Protokół
nr
III/2010
z
III sesji Rady Miasta Chełmna
z
dnia 21 grudnia 2010 r.
Sesja
odbyła się dnia 21 grudnia 2010 roku i trwała od godziny
16.oo do godz. 17.30
Na
ogólna ilość 15 radnych obecnych na sesji było 15 radnych, co stanowi
100%.
Lista
obecności radnych stanowi załącznik nr 1
do protokołu.
Porządek obrad
omówiony w punkcie trzecim przyjęto w następującym brzmieniu:
1. Otwarcie
2. Przyjęcie porządku obrad III sesji RM.
3. Sprawa
szczegółowych warunków funkcjonowania oraz trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Miejskiego Zespołu Interdyscyplinarnego w Chełmnie.
4. Sprawa
ustalenia wskaźników procentowych do celów obliczania dodatku mieszkaniowego
5. Sprawa
zmiany „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Chełmna”.
6. Sprawa
uchwalenia cennika przyjęcia odpadów komunalnych na Międzygminnym Składowisku
Odpadów Komunalnych w Osnowie.
7. Sprawa wydatków budżetu miasta, które nie
wygasają z upływem roku budżetowego.
8. Sprawa
uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Miasto Chełmno z organizacjami pozarządowymi, osobami prawnymi i
jednostkami organizacyjnymi działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego
w Rzeczypospolitej Polskiej, o
stosunku Państwa do innych
kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności
sumienia i wyznania, jeżeli ich cele
statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego, a także ze stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego na rok 2011.
9. Sprawa zmiany budżetu miasta Chełmna na
2010 rok.
10. Interpelacje Radnych.
11. Wolne wnioski i informacje.
12. Zakończenie.
Punkt 1. Otwarcie
Otwarcia III sesji Rady Miasta Chełmna dokonał
Przewodniczący Rady Miasta Chełmna p. Janusz Błażejewicz .
Na sekretarza
obrad wyznaczył Zastępcę Przewodniczącego Rady Miasta p. Jacka Kordowskiego.
- stwierdzenie quorum
Na stan 15
radnych, na sali obrad znajduje się 15 radnych, wobec czego ilość radnych jest
wystarczająca do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz - poinformował, że protokoły z I i II sesji Rady
Miasta znajdowały się do wglądu w Biurze Rady Miasta. Do czasu rozpoczęcia
obrad nikt z radnych nie zgłosił poprawek do protokołu, w związku z czym na podstawie § 14 ust.
4 Statutu Miasta, protokoły z I i II sesji Rady
Miasta, uważa się za przyjęte.
Punkt 2. Przyjęcie porządku obrad III sesji Rady Miasta.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz poinformował, że porządek obrad III sesji został przesłany i poprosił o
zgłaszanie ewentualnych poprawek.
Następnie
poinformował, że Burmistrz Miasta poprosił o wprowadzenie dodatkowego punktu dotyczącego
sprawy wydatków budżetu miasta, które w 2010 roku nie wygasają z
upływem roku budżetowego.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz poddał pod głosowanie
Rady Miasta wniosek Burmistrza Miasta o wprowadzenie dodatkowego punktu porządku
obrad.
Za wnioskiem głosowało 15
radnych, głosów przeciwnych i
wstrzymujących nie było.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz stwierdził, że
w wyniku głosowania Rada Miasta jednogłośnie przyjęła wniosek Burmistrza Miasta
o wprowadzenie do porządku
obrad sprawy wydatków budżetu miasta, które w 2010 roku nie wygasają z upływem
roku budżetowego.
Następnie poddał
pod głosowanie Rady Miasta wniosek Komisji Rewizyjnej dotyczący wykreślenia z
porządku obrad sprawy „Przyjęcia Programu oczyszczania Miasta Chełmna z azbestu
na lata 2010 -2032” (Załącznik nr 2
do protokołu).
Za wnioskiem głosowało 12
radnych, głosów przeciwnych nie było, przy
3 głosach wstrzymujących.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – zaproponował,
aby w miejscu wykreślonego punktu dotyczącego „Sprawy przyjęcia Programu
oczyszczania Miasta Chełmna z azbestu na lata 2010 -2032” wprowadzić „Sprawę
wydatków budżetu miasta, które w 2010 roku nie wygasają z upływem roku
budżetowego”. Następnie poddał pod
głosowanie Rady Miasta projekt porządku obrad uwzględniający powyższe zmiany.
