XLI/276/2006
jakiego organu | RADY MIASTA CHEŁMNA |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | uchwalenia regulaminu dla Zakładu Wodociągów i Kanalizacji na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków |
na podstawie | art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, Dz. U .z 2002 r. Nr 23 poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. .984, Nr 214, poz.1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz.717, Nr 162 poz. 1568, Dz. U. Z 2004 r. Nr 116 poz.1203, Nr.153, poz.1271, Nr 214, poz 1806 ,Dz. U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1441) oraz art. 19 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz.747 , Dz. U. .z 2002 r. Nr 113, poz. 984, Dz. U. z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 173, poz.1808, Dz. U. z 2005 r. Nr 85, poz. 729 , Nr 130, poz. 1087, Dz. U. z 2005 r.) uchwala się, co następuje: |
status uchwały | obowiązująca |
ROZDZIAŁ 1
Postanowienia
ogólne
§ l
1. Regulamin niniejszy określa prawa i obowiązki Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Chełmnie oraz Odbiorców usług wodociągowo-kanalizacyjnych świadczonych przez Przedsiębiorstwo, wynikającymi z ustawy z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz.747) oraz z przepisów wykonawczych do tej Ustawy i przepisów współpracujących z Ustawą.
2. Ilekroć w regulaminie niniejszym używa się określeń:
1) „Ustawa” należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72 poz. 747 z p. zm.);
2) „Odbiorca” należy przez to rozumieć każdego, kto korzysta z usług wodociągowo - kanalizacyjnych w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków na podstawie pisemnej umowy;
3) „Przedsiębiorstwo” należy przez to rozumieć prowadzącego działalność na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków;
4) „Umowa” należy przez to rozumieć następujące rodzaje umów:
a) umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,
b) umowa o zaopatrzenie w wodę,
c) umowa o odprowadzanie ścieków.
ROZDZIAŁ 2
Minimalny poziom
usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne
§ 2
1. Przedsiębiorstwo wykonuje swoją działalność w oparciu o uchwały Rady Miasta Nr XVIII/146/95 z dnia 20.09.1995 r. w sprawie likwidacji w celu przekształcenia Zakładu Gospodarki Komunalnej w Chełmnie i utworzenia zakładu budżetowego z Oddziału Wodociągów i Kanalizacji oraz Nr XVI/201/99 z dnia 30.11.1999 r. w sprawie nadania Zakładowi Wodociągów i Kanalizacji statutu.
2. Przedsiębiorstwo świadczy usługi zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków na podstawie pisemnej umowy z Odbiorcą.
3. Przedsiębiorstwo, zgodnie z przepisami Ustawy, ma obowiązek zapewnić:
1) zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych do realizacji dostaw wody z sieci w sposób ciągły i niezawodny w ilościach określonych w umowie, pod odpowiednim ciśnieniem na poziomie terenu w miejscu przyłączenia przyłącza z siecią wodociągową;
2) zdolność urządzeń kanalizacyjnych do odprowadzania ścieków w ilościach określonych w umowie w sposób ciągły i niezawodny, a także zapewnić należytą jakość odprowadzanych ścieków;
3) jakość dostarczanej wody spełniającą określone przez Ministra Zdrowia wymagania dotyczące jakości, stawiane wodzie przeznaczonej do spożycia przez ludzi.
4. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest także do regularnej kontroli jakości wody podawanej do sieci oraz informowania Burmistrza Miasta Chełmna o jej wynikach.
ROZDZIAŁ 3
Szczegółowe
warunki i tryb zawierania umów z Odbiorcami usług
§ 3
Dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie umowy zawartej między Przedsiębiorstwem a Odbiorcą.
§ 4
Przedsiębiorstwo jest obowiązane do zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z osobą, której nieruchomość została przyłączona do sieci zgodnie z wydanymi warunkami technicznymi i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy. Podpisanie umowy o dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków, w związku z przyłączeniem do sieci, następuje po podpisaniu przez strony protokołów z prób i odbiorów z prac budowlano-montażowych wykonanych w ramach realizacji przyłączy.
§ 5
Umowa na świadczenie usług wodociągowo-kanalizacyjnych, może być zawarta z osobą, która posiada tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, albo z osobą która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.
§ 6
Umowa może być również zawarta z właścicielem, korzystającymi z lokali osobami, bądź zarządcą budynku wielolokalowego na zasadach określonych w Ustawie.
§ 7
Umowa określa warunki dostawy wody i odprowadzania ścieków a w szczególności ich jakości i ilości, prawa i obowiązki stron, terminy i sposoby rozliczeń, zasady dokonywania kontroli i odczytów, okres obowiązywania oraz warunki i okres wypowiedzenia umowy, jak również odpowiedzialność stron za niedotrzymanie warunków umowy.
§ 8
Treść umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków nie może ograniczać praw i obowiązków stron, wynikających z przepisów Ustawy, przepisów wykonawczych do Ustawy i przepisów współpracujących z Ustawą oraz niniejszego regulaminu.
§ 9
Umowa powinna wskazywać miejsce publikacji Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
§ 10
Taryfowe ceny i stawki opłat, określane zgodnie z przepisami Ustawy przez Przedsiębiorstwo a zatwierdzane uchwalą rady gminy, nie podlegają ustalaniu w oparciu o umowę o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.
Odcięcie dostawy wody lub zamknięcie przyłącza kanalizacyjnego z przyczyn opisanych w art. 8 ust. 1 Ustawy nie musi skutkować wypowiedzeniem lub rozwiązaniem przez Przedsiębiorstwo umowy. Rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy skutkuje natomiast zastosowaniem przez Przedsiębiorstwo środków technicznych uniemożliwiających dalsze korzystanie z usług.
§ 11
Integralną część umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków może stanowić załącznik, składany przez odbiorcę usług przy zawieraniu umowy, który każdorazowo po zmianie warunków korzystania z usług jest aktualizowany, określający charakterystykę zużycia wody oraz rodzaj, ilość, a w przypadku przemysłowych odbiorców usług, również jakość odprowadzanych ścieków.
§ 12
1. Odbiorca usług składa do Przedsiębiorstwa pisemny wniosek o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków w terminie określonym w warunkach technicznych przyłączenia lub umowie przyłączenia do sieci, a w przypadku zmiany Odbiorcy usługi bez zmiany pozostałych warunków świadczenia usług, niezwłocznie po jej wystąpieniu.
2. Przedsiębiorstwo w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku, przedkłada Odbiorcy do podpisu projekt umowy.
ROZDZIAŁ 4
Sposób rozliczeń w
oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach
§ 13
Rozliczenia z Odbiorcami usług za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków prowadzone są przez Przedsiębiorstwo na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 marca 2002 roku w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (Dz. U. Nr 26, poz. 257) oraz zawartej umowy.
§ 14
Ustala się jednomiesięczny okres obrachunkowy. W uzasadnionych, określonych w umowie przypadkach na wniosek Odbiorcy, opłaty mogą być pobierane co dwa miesiące lub raz na kwartał.
§ 15
Datę, formę i sposób zapłaty Przedsiębiorstwo wskazuje na fakturze.
§ 16
Wejście w życie nowych taryf nie stanowi zmiany umowy.
ROZDZIAŁ 5
Warunki
przyłączenia do sieci i sposób dokonywania odbioru przyłącza
§ 17
Zakres budowy urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych realizowanych i finansowanych przez gminę i Przedsiębiorstwo oraz przez osobę ubiegającą się o przyłączenie nieruchomości do sieci określają przepisy Ustawy.
§ 18
Przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej jest odpłatne następuje na podstawie umowy o przyłączeniu i po spełnieniu technicznych warunków przyłączenia, określonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, zwanych dalej "warunkami przyłączenia".
§ 19
1. Z wnioskiem o przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej może występować osoba, której nieruchomość ma być przyłączona do sieci, posiada tytuł prawny do korzystania z nieruchomości albo osoba, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.
2. Osoba, o której mowa w ust. 1, składa w przedsiębiorstwie wodociągowo-kanalizacyjnym wniosek o określenie warunków przyłączenia.
3. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. l i 2 ustala Przedsiębiorstwo.
§ 20
l. Wniosek o przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej powinien w szczególności zawierać:
1) dane dotyczące identyfikacji wnioskodawcy;
2) adres podłączanej nieruchomości;
3) określenie:
a) rodzajów i parametrów instalacji odbiorczych wodociągowo-kanalizacyjnych,
b) charakterystyki zużycia wody,
c) rodzaju i ilości a w przypadku przemysłowych odbiorców usług również jakości odprowadzanych ścieków,
d) przeznaczenia wody;
4) informacje określające charakterystykę techniczną obiektu, do którego będzie dostarczana woda, w szczególności:
a) powierzchnię użytkową i rodzaj lokali (mieszkalne, użytkowe, inne),
w budynkach zasilanych w wodę,
b) wyposażenie lokali i obiektów w urządzenia zużywające wodę
i odprowadzające ścieki;
5) formę, termin i sposób płatności za podłączenie;
6) dane wykonawcy;
7) datę i podpis wnioskodawcy.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci powinna załączyć:
1) dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek;
2) mapę sytuacyjną, określającą usytuowanie nieruchomości, o której mowa w ust. 1, względem istniejących sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.
§ 21
l. Przedsiębiorstwo określa warunki przyłączenia i przekazuje wnioskodawcy wraz z projektem umowy o przyłączenie, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w § 18;
2. Warunki przyłączenia powinny określać:
1) miejsca i sposób przyłączenia sieci wodociągowej i kanalizacyjnej z instalacjami odbiorcy,
2) przepływ obliczeniowy wody i odprowadzanych ścieków lub urządzenia sanitarne i techniczne, w których zużywana jest woda i odprowadzane są ścieki,
3) wymagania dotyczące miejsca zainstalowania wodomierza głównego, miejsca zainstalowania urządzenia pomiarowego, jakości odprowadzanych ścieków,
termin ważności warunków przyłączenia;
3. Warunki przyłączenia są ważne dwa lata od dnia ich określenia.
§ 22
1. Przyłączenie do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej może nastąpić po spełnieniu warunków przyłączenia, o których mowa w § 21, a w przypadku zawarcia umowy o przyłączenie do sieci, po spełnieniu warunków w niej określonych.
2. Umowa o przyłączenie do sieci może być zawarta m.in. w przypadkach związanych z budową sieci lub ich finansowaniem przez składającego wniosek o przyłączenie. Umowa o przyłączenie powinna w szczególności określać koszty związane z realizacją takiego przedsięwzięcia, zasady finansowania i sposób rozliczeń wraz z wymaganą dokumentacją.
§ 23
Umowa o przyłączenie określa:
1) strony zawierające umowę;
2) zakres prac projektowych i budowlano-montażowych oraz prac związanych
z przeprowadzeniem prób i odbiorów końcowych, wykonanych przez strony;
3) sposób koordynacji prac wykonawczych przez strony oraz kontroli dotrzymywania wymagań określonych w warunkach przyłączenia;
4) terminy:
a) zakończenia budowy przyłącza oraz terminy przeprowadzenia niezbędnych prób i odbiorów częściowych,
b) przeprowadzenia prób końcowych i końcowego odbioru przyłącza;
5) przewidywany termin rozpoczęcia zaopatrzenia w wodę, odprowadzania ścieków;
6) odpowiedzialność stron za niedotrzymanie warunków umowy o przyłączenie;
7) inne ustalenia.
§ 24
1. Umowa o przyłączenie stanowi podstawę do rozpoczęcia realizacji prac projektowych i budowlano-montażowych.
2. Określone w umowie o przyłączenie próby i odbiory częściowe oraz końcowe są przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron.
3. Wyniki prób i odbiorów, o których mowa w ust.2, są potwierdzane przez strony w protokółach, których wzory określa Przedsiębiorstwo.
§ 25
1. Odbiór przyłącza dokonywany jest na podstawie końcowego protokółu odbioru technicznego i według zasad określonych w umowie o przyłączenie, o których mowa w § 23-24.
2. Protokół odbioru technicznego przyłącza powinien zawierać co najmniej:
1) datę odbioru;
2) przedmiot odbioru z wyszczególnieniem przeznaczenia przyłącza (rodzaju: wodociągowe, kanalizacyjne), średnicy, materiałów i długości, rodzaj odprowadzanych ścieków dla przyłącza kanalizacyjnego;
3) skład komisji, w tym: wykonawcę i użytkownika;
4) adres nieruchomości do której wykonano podłączenie;
5) podpisy członków komisji.
- Protokół końcowy stanowi potwierdzenie prawidłowości wykonania podłączenia i jego podpisanie przez strony upoważnia Odbiorcę do złożenia pisemnego wniosku o zawarcie Umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.
