W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Chełmna

ul. Dworcowa 1

86-200 Chełmno


tel.  (+48 56) 677 17 17
fax: (+48 56) 677 17 74


e-mail: biuro_informacji@chelmno.pl

www: chelmno.pl

Skrytka ePUAP: /8493hehsse/skrytka 


NIP Gminy Miejskiej: 875-10-03-167
REGON Gminy Miejskiej: 871118483

NIP Urzędu Miasta: 8751549877
REGON Urzędu Miasta: 000523442



XVI/96/2007

Szczegóły
jakiego organu RADY MIASTA CHEŁMNA
z dnia
w sprawie uchwalenia budżetu miasta na rok 2008.
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” i lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz.1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457 i z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337 i z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832, z 2007r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz. 984). Rada Miasta uchwala, co następuje:
status uchwały obowiązująca

§ 1
Dochody budżetu miasta w wysokości 42 660 042 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
1. Wydatki budżetu miasta w wysokości 45 914 829 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 – 2010
zgodnie z załącznikiem nr 7.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy
strukturalnych i Funduszu Spójności, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 3 254 787 zł, który zostanie pokryty
przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów w kwocie - 1 196 708 zł,
2) zaciąganych pożyczek w kwocie - 182 320 zł,
3) wolnych środków - 1 875 759 zł.
2. Przychody budżetu w wysokości 3 904 028 zł, rozchody w wysokości
6 49 241 zł zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 280 000 zł,
2) celową (na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego)
w wysokości - 10 000 zł.
3) celową (na utworzenie stołówki szkolnej)
w wysokości - 50 000 zł


§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie
porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie
z załącznikiem nr 9.
§ 6
Ustala się dochody w kwocie 318 350 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż
napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 318 350 zł na realizację zadań
określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych, z tego 15 750 zł na realizację zadań związanych
z przeciwdziałaniem narkomanii.
§ 7
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo), dla:
1) zakładów budżetowych: przychody - 4 715 193 zł, wydatki – 4 706 197 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych
jednostek budżetowych: dochody - 570 395 zł; wydatki – 581 095 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 10.
§ 8
1. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 1 530 526 zł,
2) działających na terenie gminy publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół
i placówek oświatowo - wychowawczych w wysokości - 2 050 307 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 11.
2. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące
i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 704 200 zł,
zgodnie załącznikiem nr 12.
§ 9
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 45 000 zł,
2) wydatki - 45 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 10
Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom
samorządu terytorialnego na 2008 rok zgodnie z załącznikiem nr 14
§ 11
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 2 379 028 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 1 379 028 zł;


§ 12
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku
przejściowego deficytu budżetu do wysokości 2 379 028 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy
i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych
środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów
wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach nr 6 i 7,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla
zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku
na łączną kwotę 1 000 000 zł,
3) dokonywanie zmian w planie wydatków bieżących w budżecie z wyłączeniem
przeniesień wydatków między działami.
4) udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 60 000 zł.
§ 13
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat na rok 2008 i lata następne, zgodnie
z załącznikiem nr 4.
§ 14
W 2008 roku nie będą zawierane umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym.
§ 15
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 16
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji
w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz na tablicy
ogłoszeń Urzędu Miasta.


Przewodniczący Rady Miasta: Waldemar Piotrowski


Powiadom znajomego