Ogłoszenie o przetargu ustnym nieograniczonym
Wersja strony w formacie XMLAdres nieruchomości | Chełmno, ul. Św.Ducha 21/5 |
---|---|
Przetarg na | Sprzedaż prawa własności odrębnej nieruchomości lokalowej - lokal mieszkalny nr 5, położony przy ul. Św.Ducha 21 w Chełmnie. |
Typ przetargu | Przetarg ustny nieograniczony |
Rodzaj nieruchomości | lokal mieszkalny |
Cena wywoławcza | 69.000 zł |
Data przetargu |
Chełmno, 12.11.2024 r.
O G Ł O S Z E N I E
Burmistrz Miasta Chełmna
w oparciu o art. 13 ust.1, art. 25 ust.1, art. 37 ust. 1, art. 38 ust.1 i 2, art. 39, art. 40 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami /Dz.U.z 2024 r., poz.1145 t.j./.
ogłasza
V przetarg ustny nieograniczony
polegający na sprzedaży prawa własności odrębnej nieruchomości lokalowej - oznaczonej jako lokal mieszkalny nr 5 o pow. 32,48 m2 /w skład którego wchodzi: 1 pokój o pow. 13,34 m2, 2 pokój o pow. 11,17 m2, kuchnia o pow. 7,19 m2 oraz pomieszczenie wc o pow. 0,78 m2 poza lokalem/ wraz z przynależną piwnicą nr 5 o pow. 4,56 m2.
Lokal usytuowany jest na drugim piętrze budynku mieszkalnego, wielorodzinnego położonego w Chełmnie przy ul. Św. Ducha 21, dla którego prowadzona jest księga wieczysta KW TO1C/00026112/0, stanowiący własność Gminy Miasto Chełmno wraz z udziałem wynoszącym 90/1000 części w nieruchomości wspólnej, którą stanowi grunt oraz budynki i urządzenia, które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali - oznaczonego w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 506/1 o pow. 0,0312 ha, obręb 1, dla której prowadzona jest księga wieczysta nr KW TO1C/00012216/8, stanowiąca współwłasność Gminy Miasto Chełmno.
Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego miasta Chełmna, zatwierdzonym uchwałą nr XVIII/131/2020 Rady Miasta Chełmna z dnia 15 kwietnia 2020 r. opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego w dniu 28 kwietnia 2020 r. pod poz. 2216 obszar, na którym znajduje się w/w nieruchomość oznaczony jednostką strukturalną 9MW/U przeznaczony jest jako teren zabudowy o funkcji mieszkaniowej wielorodzinnej i zabudowy usługowej.
Budynek położony przy ul. Św. Ducha 21 umieszczony jest w wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków i położony na obszarze wpisanym do rejestru zabytków, uznanym za Pomnik Historii.
Cena wywoławcza wynosi 69.000,00 zł
(słownie: sześćdziesiąt dziewięć tysięcy złotych 00/100)
Cena wywoławcza w/w nieruchomości obejmuje również cenę udziału wynoszącego 90/1000 w częściach wspólnych budynku oraz sprzedaż prawa własności ułamkowej części gruntu pod budynkiem.
Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług /Dz.U.2024.361 t.j/ sprzedaż lokalu wraz ze sprzedażą udziału w gruncie i w nieruchomości wspólnej jest zwolniona z podatku VAT.
Przetarg odbędzie się w dniu 17 grudnia 2024 roku o godz. 9.00 w sali nr 102 Urzędu Miasta w Chełmnie przy ul. Dworcowej 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłacenie wadium w pieniądzu w wysokości 10% ceny wywoławczej tj. 6.900,00 zł w kasie Urzędu Miasta w Chełmnie przy ul. Dworcowej 1 lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Chełmnie – Bank Millennium 88 1160 2202 0000 0003 3297 0926 najpóźniej do dnia 10 grudnia 2024 roku. Wskazany termin jest terminem zaksięgowania środków na rachunku bankowym w/w Urzędu.
Osoby przystępujące do w/w przetargu są zobowiązane do zapoznania się z zapisami planu zagospodarowania przestrzennego miasta dotyczącymi nieruchomości, będącej przedmiotem przetargu.
Nieruchomość będąca przedmiotem przetargu nie jest w żaden sposób obciążona oraz nie jest przedmiotem zobowiązań.
Przetarg przeprowadzony będzie w oparciu o rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 roku w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości / Dz.U.z 2021 r.,poz.2213/ oraz Zarządzenia: Nr 115/2023 Burmistrza Miasta Chełmna z dnia 21 sierpnia 2023 roku.
Pierwszy przetarg odbył się 23 listopada 2023 roku. Zakończył się wynikiem negatywnym.
Drugi przetarg odbył się 25 stycznia 2024 roku. Zakończył się wynikiem negatywnym.
Trzeci przetarg odbył się 20 czerwca 2024 roku. Zakończył się wynikiem negatywnym.
Czwarty przetarg odbył się 17 października 2024 roku. Zakończył się wynikiem negatywnym.
Uczestnicy przetargu winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:
-dowód wpłaty wadium,
-w przypadku osób fizycznych – dowód osobisty lub paszport, a w przypadku reprezentowania innej osoby również pełnomocnictwo notarialne,
-w przypadku wspólników spółki cywilnej – aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, dowód tożsamości wspólników spółki, stosowne pełnomocnictwa,
-w przypadku osób prawnych – aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot,
-w przypadku spółek osobowych prawa handlowego – aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot.
O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu z tym, że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
Nabywcą w/w nieruchomości zostanie osoba, która w przetargu zaoferuje najwyższą cenę. Protokół z przeprowadzonego przetargu stanowi podstawę zawarcia aktu notarialnego. Zapłata ceny za nabytą nieruchomość /po zaliczeniu wpłaconego wadium/ winna nastąpić najpóźniej do dnia zawarcia umowy notarialnej, której termin ustali sprzedający.
Wadium przepada na rzecz sprzedającego, jeżeli uczestnik wygrywający przetarg uchyli się od zawarcia notarialnej umowy sprzedaży.
Nabywca ponosi koszty zawarcia i wykonania aktu notarialnego.
Uczestnikowi, który wygra przetarg, wpłacone wadium zalicza się na poczet ceny nabycia w/w nieruchomości, pozostałym uczestnikom wadium zostanie zwrócone w terminie 3 dni licząc od daty zamknięcia przetargu na konto podane przez uczestnika przetargu. Uczestnik przetargu, który wygra przetarg zostanie zawiadomiony w ciągu 21 dni od daty zamknięcia przetargu o miejscu i terminie zawarcia umowy notarialnej. Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od daty doręczenia zawiadomienia.
Osoby, o których mowa w art. 34 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami /Dz.U.2024.1145/ uzyskują prawo pierwszeństwa nabycia nieruchomości na zasadach określonych w w/w ustawie.
Zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami Burmistrz Miasta Chełmna zastrzega sobie prawo odwołania ogłoszonego przetargu z ważnych powodów.
Ogłoszenie o przetargu zostało wywieszone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta w Chełmnie przy ul. Dworcowej 1 a także zostało zamieszczone na stronach internetowych www.bip.chelmno.pl i www.chelmno.pl.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Referacie Gospodarowania Nieruchomościami Urzędu Miasta w Chełmnie, 86-200 Chełmno ul. Dworcowa 1, pokój 110, tel. 56 677-17-14, email: mieszkania@chelmno.pl.
Okazanie lokalu nastąpi po uprzednio umówionym terminie z zarządcą nieruchomości tj. Chełmińską Społeczną Inicjatywą Mieszkaniową Sp.z o.o. z siedzibą w Chełmnie przy ul. Dworcowej 1 – kontakt telefoniczny /56/ 475-60-54.
Z up. Burmistrza Miasta Chełmna
/-/ Piotr Murawski
Zastępca Burmistrza
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO” informuję, że:
a) Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Chełmna jest Burmistrz Miasta Chełmna z siedzibą w Chełmnie ul. Dworcowa 1, adres e-mail: biuro_informacji @chelmno.pl;
b) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Andrzeja Rybus Tołłoczko, z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iodo@rt-net.pl.
c) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w celu związanym z przeprowadzeniem przetargu ustnego nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) i Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U.z 2021 r., poz. 2213)
d) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być osoby fizyczne, osoby prawne, organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa; inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe;
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną, jednolitym rzeczowym wykazem akt, instrukcją w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
f) W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
- posiada Pan/Pani:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych
- nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit.b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
g) W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
h) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa; w przypadku nie podania przez Panią/Pana danych osobowych wymaganych przepisami prawa, niemożliwe będzie przeprowadzenie przetargu;
i) Państwa dane osobowe nie są i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w celu podjęcia jakiejkolwiek decyzji i nie będą profilowane.