ROZDZIAŁ 6
Możliwości dostępu
do usług wodociągowo-kanalizacyjnych
§ 26
Potencjalni odbiorcy usług wodociągowo-kanalizacyjnych mogą uzyskać informację dotyczącą dostępności tych usług w:
l) Urzędzie Miasta, który udostępnia nieodpłatnie wgląd do:
a) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
b) miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
c) regulaminu świadczenia usług;
2) Przedsiębiorstwie udostępniającym nieodpłatnie wgląd w:
a) wieloletnie plany rozwoju i modernizacji,
b) regulamin świadczenia usług,
c) ceny i stawki opłat określonych w taryfach
§ 27
1. Poziom dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych w poszczególnych latach wyznaczają wieloletnie plany rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych Przedsiębiorstw opracowane na podstawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy.
2. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci w przypadku braku wystarczających mocy produkcyjnych oraz niewystarczających warunków technicznych umożliwiających realizację usługi.
3. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci jeśli przyłącze zostało wykonane bez uzyskania zgody Przedsiębiorstwa, bądź zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.
4. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest zawrzeć Umowę o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z Odbiorcą, której nieruchomość zostanie przyłączona do sieci, jeżeli wystąpi on z pisemnym wnioskiem o zawarcie Umowy.
5. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić zawarcia umowy na zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z właścicielem lub zarządcą budynku wielolokalowego i osobami korzystającymi z lokali w tym budynku, gdy nie są spełnione równocześnie wszystkie warunki Ustawy.
6. Przedsiębiorstwo ma prawo wypowiedzieć Umowę właścicielowi lub zarządcy budynku wielolokalowego jeżeli w trakcie jej obowiązywania wystąpią warunki uniemożliwiające jej spełnienie, w szczególności warunki uniemożliwiające ustalenie należności za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki dla poszczególnych Odbiorców usług w tym, budynku w terminie określonym w Umowie.
7. Czynności, których wykonanie wymaga wstępu na teren nieruchomości, w szczególności obejmujące dokonanie odczytu i sprawdzenia prawidłowości działania urządzenia pomiarowego i wodomierza głównego lub podliczników, wykonanie prac konserwacyjno-remontowych oraz kontrole czy korzystanie z usług jest zgodne z wydanymi warunkami technicznymi, niniejszym regulaminem i zawartą umową potwierdzone jest legitymacją służbową podpisaną przez Dyrektora Przedsiębiorstwa.
ROZDZIAŁ 7
Sposób
postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich
parametrów wody i odprowadzanych ścieków
§ 28
1. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania odbiorcom usług informacji dotyczących występujących zakłóceń zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz awarii urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.
2. Wstrzymanie
zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego
zawiadomienia odbiorców usług w przypadkach, gdy występują warunki stwarzające
zagrożenie dla życia, zdrowia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenia
usług.
3. O wstrzymaniu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, o których mowa w ust.2. Przedsiębiorstwo niezwłocznie informuje odbiorców, w sposób zwyczajowo przyjęty.
§ 29
1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne, jeżeli odbiorca usług działa nie zgodnie z Ustawą i warunkami zawartymi w umowie o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków oraz wydanymi warunkami technicznymi przyłączenia do sieci.
2. Jeżeli w wyniku nieprawidłowej eksploatacji przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego, będącego własnością Odbiorcy, powstanie zagrożenie istotnego obniżenia, poziomu usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo, wzywa Ono odbiorcę do niezwłocznego usunięcia przyczyn zagrożeń a w przypadku gdy takie wezwanie nie jest skuteczne, Przedsiębiorstwo może okresowo odciąć dopływ wody lub odpływ ścieków i przystąpić do usuwania przyczyn zagrożenia, obciążając Odbiorcę poniesionymi w związku z tymi pracami kosztami. W przypadku odcięcia dopływu wody na okres powyżej 12 godzin Przedsiębiorstwo udostępnia zastępczy punkt poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi i informuje o możliwościach korzystania z tego punktu.
Za wodę pobraną z zastępczych punktów poboru wody pobierane są opłaty na podstawie cen i stawek opłat określonych w obowiązującej taryfie.
§ 30
1. Przedsiębiorstwo powiadamia Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody o ile czas ich trwania przekracza 6 godzin .
2. Przedsiębiorstwo zwolnione jest z tego obowiązku w przypadku przerw wywołanych awarią lub innym nagłym, nie dającym się przewidzieć zdarzeniem.