Za przyjęciem porządku obrad
głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – w związku z
brakiem innych propozycji zmian przystąpił do realizacji porządku obrad.
Punkt 3. Sprawa
szczegółowych warunków funkcjonowania oraz trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków
Miejskiego Zespołu Interdyscyplinarnego w Chełmnie.
Kierownik MOPS p. Rokita – przedstawiła
projekt uchwały wraz z uzasadnieniem (Załącznik nr 3 do protokołu).
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – odczytał
opinie Komisji Rady Miasta w przedmiotowej sprawie, tak:
- Komisji Oświaty, Kultury, Sportu,
Zdrowia, Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska – Załącznik nr
4 do protokołu,
-
Komisji Budżetu i Bezpieczeństwa Publicznego – Załącznik nr 5 do protokołu.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – w związku z
brakiem chętnych do dyskusji poddał pod
głosowanie Rady Miasta projekt uchwały zawarty w druku nr 5.
Za przyjęciem projektu uchwały
głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Miasta
jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr III/10/2010 Rady Miasta Chełmna z dnia 21 grudnia 2010
roku w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania oraz trybu i sposobu
powoływania i odwoływania członków Miejskiego Zespołu Interdyscyplinarnego w
Chełmnie (Załącznik nr 6 do
protokołu).
Punkt 4. Sprawa
ustalenia wskaźników procentowych do celów obliczania dodatku mieszkaniowego
Kierownik MOPS p. Rokita – przedstawiła
projekt uchwały wraz z uzasadnieniem (Załącznik nr 7
do protokołu).
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – odczytał
opinie Komisji Rady Miasta w przedmiotowej sprawie, tak:
-
Komisji Rewizyjnej – Załącznik nr
8 do protokołu,
- Komisji Oświaty, Kultury, Sportu,
Zdrowia, Opieki Społecznej i
Ochrony Środowiska – Załącznik nr
9 do protokołu,
-
Komisji Budżetu i Bezpieczeństwa Publicznego – Załącznik nr 10 do protokołu.
Następnie
odczytał wyjaśnienia Skarbnika Miasta do przedmiotowego projektu uchwały – Załącznik nr 11 do protokołu.
Burmistrz Miasta p. Kędzierski – poinformował,
że środki, jakie Powiatowy Urząd Pracy ma zagwarantowane na rok przyszły stanowią 1/3 środków z tego
roku. Jako przykład podał kwotę funduszu
pracy, która w ubiegłym roku wynosiła 6.389 tys. zł., a obecnie informacja z
Ministerstwa Finansów określa te kwotę w wysokości 1.855 tys. zł. Stwierdził,
że należy przyjąć, że w ramach robót publicznych zostanie zatrudniona 1/3
ilości, tych osób które zostały zatrudnione w roku ubiegłym i należy przewidzieć, że niezatrudnione osoby
będą klientami MOPS, ponieważ będą
spełniać warunki, zgodnie z którymi MOPS musi wypłacić świadczenia.
Radny p. Jurczak – nawiązując do wypowiedzi
Burmistrza Miasta przypomniał, że Komisja Budżetu i Bezpieczeństwa
Publicznego w swojej opinii
zaproponowała zmniejszenie wskaźników procentowych o 10 punktów, a nie jak zaproponowano w projekcie
uchwały o 20 punktów. Dotychczas przy
kwocie 100 zł. lokator musiał ponosić odpłatność 30 zł. a w projekcie uchwały zaproponowano 50 zł. Zdaniem członków
Komisji była to propozycja zbyt radykalna biorąc pod uwagę sytuację mieszkańców
miasta związaną z ogólnym wzrostem kosztów. Przypomniał, że była informacja Premiera RP o
trudnej sytuacji finansowej Państwa. Dodał, że zarówno Burmistrz Miasta, jak i
Rada Miasta muszą troszczyć się o budżet miasta, ponieważ im więcej środków z niego wypłynie na dodatki
mieszkaniowe, tym mniej pozostanie na inne zadania. Zaapelował do radnych o przyjęcie propozycji
Komisji Budżetu przypominając o tym, że wielokrotnie o ile radni nie zgadzali
się na niewielkie podwyżki to w konsekwencji dochodziło do znacznych podwyżek,
co jest zdecydowanie trudniejsze dla mieszkańców.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz - poinformował, że po konsultacji z radcą prawnym ustalono, że w
pierwszej kolejności będzie głosowany wniosek Komisji Rewizyjnej dotyczący nie
przyjmowania projektu uchwały. Dodał, że o ile radni zagłosują za tym
wnioskiem to będzie oznaczało, że projekt uchwały nie będzie głosowany i będą
obowiązywały procenty, jakie obowiązywały do chwili obecnej. Stwierdził, że
jest t wniosek najdalej idący, natomiast o ile nie zostanie on zaakceptowany,
to pod głosowanie Rady Miasta zostanie poddana
propozycja Komisji Budżetu. Następnie poddał pod głosowanie Rady Miasta
wniosek Komisji Rewizyjnej dotyczący nie przyjmowania projektu uchwały.
