XXV/160/2012
jakiego organu | RADY MIASTA CHEŁMNA |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Miasto Chełmno z organizacjami pozarządowymi, osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego a także ze stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego na rok 2013. |
na podstawie | art. 7 ust 1 pkt 19 i art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz.1441, Nr 175,poz 1457, z 2006 r. Dz. U. Nr 17, poz.128, Nr 181, poz.1337, Dz. U. z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz.1218 Dz. U. z 2008 r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz.1458, Dz. U. z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241 oraz Dz. U. z 2010 r. nr 28, poz.142, Nr 28, poz.146 i Nr 106, poz. 675) w związku z art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003r. Nr 96, poz. 873, z 2004r. Nr 64, poz. 593, Nr 116, poz. 1203 i Nr 210, poz. 2135, z 2005r. Nr 155, poz. 1298, Nr 169, poz. 1420, Nr 175, poz.1462, nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 94, poz. 651, Dz. U. z 2008 r. Nr 209, poz. 1316, Dz. U. z 2009 r. Nr 22, poz. 120, Nr 19, poz.100, Nr 157, poz. 1241, Dz. U. z 2010 Nr 28, poz. 146, Nr 127, poz. 857, nr 234, poz. 1536 j.t. z późn. zm.) uchwala się co następuje: |
status uchwały | obowiązująca |
§ 1. Uchwala się program współpracy Gminy Miasto Chełmno z organizacjami
pozarządowymi, osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi działającymi na
podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego
w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego a także
ze stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego na rok 2013 w brzmieniu, jak w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 3. Wysokość środków na realizację zadań zleconych określa Rada Miasta Chełmna
w uchwale budżetowej.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Chełmna.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.
w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego a także
ze stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego na rok 2013 w brzmieniu, jak w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 3. Wysokość środków na realizację zadań zleconych określa Rada Miasta Chełmna
w uchwale budżetowej.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Chełmna.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.
Przewodniczący Rady Miasta: Janusz Błażejewicz
Załącznik
do uchwały Nr XXV/160/2012
Rady Miasta Chełmna
z dnia 13 listopada 2012 r.
Program
współpracy Gminy Miasto Chełmno z organizacjami pozarządowymi, osobami
prawnymi i jednostkami organizacyjnymi działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o
stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach
wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie
działalności pożytku publicznego a także
ze stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego na rok 2013.
Wstęp
Rada Miasta Chełmna i Burmistrz Miasta realizując zadania na rzecz miasta i jego mieszkańców współpracują z organizacjami pozarządowymi wspierając ich działalność oraz zlecając im zadania do realizacji.
Roczny program współpracy precyzuje zakres współdziałania i określa jego reguły oraz ustala grupę zadań do realizacji, przeznaczając na to środki finansowe w budżecie miasta.
Głównym kryterium wyboru zadań jest, z jednej strony konieczność realizacji zadań ustawowych gminy, z drugiej strony potencjał tychże organizacji.
Dysponowanie przez gminę środkami publicznymi podlega rygorom ustawowym, stąd konieczność dokładnego ustalenia trybu przekazywania i rozliczania tych środków.
I. Postanowienia ogólne
§ 1.
Program określa zakres i formy współpracy Gminy Miasto Chełmno z organizacjami pozarządowymi w 2013 r. w sferze zadań wymienionych w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
§ 2
Program stanowi element polityki społeczno – finansowej i strategii rozwoju Gminy Miasto Chełmno.
§ 3.
Ilekroć w Programie, bez bliższego określenia, mowa jest o:
1) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie;
2) organizacji pozarządowej – rozumie się przez to organizacje pozarządowe i podmioty
wymienione w ustawie art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności
pożytku publicznego i o wolontariacie;
3) programie – rozumie się przez to Program współpracy Gminy Miasto Chełmno
z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na 2013 r.;
4) gminie – rozumie się przez to Gminę Miasto Chełmno.
1) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie;
2) organizacji pozarządowej – rozumie się przez to organizacje pozarządowe i podmioty
wymienione w ustawie art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności
pożytku publicznego i o wolontariacie;
3) programie – rozumie się przez to Program współpracy Gminy Miasto Chełmno
z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na 2013 r.;
4) gminie – rozumie się przez to Gminę Miasto Chełmno.
II. Cele programu
§ 4
Celem głównym programu jest budowanie i umacnianie partnerstwa pomiędzy samorządem i organizacjami pozarządowymi, a także stworzenie optymalnych warunków zaspakajania zbiorowych potrzeb mieszkańców i wspieranie ich aktywności.
2. Cele szczegółowe
Celami
szczegółowymi programu są:
1. wzmocnienie pozycji organizacji pozarządowych i zapewnienie im równych
z innymi podmiotami szans w realizacji zadań publicznych, poprzez wspieranie oraz
powierzanie im zadań z zapewnieniem odpowiednich środków na ich realizację,
2. integracja podmiotów realizujących zadania publiczne,
3. zwiększenie wpływu organizacji pozarządowych i społeczności lokalnych
na kreowanie polityki społecznej,
4. poprawa jakości życia poprzez pełniejsze zaspokajanie potrzeb mieszkańców Chełmna,
5. prezentacja dorobku organizacji pozarządowych i promowanie ich osiągnięć.
1. wzmocnienie pozycji organizacji pozarządowych i zapewnienie im równych
z innymi podmiotami szans w realizacji zadań publicznych, poprzez wspieranie oraz
powierzanie im zadań z zapewnieniem odpowiednich środków na ich realizację,
2. integracja podmiotów realizujących zadania publiczne,
3. zwiększenie wpływu organizacji pozarządowych i społeczności lokalnych
na kreowanie polityki społecznej,
4. poprawa jakości życia poprzez pełniejsze zaspokajanie potrzeb mieszkańców Chełmna,
5. prezentacja dorobku organizacji pozarządowych i promowanie ich osiągnięć.
III. Zasady współpracy
§ 5
- pomocniczości,
- suwerenności stron,
- partnerstwa,
- efektywności,
- uczciwej konkurencji,
- jawności.
§ 6.
Zlecanie przez gminę wykonania zadania następuje na zasadach określonych w ustawie:
1) wspieranie oraz powierzanie po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert, chyba że
przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania;
2) powierzanie w innym trybie niż określony w pkt 1, jeżeli zadanie można zrealizować
efektywniej w inny sposób określony w odrębnych przepisach, w szczególności poprzez
zakup usług na zasadach i w trybie określonych w przepisach
o zamówieniach publicznych, przy porównywalności metod kalkulacji kosztów oraz
porównywalności opodatkowania.
IV.
Zakres przedmiotowy
§ 7 .
§ 7 .
W 2013 roku Gmina Miasto Chełmno będzie zlecać następujące zadania:
1. W zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji a także podtrzymywania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej:
1) organizacja imprez i przedsięwzięć filmowych, teatralnych, muzycznych, literackich,
plastycznych w formie cyklicznych festiwali, przeglądów, konkursów,
niskoskładkowych wydawnictw oraz pojedynczych wydarzeń kulturalnych;
2) organizacja konferencji, sesji i seminariów naukowych;
3) podejmowania inicjatyw sprzyjających wspieraniu amatorskiego ruchu artystycznego,
4) podejmowania inicjatyw mających na celu upowszechnianie, promocję
i popularyzację lokalnej twórczości i twórców;
5) podejmowanie inicjatyw mających na celu wzbogacenie oferty z zakresu edukacji
kulturalnej i artystycznej mieszkańców Chełmna- dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
2. W zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu:
1) organizacja treningów, zajęć sportowych;
2) organizacja zawodów i rozgrywek;
3) udział w zawodach i rozgrywkach;
4) organizacja zgrupowań (obozów) sportowych;
5) wynajem bazy sportowej;
6) zakup sprzętu sportowego.
3. W zakresie przeciwdziałania patologiom społecznym:
1) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie
rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, szczególnie
dla dzieci i młodzieży;
2) sprawowanie opieki i dożywianie dzieci uczęszczających do świetlic z programem
opiekuńczo – wychowawczym i socjoterapeutycznym;
3) organizacja obozów i kolonii profilaktycznych dla dzieci z grup ryzyka;
4) profilaktyka przeciwdziałania uzależnieniom i proponowanie zdrowego stylu życia.
4. W zakresie działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów
i współpracy między społeczeństwami:
1) organizacja i koordynacja wymiany międzynarodowej, ze szczególnym
uwzględnieniem miast, z którymi Chełmno ma podpisany układ partnerski;
2) prowadzenie programów, w tym spotkań, seminariów młodzieży z Europy, szerzenia
kultury i tradycji różnych narodów Europy;
3) upowszechnianie wśród młodzieży idei międzynarodowej współpracy i przyjaźni, walki
z przejawami rasizmu, przemocy, protestu przeciwko wojnie oraz wspieranie idei
pokojowego współistnienia narodów.
5. W zakresie ochrony i promocji zdrowia:
1) wdrażanie i rozwijanie opieki nad osobami chorymi przewlekle;
2) szerzenie i rozwijanie zasad oraz standardów opieki paliatywnej;
3) zakup leków, odżywek energoterapeutycznych;
4) zakup materiałów opatrunkowych;
5) prowadzenie działalności w zakresie profilaktyki zdrowotnej.
6.W zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób:
pomoc żywieniowa dla osób najbardziej potrzebujących i rodzin wielodzietnych;
7. W zakresie działań na rzecz osób niepełnosprawnych:
1) wdrażanie programów mających na celu aktywizację i integrację społeczną osób
niepełnosprawnych i ich rodzin;
2) wdrażanie programów diagnostyczno – profilaktyczno – rehabilitacyjnych oraz
terapeutycznych dla osób niepełnosprawnych;
3) organizacja imprez sportowo- integracyjnych na rzecz osób niepełnosprawnych.
8.W zakresie działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości:
wspieranie regionalnej i lokalnej aktywności gospodarczej.
9. W zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego:
działania związane z opieką nad bezdomnymi zwierzętami między innymi poprzez sterylizację i leczenie bezdomnych zwierząt.
10.W zakresie promocji i organizacji wolontariatu:
1) prowadzenie działań promocyjnych i informacyjnych,
2) rekrutacja kandydatów na wolontariuszy i współpracy z chełmińskimi organizacjami
pozarządowymi,
3) prowadzenie szkoleń dla wolontariuszy,
4) popularyzacja idei wolontariatu.
V.
Formy i kierunki współpracy
§ 8
1. Współpraca Gminy Miasto Chełmno z organizacjami pozarządowymi może
odbywać się § 8
w formie:
1) zlecania organizacjom pozarządowym realizacji zadań publicznych na zasadach
określonych w ustawie;
2) wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności
i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków;
3) konsultowania z organizacjami pozarządowymi, odpowiednio do zakresu ich
działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności
statutowej tych organizacji;
4) tworzenia wspólnych zespołów inicjatywnych i doradczych złożonych
z przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli Gminy Miasto
Chełmno.
2. Zlecanie realizacji zadań, o których mowa w pkt 1 ppkt 1 oraz w Programie może mieć formy:
1) powierzania organizacjom pozarządowym wykonywania zadań publicznych wraz z
udzielaniem dotacji na finansowanie ich realizacji;
2) wspierania realizacji zadań publicznych, wraz z udzielaniem dotacji na
dofinansowanie ich realizacji.