3. W przypadku przerw w dostawie wody wynoszącym powyżej 12 godzin Przedsiębiorstwo udostępnia zastępczy punkt poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi i informuje o możliwościach korzystania z tego punktu.
§ 31
Jeżeli strony nie ustaliły w umowie o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków inaczej, obowiązują określone poniżej wymagania w zakresie udzielania informacji i odpowiedzi, w związku z niedotrzymaniem ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczonej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków, udzielenie informacji na żądanie odbiorców następuje w ciągu:
l) 12 godzin - na telefoniczne żądanie określenia przewidywanego terminu usunięcia przerw i zakłóceń świadczonych usług;
2) 7 dni -na pisemne żądanie usunięcia przerw i zakłóceń, o których mowa w ust. 1;
3) 14 dni - na pisemne i telefoniczne skargi i zażalenia, wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.
§ 32
Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do zawiadomienia Odbiorców o planowanych zmianach warunków technicznych zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków z wyprzedzeniem umożliwiającym dostosowanie instalacji do nowych warunków, nie krótszym niż 12 miesięcy.
Rozdział 8
Obowiązki i Prawa
Odbiorców, a w szczególności
sposoby
załatwienia reklamacji i wymiany informacji
§ 33
Odbiorcy
usług zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania
ścieków w sposób zgodny z przepisami Ustawy i nie powodujący pogorszenia
jakości usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne
oraz nie utrudniający działalności Przedsiębiorstwa, a w szczególności do:
l) utrzymania
instalacji wodociągowych w stanie technicznym uniemożliwiającym wtórne
zanieczyszczenie wody w sieci poprzez zabezpieczenie zaworem
przeciwskażeniowym;
2) realizacji
określonych w umowie warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych
oraz wymagań co do ich jakości w przypadku odprowadzania ścieków przemysłowych
oraz ograniczeń dotyczących ich ilości;
3) natychmiastowego
powiadomienia Przedsiębiorstwa o awaryjnych zmianach ilości i jakości odprowadzanych ścieków;
4) nie
zmieniania, bez uzgodnienia z Przedsiębiorstwem, uzyskanych warunków
technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej;
5) utrzymania
pomieszczeń w których zainstalowany jest wodomierz lub urządzenie pomiarowe w
stanie uniemożliwiającym jego uszkodzenie oraz zabezpieczenie pomieszczania
przed dostępem osób nieupoważnionych;
6) nie
przemieszczania wodomierzy lub urządzeń pomiarowych, nie zakłócania ich funkcjonowania,
nie zrywania umieszczonych na nich plomb i osłon oraz nie wykorzystywania instalacji
wodociągowej do uziemienia urządzeń elektrycznych;
7) wykonywania
na swój koszt konserwacji, wszelkich napraw i usuwania awarii instalacji
kanalizacyjnej do pierwszej studzienki rewizyjnej licząc od strony budynku oraz
przyłącza wodociągowego w przypadku gdy Odbiorca jest właścicielem tych
instalacji oraz utrzymania ich w stanie nie powodującym pogorszenia warunków
eksploatacji sieci wodociągowej i
kanalizacyjnej;
8) użytkowania
instalacji kanalizacyjnej w sposób nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci
kanalizacyjnej- zgodnie z warunkami określonymi w umowie;
9) poinformowania
Przedsiębiorstwa o własnych ujęciach wody oraz instalacjach zasilanych z tych ujęć, w stopniu umożliwiającym
ustalenie czy mogą one oddziaływać na urządzenia wodociągowe i kanalizacyjne i
instalacje zasilane z sieci eksploatowanej przez Przedsiębiorstwo oraz ustalania ilości ścieków odprowadzanych do
kanalizacji;
10) wykorzystywania
wody z sieci wodociągowej wyłącznie w celach i na warunkach określonych w
umowie;
11) umożliwienia
upoważnionym przedstawicielom Przedsiębiorstwa, po okazaniu stosownych dokumentów, wstępu na teren nieruchomości
do pomieszczeń w celach określonych przepisami Ustawy oraz niniejszego
regulaminu;
12) nie
dokonywania zabudowy ani nasadzeń drzew lub krzewów nad przyłączami
wodociągowymi i przyłączami kanalizacyjnymi. Naruszenie tej zasady uniemożliwia
uzyskanie przez Odbiorcę odszkodowania za straty spowodowane przez
Przedsiębiorstwo w przypadku
likwidacji awarii;
13) Odbiorca
jest zobowiązany do terminowego regulowania należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków;
14) Odbiorca
zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia Przedsiębiorstwa o zmianach własnościowych
nieruchomości lub zmianach użytkowania lokalu.
