W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Chełmna

ul. Dworcowa 1

86-200 Chełmno


tel.  (+48 56) 677 17 17
fax: (+48 56) 677 17 74


e-mail: biuro_informacji@chelmno.pl

www: chelmno.pl

Skrytka ePUAP: /8493hehsse/skrytka 


NIP Gminy Miejskiej: 875-10-03-167
REGON Gminy Miejskiej: 871118483

NIP Urzędu Miasta: 8751549877
REGON Urzędu Miasta: 000523442



VIII/59/2011

Szczegóły
jakiego organu RADY MIASTA CHEŁMNA
z dnia
w sprawie zasad udzielania dotacji celowych na realizację inwestycji efektywnych ekologicznie realizowanych na terenie Gminy Miasto Chełmno
na podstawie art. 18 ust. 1 i ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 400a ust. 1 pkt. 2 i pkt 21 oraz art. 403 ust. 4 pkt 1, ust. 5 i 6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 t.j.), uchwala się, co następuje:
status uchwały obowiązująca

    
§ 1. Określa się zasady udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Gminy Miasto Chełmno na refundację kosztów efektywnych ekologicznie przedsięwzięć inwestycyjnych realizowanych na terenie gminy Miasto Chełmno przez:
1)  podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych, w szczególności:
      a)  osoby fizyczne,
      b)  wspólnoty mieszkaniowe,
      c)  osoby prawne,
      d)  przedsiębiorcy;

2)   jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi osobami prawnymi, które posiadają tytuł prawny do obiektu budowlanego (lub lokalu) określonego we wniosku o dotację.

§ 2. 1. Do przedsięwzięć efektywnych ekologicznie objętych dotacją zalicza się:
          1)  usuwanie z obiektów budowlanych materiałów zawierających azbest,
          2)  wymianę systemu ogrzewania z węglowego na ekologiczne (elektryczne, gazowe,    
               olejowe, pompy ciepła),
          3)  zakup i instalację kolektorów słonecznych,
          4)  wykonanie przyłącza do gminnej sieci kanalizacyjnej z równoczesną likwidacją   
               zbiornika bezodpływowego na nieczystości ciekłe,
          5)  przydomowe oczyszczalnie ścieków, nowobudowane lub realizowane w wyniku 
               likwidacji zbiornika bezodpływowego na terenach, gdzie niemożliwe jest przyłączenie
               do gminnej sieci kanalizacyjnej.
 
    2. Do obiektów budowlanych, o których mowa w pkt.. 1 zalicza się również altanki na
        terenach ogródków działkowych, wiaty, garaże, oraz boksy śmietnikowe.
 
§ 3. Ustala się refundację kosztów związanych z realizacją zadań wymienionych w § 2 ze   środków budżetu gminy w następujący sposób:

       1)  dla zadania wymienionego w pkt. 1 zwrot kosztów transportu i utylizacji materiałów  
            zawierających azbest, nie więcej jednak niż 2.500 zł (dwa tysiące pięćset złotych),
       2)  dla zadania wymienionego w pkt. 2 zwrot kosztów inwestycji obejmujących zakup
            i instalację pieca oraz urządzeń regulujących i pomiarowych w wysokości 50%
            poniesionych kosztów, nie więcej niż 2500 zł. (dwa tysiące pięćset złotych),
       3)  dla zadania wymienionego w pkt. 3 zwrot 50 % kosztów zakupu urządzenia, nie więcej
            niż 2500 zł (dwa tysiące pięćset złotych),
       4)  dla zadania wymienionego w pkt. 4 zwrot 50% poniesionych kosztów realizacji, nie 
            więcej niż 2500 zł (dwa tysiące pięćset złotych),
       5)  dla zadania wymienionego w pkt. 5 zwrot 50% poniesionych kosztów realizacji, nie
            więcej niż 3000 zł
 
§ 4. 1.   Wnioski o refundację kosztów przedsięwzięć efektywnych ekologicznie na dany rok      
            kalendarzowy można składać przed realizacją inwestycji, w terminie do 30 czerwca.
            Wnioski rozpatrywane będą wg kolejności wpływu, do wyczerpania środków
            finansowych przeznaczonych w budżecie gminy na ten cel.
        2. Rozliczenie refundacji następuje w roku złożenia wniosku, nie później niż w terminie
            do 30 listopada.
        3. Wzór wniosku o refundację kosztów stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
 
§ 5. 1. Przed rozpoczęciem realizacji zadania określonego w § 2 ubiegający się o dotację
           celową jest zobowiązany do złożenia wniosku wg załączonego wzoru wraz
           z następującymi załącznikami:
           1)  kopią umowy zawartej z podmiotem wykonującym prace budowlane, rozbiórkowe 
                lub montażowe,
           2)  uprawomocnionym zgłoszeniem zamiaru rozpoczęcia prac budowlanych do 
                Starostwa Powiatowego w Chełmnie, pozwoleniem na budowę lub pozwoleniem
                na rozbiórkę,
           3)  kopią dokumentu potwierdzającego prawo własności do obiektu budowlanego
                (lub lokalu).
       2. Złożony wniosek podlega kontroli i ocenie zasadności przez komisję powołaną przez
           Burmistrza Miasta Chełmna. Po uzyskaniu pozytywnej opinii komisji zostanie zawarta
           umowa na refundację kosztów związanych z realizacją zadania, o którym mowa w § 2.
 
§ 6. 1. Po zakończeniu realizacji zadania określonego w § 2 ubiegający się o dotację jest
           zobowiązany do przedłożenia:
           1)  kopii protokółu odbioru robót sporządzonego przez wykonawcę robót przy udziale 
                właściciela budynku,
           2)  kopii dowodów księgowych (faktury VAT lub rachunku) zawierających 
                wyszczególnienie poniesionych kosztów. Urząd Miasta w Chełmnie zastrzega sobie
                możliwość dokonania zapisu na oryginale faktury lub rachunku potwierdzającego
                przyznanie środków finansowych z budżetu gminy na refundację zadania,
           3)  kopii karty przekazania do unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest.
 
§ 7. W przypadku dokumentów przedkładanych w postaci kopii, zastrzega się konieczność       
       okazania oryginału dokumentu do wglądu.
 
§ 8. 1. Wnioski niezrealizowane w danym roku z powodu braku środków finansowych będą
          rozpatrywane w pierwszej kolejności w roku następnym, pod warunkiem, że zostaną
          uchwalone w budżecie środki na realizację niniejszej uchwały. W przypadku braku w
          budżecie środków na rok kolejny wnioski pozostaną rozpatrzone odmownie.
     2.  Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane do czasu ich uzupełnienia.
 
§ 9. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Chełmna.
 
§ 10. Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od daty opublikowania niniejszej uchwały
        w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego, z mocą obowiązującą od
        01.01.2012 r.
 
 
Przewodniczący Rady Miasta: Janusz Błażejewicz
 
 
 
 
 
 

 
  wniosek o dotację


 
 

Załączniki

wniosek other, 21 kB

Powiadom znajomego