3. Konsultowanie z organizacjami pozarządowymi, o których jest mowa w pkt 1 ppkt 3 polegać będzie na:
1) informowaniu zainteresowanych organizacji pozarządowych o planowanych sesjach
Rady Miasta, na których dyskutowane będą projekty uchwał odnoszące się do
zagadnień związanych z zakresem ich działalności;
2) zamieszczaniu projektów aktów prawnych dotyczących organizacji pozarządowych na
stronach: WWW.bip.chelmno.pl i WWW.chelmno.pl
3) udostępnianiu zainteresowanym organizacjom pozarządowym druków projektów
uchwał odnoszących się do zagadnień związanych z zakresem ich działalności;
4) udziale przedstawicieli zainteresowanych organizacji pozarządowych
w posiedzeniach komisji oraz sesjach Rady Miasta;
5) przekazywaniu gminie przez organizacje pozarządowe informacji
o przewidywanych i realizowanych zadaniach sfery publicznej.
4. Współpraca gminy z organizacjami pozarządowymi może, w zależności od potrzeb, przyjmować także inne formy, a w szczególności:
1) wspólne rozpoznawanie potrzeb społeczności lokalnej i wspólne planowanie działań
służących ich zaspakajaniu;
2) pomoc ze strony gminy organizacjom pozarządowym w poszukiwaniu środków
finansowania innych niż dotacje od gminy;
3) promowanie przez gminę działalności organizacji pozarządowych, m. in. poprzez
publikowanie ważnych informacji dotyczących organizacji pozarządowych na
stronie internetowej miasta.
VI. Priorytetowe zadania publiczne
§ 9
Sfera zadań publicznych gminy, które w 2013 roku realizowane będą we współpracy
z organizacjami pozarządowymi obejmuje zadania w zakresie:
1) kultury, sztuki ochrony dóbr kultury i tradycji a także podtrzymywania tradycji narodowej,
pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
2) upowszechniania kultury fizycznej i sportu;
3) porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym;
4) działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między
społeczeństwami;
5) ochrony i promocji zdrowia;
6) pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz
wyrównywania szans tych rodzin i osób;
7) działania na rzecz osób niepełnosprawnych;
8) działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości;
9) ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;
10) promocji i organizacji wolontariatu.
VII. Okres realizacji programu
§ 10
Program współpracy z organizacjami pozarządowymi realizowany będzie od 01.01.2013 r. do 31.12.2013 r.
VIII.
Sposób
realizacji programu
§ 11
§ 11
1. Podmiotami realizującymi współpracę są:
1) Rada Miasta – w zakresie wytyczania polityki społecznej i finansowej Miasta oraz
priorytetów w sferze współpracy z organizacjami pozarządowymi, uchwalająca roczny
program współpracy jako organ stanowiący i kontrolny.
2) Burmistrz Miasta – w zakresie realizacji polityki wytyczonej przez Radę Miasta,
realizujący roczny program współpracy, jako organ wykonawczy.
3) Organizacje pozarządowe realizujące zadania publiczne na terenie Miasta
Chełmna lub dla jego mieszkańców- bez względu na siedzibę organizacji w
zakresie odpowiadającym działaniom samorządu Miasta.
2. Burmistrz Miasta realizuje program współpracy przy pomocy wydziałów Urzędu Miasta.
3. Wydziały Urzędu Miasta prowadzą bezpośrednią współpracę z organizacjami, która
w szczególności polega na:
1) przygotowaniu i prowadzeniu konkursów ofert dla organizacji na realizację zadań
finansowanych z budżetu Gminy Miasto Chełmno,
2) sporządzaniu sprawozdań z finansowej i pozafinansowej współpracy z organizacjami
pozarządowymi,
3) podejmowaniu i prowadzeniu bieżącej współpracy z organizacjami pozarządowymi,
4) udziale swoich przedstawicieli w spotkaniach i szkoleniach dla przedstawicieli
organizacji pozarządowych dotyczących wzajemnej współpracy,
5) kontroli realizacji zlecanych zadań.
