będący właścicielem nieruchomości podjął po raz   
          pierwszy na wskazanym obszarze prowadzenie działalności gospodarczej produkcyjnej,  
           usługowej i handlowej.
 
§ 2. 1. W odniesieniu do podatników prowadzących działalność gospodarczą bez względu na
           formę    organizacyjno – prawną i sposób finansowania zwolnienie, o którym mowa  w §
           1 stanowi    pomoc de minimis, której udzielenie następuje zgodnie z warunkami
           określonymi w   rozporządzeniu Komisji (WE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r.
           w sprawie   stosowania art. 87 i 88 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do
           pomocy de minimis    (Dz. Urz. UE L Nr 352 z 24.12.2013 r.).
      2.   Podatnik, przy zachowaniu wszystkich przesłanek określonych w niniejszej uchwale
           może  uzyskać pomoc w jej ramach, jeżeli wartość tej pomocy brutto, łącznie z
           wartością innej   pomocy de minimis, otrzymanej przez niego w bieżącym roku
            kalendarzowym, tj. w tym, w   którym podatnik złożył wniosek o udzielenie pomocy
            oraz dwóch poprzedzających latach,   nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość
            200 tys. euro, z zastrzeżeniem ust. 3.
       3.  Całkowita wielkość pomocy udzielanej dla przedsiębiorstw sektora drogowego
            transportu     pasażerskiego przez okres trzech lat podatkowych nie może przekroczyć
            kwoty stanowiącej   równowartość 200 tys. euro.
       4.  Całkowita wielkość pomocy udzielanej podmiotowi gospodarczemu działającemu w     
            sektorze transportu drogowego towarów przez okres trzech lat podatkowych nie może
            przekroczyć kwoty stanowiącej równowartość 100 tys. euro.
       5. Jeżeli łączna kwota pomocy przewidziana w ramach niniejszej uchwały przekracza
            pułapy     określone w ust. 2 lub ust. 3, zwolnienie od podatku od nieruchomości na
            podstawie   niniejszej uchwały przysługuje w odniesieniu do tej części, która nie
             przekraczałaby   dopuszczalnego pułapu.
 
§ 3.      Okres zwolnienia wynosi 3 lata od dnia uzyskania zwolnienia i liczy się od pierwszego
           dnia   miesiąca następującego po miesiącu, w którym zajęto nieruchomość na
            prowadzenie    działalności gospodarczej.
 
 
§ 4.      Zwolnienie, o którym mowa w niniejszej uchwale obejmuje grunty, budynki lub ich
            części    oraz budowle lub ich części za wyjątkiem zajętych na:
            1) działalność instytucji bankowych i instytucji finansowych;
            2) działalność gospodarczą w zakresie handlu hurtowego;
            3) działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego prowadzoną w budynkach
                lub ich częściach o powierzchni użytkowej powyżej 100 m;
            4) stacje paliw.
 
§ 5.      Warunkiem nabycia prawa do zwolnienia, o którym mowa w niniejszej uchwale jest
            łączne  spełnienie przesłanek tj. :
            1) złożenie przez podatnika wniosku stanowiącego załącznik do uchwały w terminie 14
                 dni     od zajęcia nieruchomości na prowadzenie działalności gospodarczej;
            2) złożenie w terminie określonym w art. 6 ust. 6 lub art. 6 ust. 9 ustawy o podatkach
                i   opłatach lokalnych informacji na podatek od nieruchomości na druku IN-1 lub
                deklaracji na podatek od nieruchomości na druku DN-1, zawierającej dane o
                powierzchni gruntu,    budynku lub jego części, wartości budowli lub jej części
                podlegającej zwolnieniu;
            3) przedłożenie dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości objętej
                 zwolnieniem;
            4) złożenie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, otrzymanych w roku, w
                 którym    podatnik ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat,
                 albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo
                 o świadczenia o     nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
            5) złożenie informacji, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29
                marca  2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot
                ubiegający się o    pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).
 
