Zakład Wodociągów i Kanalizacji ul. Nad Groblą 2, 86-200
Chełmno
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Samorządowy Zakład Budżetowy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1) Przedmiotem przetargu jest: Zakup energii
elektrycznej na potrzeby Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Chełmnie - sprzedaż
energii elektrycznej do obiektów Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Chełmnie
określonych w Załączniku nr 3 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków
zamówienia (SIWZ).
2) Zamówienie obejmuje wykaz wszystkich punktów odbioru
energii elektrycznej wyszczególnionych w załączniku Nr 3 do SIWZ.
3) Energia
elektryczna powinna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy
Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi
Normami.
4) Szacunkowa ilość dostarczanej energii (+/- 10%) w okresie dostawy
1726990 kWh,
a. całodobowo w grupie C11 - 23343 kWh
b. w strefie 1 szczytowej dla grupy C12a - 2551 kWh
c. w strefie 2
pozaszczytowej dla grupy C12a - 7032 kWh
d. w strefie 1 szczytowej dla grupy
B22 - 429367 kWh
e. w strefie 2 pozaszczytowej dla grupy B22 - 1264697 kWh
6) Szczegółowe
informacje dot. poszczególnych punktów poboru zostały przedstawione w
załączonym zestawieniu zbiorczym Załącznik nr 3.
7) Wykonawcy zobowiązani są do
dokonania własnej kalkulacji cenowej i zebrania wszelkich informacji, które
mogą być niezbędne do określenia odpowiedniej taryfy i ceny dla poszczególnych
punktów poboru energii.
II.1.5) przewiduje się
udzielenie zamówień uzupełniających:
· Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówień uzupełniających
· Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, (o których mowa w art. 67
ust. 1 pkt 7) po zaistnieniu okoliczności zgodnie z u.p.z.p. i warunkami umowy.
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w przypadku
konieczności udzielenia zamówienia po zakończeniu obowiązywania umowy, a przed
wejściem w życie kolejnej umowy, która zostanie zawarta w wyniku
rozstrzygnięcia nowego przetargu na zakup energii elektrycznej. Zamawiający
przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających dla nowych punktów poboru
uruchomionych w okresie objętym zamówieniem.
II.1.6) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV): 09.30.00.00-2, 09.31.00.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza
się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza
się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE
PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat
wadium:
Każdy Wykonawca zobowiązany jest
zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 6000,00 zł (PLN) Słownie: sześć
tysięcy złotych PLN.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o Ocena spełnienia
warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów wymienionych w
rozdziale VIII specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wymaganych w celu
potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia -
nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż
powyższe warunki Wykonawca spełnił. Niespełnienie chociażby jednego z
powyższych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z powyższego
postępowania.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o Ocena spełnienia
warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów wymienionych w
rozdziale VIII specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wymaganych w celu
potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia -
nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż
powyższe warunki Wykonawca spełnił. Niespełnienie chociażby jednego z
powyższych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z powyższego
postępowania.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o Ocena spełnienia
warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów wymienionych w
rozdziale VIII specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wymaganych w celu
potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia -
nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż
powyższe warunki Wykonawca spełnił. Niespełnienie chociażby jednego z
powyższych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z powyższego
postępowania.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o Ocena spełnienia
warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów wymienionych w
rozdziale VIII specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wymaganych w celu
potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia -
nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż
powyższe warunki Wykonawca spełnił. Niespełnienie chociażby jednego z
powyższych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z powyższego
postępowania.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o Ocena spełnienia
warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów wymienionych w
rozdziale VIII specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wymaganych w celu
potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia -
nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż
powyższe warunki Wykonawca spełnił. Niespełnienie chociażby jednego z
powyższych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z powyższego
postępowania.
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie
wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1
ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy
przedłożyć:
III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,
należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z
centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika
urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek
na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego
w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego
w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu
spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów,
które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także
dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy,
określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty
podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
przedkłada:
III.4.3.1) dokument
wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający,
że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek
na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o
zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 -
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11
ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty
niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Oświadczenie o
posiadaniu aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w
zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji
Energetyki załącznik Nr 2 do SIWZ;
2. Oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu
aktualnej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług
dystrybucyjnych na obszarze, na którym znajdują się miejsca dostarczania
energii elektrycznej Zamawiającego załącznik Nr 2 do SIWZ.
3. Dowód wpłacenia
wadium
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia
zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY
OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne
zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Postanowienia umowy mogą
być zmienione w sytuacji: a. wystąpienia siły wyższej; b. wystąpienia
okoliczności, których Strony Umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo
zachowania należytej staranności; c. wprowadzenie zmian przez ustawodawcę w
zakresie stawek podatku od towarów i usług lub stawek podatku akcyzowego. d. w
sytuacji konieczności sprzedaży energii elektrycznej dla nowego punktu poboru
nie objętego załącznikiem nr 1 do Umowy lub dla punktu, w którym nastąpił
znaczący przyrost lub obniżka mocy w związku z dokonaną rozbudową, w sytuacji
likwidacji istniejącego punktu poboru energii elektrycznej, dokonana zostanie
zmiana przedmiotowego załącznika bez konieczności renegocjowania warunków
Umowy. e. wystąpienia zdarzeń niezależnych od stron umowy, powodujących
potrzebę wprowadzenia do treści umowy zmian neutralnych lub korzystnych dla
Zmawiającego, bez zwiększania ustalonego wynagrodzenia. f. gdy zmiany te są
korzystne dla Zamawiającego, bez zwiększania ustalonego wynagrodzenia. g.
zmiany podmiotu odpowiedzialnego za rozliczanie niezbilansowanej energii
elektrycznej dostarczonej i pobranej z systemu. Wszelkie zmiany wprowadzane do
umowy wymagają obustronnej zgody oraz formy pisemnej pod rygorem nieważności, z
zastrzeżeniem art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.chelmno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Wodociągów i Kanalizacji, ul. Nad Groblą 2, 86 - 200 Chełmno.
IV.4.4) Termin składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
26.02.2015 godzina 10:00,
miejsce: Zakład Wodociągów i Kanalizacji ul. Nad
Groblą 2, pokój nr 17. 86-200 Chełmno.
IV.4.5) Termin związania
ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje
się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
SEKCJA V. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie
Zamawiającego:
Zakład Wodociągów i Kanalizacji, ul. Nad Groblą 2,
86 – 200 Chełmno
W dniu 26 luty 2015 r. o godz. 10:30
SEKCJA VI. Do porozumiewania się z Wykonawcami upoważniony jest:
Bogusław Cacałowski
tel. (056) 686-04-10 w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do
14:00.
e-mail: wodociagi@zwik.chelmno.pl.
SEKCJA VII. Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień
Publicznych w dniu 18.02.2015 r. Numer ogłoszenia: 36772 – 2015;
Dokumentacja przetargowa do pobrania:
Załączniki nr 1 i 2 w wersji edytowalnej: