XXVIII/187/2013
jakiego organu | RADY MIASTA CHEŁMNA |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | uchwalenia budżetu miasta na rok 2013. |
na podstawie | art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9, lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz.1591 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.- przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art.237, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) uchwala się, co następuje: |
status uchwały | obowiązująca |
z tego:
1) bieżące w wysokości 44.959 649 zł,
2) majątkowe w wysokości 3.489 209 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2 .Wydatki budżetu w wysokości 48.914 705 zł,
z tego:
1) bieżące w wysokości 44.578 974,zł
2) majątkowe w wysokości 4.335 731 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3. Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w 2013 r.
zgodnie z załącznikiem nr 4
§ 4 .Deficyt budżetu w wysokości 465 847 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów w kwocie - 465 847 zł.
§ 5. Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 1.735 045 zł. oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 1 269 198 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 6. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości 149 658 zł,
2) celową na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 130 000 zł.
§ 7 .Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 000 000 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 465 847 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie – 449 637zł,
§ 8. Planowane dochody w kwocie 387 638 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż
napojów alkoholowych oraz planowane wydatki w kwocie 387 638 zł na realizację zadań
określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
z tego 26 400 zł na realizację zadań związanych z przeciwdziałaniem narkomanii.
§ 9. Zestawienie planowanych kwot dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań
z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie
z załącznikiem nr 5a i 5b.
§ 10. Zestawienie planowanych dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań
wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu
terytorialnego, zgonie z załącznikiem nr 6.
§ 11. Plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych:
przychody- 7 405 730 zł,
koszty- 7.299 204 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 12. Plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych
jednostek budżetowych:
dochody- 985 490 zł,
wydatki- 985 490 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 13. Zestawienie planowanych kwot dotacji podmiotowych udzielanych z budżetu Gminy,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 14. Zestawienie planowanych kwot dotacji celowych na zadania własne gminy realizowane
przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych udzielanych
z budżetu Gminy, zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 15. Zestawienie planowanych dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań
zlecanych jednostkom samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 16 . Upoważnia się Burmistrza do :
1 ) zaciągania kredytów i pożyczek na :
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1 000 000 zł
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 465 847 zł
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie – 449 637 zł
2) przekazanie uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku bieżących i w latach
następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
3) dokonywanie zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących tj., wydatków rzeczowych, wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń;
4)lokowanie wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy;
§ 17. W 2013 roku nie będą zawierane umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym.
§ 18. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 19. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega publikacji
w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń
Przewodniczący Rady Miasta: Janusz Błażejewicz
Załączniki - patrz: BIP CHEŁMNO > FINANSE MIASTA > BUDŻET 2013