Za wnioskiem głosowało 6
radnych, przy 5 głosach przeciwnych i 4 głosach wstrzymujących.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz stwierdził, że
w wyniku głosowania Rada Miasta większością głosów przyjęła wniosek Komisji
Rewizyjnej w sprawie
nie przyjmowania proponowanego projektu uchwały w związku z czym stawki dodatków
mieszkaniowych pozostaną bez zmian.
Radca prawny p. Stegienka – wyjaśnił, że
wniosek został przyjęty zwykłą większością głosów. Dodał, że w takiej sytuacji
głosy wstrzymujące nie są brane pod uwagę.
Burmistrz Miasta p. Kędzierski – stwierdził, że nie zgadza się z radcą prawnym.
Zasugerował, że o odrzuceniu projektu uchwały mogła zdecydować bezwzględna
większość, natomiast projekt uchwały został odrzucony przez 6 radnych. Zdaniem mówcy radni,
którzy byli przeciwni i którzy wstrzymali się od głosu mogą zagłosować za
wnioskiem Komisji Budżetu.
Radca prawny – wyjaśnił, że w przypadku głosowanego
wniosku decyduje zwykła większość głosów.
Przewodniczący obrad – przypomniał,
że taka była interpretacja radcy prawnego, że wniosek Komisji Rewizyjnej był
wnioskiem „najdalej idącym” i w związku z przyjęciem przez Radę
Miasta wniosku Komisji Rewizyjnej projekt uchwały zawarty w druku nr 6 nie
został przez Radę Miasta przyjęty.
Radny p. Stachewicz – stwierdził, że
nie zgadza się z interpretacją, który wniosek jest „najdalej idącym”,
ponieważ wniosek Komisji Rewizyjnej
niczego nie zmienia. Zdaniem mówcy najdalej „idącym wnioskiem” był projekt
uchwały przedstawiony przez Kierownika MOPS, który dotyczył 20% obniżki
dodatków mieszkaniowych i ten wniosek powinien być głosowany, jako pierwszy.
Podkreślił, że przegłosowany wniosek nie zmienia stanu rzeczy.
Radca prawny p. Stegienka – potwierdził,
że w stosunku do obecnego brzmienia przegłosowany wniosek istotnie nie wprowadza zmian. Dodał, że odniesienie
jest projekt uchwały, który zakładał obniżenie stawki o 20% w stosunku do obecnie
wypłacanych dodatków mieszkaniowych i najdalej idącym wnioskiem było to, aby
nie przyjąć proponowanych 20%. Kolejny
wniosek dotyczył obniżki o 10% i dlatego należy podejść do wniosków nie w oparciu o obowiązujące obniżki,
a w odniesieniu do projektu uchwały.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – ponownie
odczytał wniosek Komisji Rewizyjnej, o treści: „Komisja Rewizyjna po analizie
materiałów i uzyskaniu dodatkowych wyjaśnień Kierownika MOPS wnioskuje o nie
przyjmowanie proponowanej uchwały”. Dodał, że wniosek o nie przyjmowanie
uchwały został przez Radę Miasta przyjęty.
Radny p. Jurczak – stwierdził, że sformułowanie
wniosku o nie przyjmowanie uchwały przygotowanej przez Kierownika MOPS dotyczy
obrad obecnej sesji Rady Miasta i dodał, że nie ma przeszkód, aby projekt tej
uchwały ponownie przeanalizować na kolejnej sesji Rady Miasta.