§ 34
1. Odbiorca
usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących ilości i jakości świadczonych
usług.
2. Reklamacje,
o których mowa w ust. 1, wnoszone są na piśmie osobiście przez zainteresowanego
w siedzibie Przedsiębiorstwa lub listem poleconym i rozpatrywane są przez Kierownika Przedsiębiorstwa.
3. Reklamacja
powinna zawierać:
1) imię i nazwisko albo nazwę lub firmę
oraz adres Odbiorcy;
2) przedmiot reklamacji;
3) przedstawienie okoliczności
uzasadniających reklamację.
4. Reklamacje
jakości usług nie obejmują pogorszonej
jakości wody lub spadku ciśnienia spowodowanych urządzeniami wewnętrznymi i
wewnętrzną siecią wodociągową.
5. Przedsiębiorstwo
wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do powiadomienia zainteresowanego o
sposobie załatwienia reklamacji w terminie 14 dni od daty wpływu.
6. Przedsiębiorstwo
udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej. Odpowiedź winna zawierać:
1) nazwę Przedsiębiorstwa;
2) powołanie podstawy prawnej;
3) rozstrzygnięcie o uwzględnieniu lub
odmowie uwzględnienia reklamacji;
4) pouczenie
w sprawie możliwości dochodzenia roszczeń w innym trybie;
5) podpis
upoważnionego pracownika reprezentującego Przedsiębiorstwo, z podaniem zajmowanego
przez niego stanowiska.
7. W
przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części,
odpowiedź na reklamację winna
zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
8. W
przypadku uwzględnienia reklamacji Przedsiębiorstwo powiadamia Odbiorcę o wyniku rozpatrzenia, a
także o wysokości i formie wypłaty przyznanego odszkodowania lub należności.
9. Zaliczenie
odszkodowania lub należności na poczet przyszłych należności może nastąpić na
wniosek Odbiorcy usług.
ROZDZIAŁ 9
Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe
§ 35
Uprawnionymi
do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci w posiadaniu Przedsiębiorstwa
jest Komenda Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej oraz inne jednostki ochrony
przeciwpożarowej.
§ 36
Uprawnieni
do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu
Przedsiębiorstwa udzielą Przedsiębiorstwu informacji o ilości pobranej wody nie
później niż po upływie miesiąca od wykonania akcji gaszenia pożaru.
§ 37
Rozliczenie
za dostawę wody na cele przeciwpożarowe
będą dokonywane na zasadach określonych w umowie pomiędzy
Przedsiębiorstwem a Urzędem Miasta Chełmna lub urzędami gmin na których była
przeprowadzona akcja gaszenia pożaru wodą pobraną z sieci będącej w posiadaniu
Przedsiębiorstwa.
Rozdział 10
Postanowienia
końcowe
§ 38
Ze
względu na zmiany uwarunkowań prawnych realizowanych usług, Przedsiębiorstwo
przygotuje Odbiorcom, którzy już są podłączeni do sieci wodociągowej i
kanalizacyjnej wzory nowych umów o zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków
oraz udostępni niniejszy regulamin, którego treść umieszczona będzie na stronie
internetowej Urzędu Miasta i będzie udostępnione do wglądu w siedzibie
Przedsiębiorstwa .
§ 39
W
sprawach nie objętych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy prawa, a w szczególności ustawy z dnia 7
czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków ( Dz. U. Nr 72,
poz. 747 z p. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.
§ 40
Wykonanie uchwały zleca się
Dyrektorowi Zakładu Wodociągów i Kanalizacji.
§ 41
Z dniem
wejścia w życie niniejszej uchwały
traci moc uchwała Nr L/457/2002 Rady
Miasta Chełmna z dnia 1 października 2002 r.
w sprawie uchwalenia regulaminu dla Zakładu Wodociągów i Kanalizacji na dostarczanie wody i
odprowadzanie ścieków ( Dz. Urz. Woj. Kuj. Pom. Nr 118, poz. 2420 z 2002 roku)
§ 42
Uchwała
podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego i
wchodzi w życie w ciągu 14 dni od dnia
jej ogłoszenia.
Przewodniczący Rady Miasta: P. Mittestaedt