IX. Wysokość środków
przeznaczonych na realizację programu
§ 12
§ 12
Wysokość środków przeznaczonych na realizację programu zostanie określona w budżecie Miasta Chełmna na rok 2013. Wydatki na realizację zadań, o których mowa w programie nie mogą przekroczyć środków finansowych zaplanowanych na ten cel w budżecie na rok 2013.
§ 13
Dotacje nie mogą być udzielane na:
1. przedsięwzięcia, które dofinansowane są z budżetu Miasta lub jego funduszy celowych na
podstawie odrębnych przepisów,
2. pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundację kosztów,
3. budowę, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów,
4. prowadzenie działalności gospodarczej,
5. pokrycie kosztów utrzymania biura organizacji, chyba, ze jest to niezbędne
do realizacji zadania,
6. pomoc finansową osobom fizycznym,
7. działalność polityczną i religijną.
X. Sposób oceny realizacji programu
§ 14
1.Wskaźnikiem efektywności programu są informacje w szczególności dotyczące:
1) liczby organizacji pozarządowych podejmujących działania publiczne na rzecz lokalnej
społeczności we współpracy z samorządem Miasta;
2) liczby osób zaangażowanych w realizację zadań publicznych w tym wolontariuszy;
3) liczby osób, które były adresatami zadań realizowanych we współpracy z samorządem
Miasta;
4) wysokości środków finansowych przeznaczonych z budżetu Miasta na realizację
zadań;
5) liczby wspólnych przedsięwzięć podejmowanych przez organizacje pozarządowe
i samorząd Miasta;
6) liczby ogłoszonych otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych;
7) liczby organizacji uczestniczących w otwartych konkursach ofert;
8) liczby ofert złożonych w ramach otwartych konkursów ofert;
9) liczby zawartych umów podpisanych na realizację zadań w ramach otwartych
konkursów ofert;
10) liczby zadań publicznych dofinansowanych w ramach otwartych konkursów ofert;
11) liczby wniosków złożonych przez organizacje na realizację zadań publicznych;
z pominięciem otwartego konkursu ofert.
2. Kontrolowaniem w zakresie realizacji zadań programu zajmują się upoważnieni
pracownicy Urzędu Miasta. W ramach kontroli upoważniony pracownik może badać
dokumenty i inne nośniki informacji, które mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości
wykonywania zadania.
3. Wnioski, uwagi i propozycje dotyczące realizacji programu mogą być zgłaszane Radzie
Miasta, Burmistrzowi oraz Sekretarzowi Miasta. Będą one wykorzystywane do usprawnienia
współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi.
4. W terminie do dnia 30 kwietnia 2013 roku zostanie przedłożone Radzie Miasta
sprawozdanie z realizacji programu w zakresie realizacji projektów oraz uwag, wniosków
i propozycji wypływających ze współpracy.
XI. Informacje o sposobie tworzenia programu oraz o przebiegu
konsultacji
§ 15
Program
Współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi
na 2013 r. utworzony został na bazie projektu programu, który to
konsultowany był z mieszkańcami a także § 15
z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy funkcjonującymi na terenie gminy.
Projekt programu zamieszczany jest w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu: www.chelmno.pl->Miasto->Organizacje Pozarządowe
( http://chelmno.pl/index1.php/artykuly/235/gimnazjum-nr-2&unroll=8 ) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta. Przekazywany do zaopiniowania Powiatowej Radzie Organizacji Pozarządowych.
Uwagi i wnioski dotyczące programu można składać, po umieszczeniu projektu na stronie internetowej w Urzędzie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres organizacje_pozarzadowe@chelmno.pl
Wszelkie sugestie są analizowane i w miarę możliwości uwzględniane.