Radny p. Stachewicz – stwierdził, że
najdalej idący wniosek głosuje się wówczas, gdy jego skutki finansowe są najdalej idące. Zdaniem mówcy najdalej idącym wnioskiem o
skutkach finansowych był projekt uchwały, który zmieniał dodatki mieszkaniowe o
20 %, natomiast przegłosowany wniosek nie zmienia stanu rzeczy w zakresie spraw
finansowych. Dodał, że nie można wychodzić z założenia, że wniosek jest
oddaleniem propozycji uchwały, a gradacja wniosków powinna uwzględniać skutki finansowe dla budżetu miasta.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – stwierdził, że
również miał wątpliwości, co do kolejności głosowania wniosków i dla tego
poprosił o interpretację
Radce prawnego, który zaproponował taki sposób głosowania, jaki został przeprowadzony.
Dodał, że o ile interpretacja okaże się niewłaściwa, to temat zostanie ponownie
wprowadzony na sesję Rady Miasta.
Punkt 5. Sprawa
zmiany „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Chełmna”.
Inspektor ds. utrzymania i konserwacji zieleni p.
Szymańska –
przedstawiła projekt uchwały wraz z uzasadnieniem (Załącznik nr 12 i nr 13 do protokołu).
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – przedstawił
opinie komisji Rady Miasta, i tak:
- Komisji Budżetu i Bezpieczeństwa
Publicznego – Załącznik nr 14 do protokołu,
- Komisji Oświaty, Kultury, Sportu,
Turystyki, Zdrowia, Opieki Społecznej i
Ochrony Środowiska – Załącznik nr 15 do protokołu.
Ponadto poinformował, że Komisje Rady
Miasta otrzymały pismo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w
Chełmnie (Załącznik nr 16 do protokołu),
co pozwoliło radnym na zapoznanie się z opinią.
Radny p. Wrażeń – wyraził wątpliwości odnośnie
targowiska na Osiedlu Skłodowskiej.
Stwierdził, że powinno ono działać. Odnosząc się do opinii Wojewódzkiego
Inspektora Sanitarnego zwrócił się z pytaniem do Burmistrza Miasta o
infrastrukturę sanitarną na targowisku.
Burmistrz Miasta p. Kędzierski – odnosząc się
do wypowiedzi przedmówcy poprosił o sprecyzowanie pytania.
Radny p. Wrażeń – stwierdził, że pytanie jest
następujące: „W jakim terminie będzie wybudowana infrastruktura sanitarna na
targowisku przy Osiedlu Skłodowskiej ?”
Burmistrz Miasta p. Kędzierski – uznał, że nie
zna odpowiedzi na pytanie przedmówcy, ponieważ jest to uzależnione od zbyt
wielu czynników.
Radny p. Wrażeń – przypomniał, że w opinii
Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego jest tymczasowe zezwolenie, a ponadto
poprosił o opinię Kuratora Wojewódzkiego.
Radny p. Jurczak – nawiązując do wystąpienia osoby
referującej temat przypomniał, iż na spotkaniu z Inspektorem Sanitarnym po przeprowadzonej dyskusji uznano, że budowa
szaletu przy targowisku na Osiedlu Skłodowskiej jest nie wskazana z uwagi na
koszty nie współmierne do dochodów
uzyskiwanych z tego targowiska. Dodał,
że w chwili obecnej problem został rozwiązany przez otwarcie marketu
„Stokrotka”, w którym toaleta jest ogólnie dostępna.
Burmistrz Miasta
p. Kędzierski –
nawiązując do wypowiedzi radnego p. Wrażenia stwierdził, że Kurator Oświaty
wydaje opinie w sprawach procesów dydaktycznych i w zakresie spraw
merytorycznych. Dodał, że właścicielem obiektu jest Gmina Miasta Chełmno,
reprezentowana przez Burmistrza Miasta, a
dwa lata temu każdy dyrektor szkoły otrzymał obiekt w tzw. trwały zarząd i wystąpienie o opinię do Kuratora
Oświaty w sprawie korzystania z toalet przez osoby handlujące na targowisko
było by niewłaściwe.
Godz.
1640 Radny Wojciech Woźny –
opuścił salę obrad.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – poinformował,
że radny p. Wojciech Woźny usprawiedliwił swoja nieobecność na dalszej części obrad, z
uwagi na ważne sprawy służbowe.
Radca Prawny p. Stegienka – wyjaśnił,
że Państwowy Inspektor Sanitarny zarówno
w kotów, jak i targowiska na Skłodowskiej wydał kilkakrotnie decyzja, które
każdorazowo były uchylane przez Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w związku
z czym wymagania Powiatowego Inspektora Sanitarnego w sprawie wybudowania
szaletów lub usunięcia budek dla kotów są niezasadne.