§ 6.1.   Podatnik korzystający ze zwolnienia w ramach niniejszej uchwały jest zobowiązany do
            przedkładania przez cały okres objęty zwolnieniem w terminie do 31 stycznia każdego
            roku:
            1) aktualnej informacji lub deklaracji na podatek od nieruchomości wraz z informacją o
                 zamiarze kontynuowania zwolnienia;
            2) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, otrzymanych w roku, w którym
                podatnik    ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo
                oświadczenia o wielkości     pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo
                oświadczenia o nieotrzymaniu takiej        pomocy w tym okresie;
            3) informacji, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r.
                w   sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o
                pomoc de     minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).
      2.   Podatnik korzystający ze zwolnienia zobowiązany jest na żądanie organu
            udzielającego pomocy do przedłożenia dodatkowych informacji niezbędnych dla oceny
             udzielonej pomocy     oraz prawidłowego jej nadzorowania i monitorowania.
 
§ 7.      Podatnik korzystający ze zwolnienia na podstawie niniejszej uchwały zobowiązany jest  
            do:
            1) prowadzenia działalności gospodarczej w nieruchomości objętej zwolnieniem przez
                okres  4 lat od dnia nabycia prawa do zwolnienia na podstawie niniejszej uchwały;
            2) przedkładania w terminie do 31 stycznia każdego roku oświadczenia o prowadzeniu
                działalności gospodarczej w nieruchomości objętej zwolnieniem. Ostatnie
                oświadczenie   podatnik składa w terminie 14 dni po upływie okresu, o którym
                 mowa w pkt 1.
 
§ 8.      Na podatniku ciąży obowiązek wykazania organowi udzielającemu pomocy, iż spełnia   
            warunki do zwolnienia.
 
§ 9.      Utrata prawa do zwolnienia następuje w przypadku:
            1) upływu okresu zwolnienia od podatku od nieruchomości;
            2) postawienia podatnika w stan likwidacji;
            3) ogłoszenia upadłości;
            4) zbycia lub utraty tytułu prawnego do nieruchomości objętej zwolnieniem;
            5) zmiany przedmiotu działalności gospodarczej na taki, który nie uprawnia do
                zwolnienia    na podstawie niniejszej uchwały;
            6) niewywiązania się z warunków określonych w § 6 i § 7 niniejszej uchwały.
 
§ 10.1. Podmiot korzystający ze zwolnienia jest zobowiązany powiadomić pisemnie Burmistrza
           Miasta Chełmna o utracie prawa do zwolnienia lub o zmianie mającej wpływ na wielkość
            udzielanej pomocy, najpóźniej w terminie 14 dni od daty powstania okoliczności        
            powodujących taką utratę lub zmianę.
       2.  Prawo do zwolnienia ustaje z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w
            którym zaistniały okoliczności powodujące utratę prawa do zwolnienia od podatku od
            nieruchomości, pod warunkiem pisemnego powiadomienia Burmistrza Miasta Chełmna
            w    terminie, o którym mowa w ust. 1.
       3.  Podatnik, który wprowadził w błąd organ podatkowy co do spełniania warunków         
            uprawniających do uzyskania zwolnienia lub niepowiadomienia Burmistrza Miasta    
            Chełmna, w terminie, o którym mowa w ust. 1, o okolicznościach powodujących utratę
            prawa do zwolnienia, traci prawo do zwolnienia za cały okres, przez jaki korzystał ze    
            zwolnienia. Nienależnie otrzymana pomoc podlega zwrotowi poprzez zapłatę podatku
            od    nieruchomości wraz z odsetkami za zwłokę, jeżeli są należne, liczonymi jak dla
            zaległości      podatkowych.
        4. Organ podatkowy ma prawo do przeprowadzenia kontroli u podmiotu korzystającego
            ze   zwolnienia w zakresie przestrzegania przez niego warunków udzielonego
            zwolnienia,    zawartych w niniejszej uchwale, w tym także do weryfikacji
            przedkładanych dokumentów i  informacji.
 
§ 11.    Zwolnienie, o którym mowa w § 1 w odniesieniu do tego samego gruntu, budynku lub
           jego   części i budowli lub ich części, może być udzielone tylko jeden raz.
 
§ 12.    Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Chełmna.
 
§ 13.    Zobowiązuje się Burmistrza Miasta Chełmna do składania Radzie Miasta Chełmna w    
            terminie do 30 czerwca corocznego sprawozdania o skutkach finansowych zwolnień      
            udzielonych na podstawie niniejszej uchwały.
 
§ 14.    Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym            Województwa Kujawsko-Pomorskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2014 r.
 
 
 
 
 
                                                                        Przewodniczący Rady Miasta: J. Błażejewicz
 
 
 
 
  de minimis.docx

Załączniki

Powiadom znajomego