Mieszkańcy miasta informowani są w drodze ogłoszeń na stronie www.bip.chelmno.pl ->Współpraca z organizacjami pozarządowymi ( /artykuly/108/wspolpraca-z-organizacjami-pozarzadowymi ) o działaniach realizowanych wspólnie przez sektor samorządowy, jak i pozarządowy.
Współpraca finansowa pomiędzy Miastem a organizacjami pozarządowymi określonymi
w Ustawie odbywa się każdorazowo po podpisaniu umów i uprzednim przystąpieniu
do konkursu na wykonanie lub zlecenie zadań publicznych, ogłoszonym przez Urząd.
XII. Tryb powoływania i zasady działania komisji
konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert
§ 16
§ 16
1. Każdorazowo w zawiązku z ogłoszonym konkursem ofert na realizację zadań publicznych w danym obszarze, wynikającym z rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na rok 2013, w celu opiniowania ofert składanych w konkursach, Burmistrz powołuje Komisję Konkursową zwaną dalej Komisją.
2. W skład Komisji wchodzą
1) pracownicy merytoryczni Urzędu Miasta,
2) radni miasta Chełmna,
3) przedstawiciele reprezentujący organizacje pozarządowe z wyłączeniem przedstawicieli
organizacji biorących udział w konkursie.
3. Przewodniczącym Komisji może być tylko pracownik Urzędu Miasta.
4. Przewodniczący Komisji może zaprosić do prac w Komisji, z głosem doradczym, osobę bądź osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
5. Do członków komisji konkursowej biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071, z późn. zm) dotyczące wyłączenia pracownika.
6. Komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych, bez udziału oferentów. Termin i miejsce posiedzenia określa Przewodniczący.
7. Posiedzenia Komisji zwołuje i prowadzi Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności wyznaczony przez Przewodniczącego członek Komisji będący pracownikiem Urzędu.
8. Komisja podejmuje rozstrzygnięcia w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów,
w obecności co najmniej połowy pełnego składu. W przypadku równej ilości liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
9. Uczestnictwo w pracach Komisji jest nieodpłatne.
10.W konkursie może zostać wybrana więcej niż jedna oferta.
11.Konkurs ofert zostaje rozstrzygnięty również w przypadku wpłynięcia tylko jednej
oferty na realizację zadania publicznego, spełniającej wymogi formalne i merytoryczne określone w ustawie i w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert.
12.W ocenie oferty, nie może brać udziału osoba, której powiązania ze składającymi ją podmiotami mogą budzić zastrzeżenia co do jej bezstronności.
13.Do zadań Komisji należy w szczególności:
1) ocena formalna złożonych ofert,
2) rozpatrzenie ofert z uwzględnieniem warunków określonych w art. 15 ust. 1 i 2 ustawy
3) ocena merytoryczna złożonych ofert, z uwzględnieniem wymogów określonych
w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert.
14.Z prac Komisji sporządza się protokół, który podpisuje Przewodniczący i wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.
15.Komisja opiniuje złożone oferty. Swoje opinie przedstawia Burmistrzowi, celem podjęcia ostatecznej decyzji.
16.Wyniki Konkursu są zatwierdzane przez Burmistrza.
17.Wyniki konkursu zawierające nazwę oferenta, nazwę zadania publicznego oraz wysokość przyznanych środków publicznych ogłasza się niezwłocznie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej,
2) na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta,
3) na stronie internetowej Miasta.
18.Po ogłoszeniu wyników Konkursu Burmistrz, bez zbędnej zwłoki, zawiera umowy
o wsparcie lub o powierzenie realizacji zadania publicznego z wyłonionymi organizacjami pozarządowymi.
19.Każdy ma prawo wglądu do dokumentacji pracy Komisji Konkursowej oraz może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
20.Prace Komisji zostaną zakończone z chwilą wyłonienia oferty lub bez wyboru żadnej oferty.
21.Konkurs ofert unieważnia się, jeżeli nie złożono żadnej oferty lub żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu o konkursie.