Przewodniczący obrad p. Błażejwicz – w związku z
brakiem chętnych do dalszej dyskusji poddał pod głosowanie Rady Miasta projekt
uchwały zawarty w druku nr 1.
Za przyjęciem projektu
głosowało 13 radnych, przy 1 głosie wstrzymującym
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Miasta
większością głosów przyjęła Uchwałę
Nr III/11/2010 Rady Miasta Chełmna z
dnia 21 grudnia 2010 roku w sprawie zmiany „Regulaminu utrzymania czystości i
porządku na terenie Gminy Miasta Chełmna”- Załącznik nr 17 do protokołu.
Punkt 6. Sprawa
uchwalenia cennika przyjęcia odpadów komunalnych na Międzygminnym Składowisku Odpadów
Komunalnych w Osnowie.
Specjalista
ds. ochrony środowiska p. Grzeszczak – przedstawiła projekt uchwały
wraz z uzasadnieniem (Załącznik nr 18 do protokołu).
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – przedstawił
opinie Komisji Rady Miasta, i tak:
- Komisji Rewizyjnej – Załącznik nr 19 do protokołu,
- Komisji Budżetu i Porządku
Publicznego
-
Załącznik nr 20 do protokołu,
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – w związku z
brakiem chętnych do dyskusji poddał pod głosowanie Rady Miasta projekt uchwały
zawarty w druku nr 2.
Za przyjęciem projektu
głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i
wstrzymujących nie było.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Miasta
jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr III/12/2010 Rady Miasta Chełmna z dnia 21 grudnia 2010
roku w sprawie uchwalenia cennika przyjęcia odpadów komunalnych na
Międzygminnym Składowisku Odpadów Komunalnych w Osnowie (Załącznik nr 21 do protokołu).
Punkt 7. Sprawa
wydatków budżetu miasta, które w 2010 roku
nie
wygasają z upływem roku budżetowego.
Skarbnik Miasta p. Brzezińska – przedstawiła
projekt uchwały wraz z uzasadnieniem (Załącznik nr 22 do protokołu).
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – w związku z
brakiem chętnych do dyskusji poddał pod głosowanie Rady Miasta projekt uchwały
zawarty w druku nr 8.
Za przyjęciem projektu
głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Miasta
jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr III/13/2010 Rady Miasta Chełmna z dnia 21 grudnia 2010
roku w sprawie wydatków budżetu miasta, które w 2010 roku nie wygasają z
upływem roku budżetowego (Załącznik nr 23 do protokołu).
Punkt
8. Sprawa uchwalenia rocznego
programu współpracy Gminy Miasto
Chełmno z organizacjami pozarządowymi, osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi
działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego
w Rzeczypospolitej Polskiej, o
stosunku Państwa
do innych kościołów i związków
wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności
sumienia i wyznania, jeżeli ich cele
statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego, a także ze
stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego
na rok 2011.
Sekretarz Miasta p. Syta – przedstawiła
projekt uchwały wraz z uzasadnieniem (Załącznik nr 24 do protokołu). Następnie
odczytała opinię Powiatowej Rady Organizacji Pozarządowych.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – w związku z
brakiem chętnych do dyskusji poddał pod głosowanie Rady Miasta projekt uchwały
zawarty w druku nr 4.
Za przyjęciem projektu
głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i
wstrzymujących nie było.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Miasta
jednogłośnie przyjęła Uchwałę Nr III/14/2010 Rady Miasta Chełmna z dnia 21 grudnia 2010
roku w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Miasto Chełmno z
organizacjami pozarządowymi, osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi
działającymi na podstawie przepisów o
stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o
stosunku Państwa do innych kościołów i
związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli
ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego, a
także ze stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego
na rok 2011. (Załącznik nr 25 do protokołu).
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – ogłosił
przerwę w obradach.
-
Po przerwie -
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – stwierdził, że
po przerwie na sali obrad znajduje się 14 radnych, wobec czego ilość radnych
jest wystarczająca do podejmowania prawomocnych uchwał.
Punkt 9. Sprawa zmiany budżetu miasta Chełmna na
2010 rok.
Skarbnik Miasta p. Brzezińska – przedstawiła
projekt uchwały wraz z uzasadnieniem (Załącznik nr 26 do protokołu).
Następnie omówiła autokorektę do
projektu uchwały (Załącznik nr 27 do protokołu). Ponadto poinformowała, że w dniu
dzisiejszym wpłynęło pismo Starosty Powiatu Chełmińskiego w sprawie podpisania
aneksu dotyczącego zmian harmonogramu płatności za zadanie inwestycyjne w
latach 2010 - 2011. Z pisma wynika, że
planowane wydatki na obwodnicę w kwocie 4.639.709 zł. nie zostaną wydatkowane w roku bieżącym,
ponieważ w roku bieżącym zostaną zapłacone jeszcze dwa rachunki w związku z
czym zaproponowała zmniejszenie zaplanowanego deficytu. W dziale 916, paragraf
6620 – zmniejszyć plan na obwodnicę w roku bieżącym z kwoty 4.639.709
zł. na kwotę 2.039.709 zł., czyli z budżetu zostanie zdjęte 2.600 tys. zł.
Dodała, że ta pozycja będzie musiała zostać wprowadzona do wydatków w budżecie
miasta na 2011 rok. W wyniku
zaproponowanych zmian deficyt zmniejszy się i będzie stanowił kwotę 1.127.749
zł.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – przedstawił
opinie komisji Rady Miasta, i tak:
- Komisji Budżetu i Bezpieczeństwa
Publicznego – Załącznik nr 28 do protokołu,
- Komisji Oświaty, Kultury, Sportu,
Turystyki, Zdrowia, Opieki Społecznej i
Ochrony Środowiska – Załącznik nr 29
do protokołu.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – w związku z
brakiem chętnych do dyskusji poddał pod
głosowanie Rady Miasta projekt uchwały zawarty
w druku nr 7 wraz
z autokorektą.
Za przyjęciem projektu
głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych nie
było, przy 1 głosie wstrzymującym.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz stwierdził, że w wyniku głosowania Rada Miasta
większością głosów przyjęła Uchwałę
Nr III/15/2010 Rady Miasta Chełmna z
dnia 21 grudnia 2010 roku zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia
budżetu Miasta Chełmna na 2010 r.
(Załącznik nr 30 do protokołu).
Punkt 10. Interpelacje Radnych.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – poinformował,
że wpłynęły dwie interpelacje autorstwa Radnego Wojciecha Strzeleckiego.
Odczytał
interpelację w sprawie robót publicznych – Załącznik
nr 31 do protokołu, a następnie interpelację w sprawie zatrudniania
pracowników z Chełmna
przez firmy wygrywające przetargi - Załącznik nr 32 do protokołu.
Punk 11. Wolne
wnioski
Przewodniczący Rady Miasta p. Błażejewicz – w związku z
licznymi wątpliwościami w sprawie głosowania wniosków przy dodatkach
mieszkaniowych poprosił radcę prawnego o pisemne wyjaśnienie i uzasadnienie
zaproponowanego sposobu głosowania.
Poinformował, że
otrzymał pismo informujące o utworzeniu klubu radnych „Twoje Chełmno 2001,
Forum Samorządowego i Platformy Obywatelskiej” – Załącznik nr 33 do protokołu.
Następnie
odczytał pismo Burmistrza Miasta w sprawie
wytypowania radnych do pracy w Społecznej Komisji Mieszkaniowej - Załącznik
nr 34 do protokołu. Poprosił radnych
o zgłaszanie do Biura Rady Miasta chętnych do pracy w tej Komisji.
Radny p. Wrażeń – poprosił o informację,
jaka firma zrzucała śnieg z Ratusza, bez
zabezpieczenia i bez informacji dla pieszych o wykonywaniu tych prac. Następnie
poruszył sprawę oczyszczania dojazdów do skrzyżowań. Dodał, że rozmawiał z
Kierownikiem Wydziału, który wyjaśnił, że ZUM posypuje mieszanka tylko przy
odpowiedniej temperaturze. Zasugerował, aby dojazdy do skrzyżowań i krótkie podjazdy pod górkę na
skrzyżowaniach, zostały posypane ręcznie np. żwirem.
Radny p. Piotrowski – nawiązując do
sprawy Statutu Miasta Chełmna, przypomniał, że na poprzedniej sesji
Przewodniczący Rady Miasta zaapelował o zgłaszanie uwag i ewentualnych propozycji zmian do końca m-ca grudnia
br. Stwierdził, że Statut Miasta Chełmna
jest w zasadzie Regulaminem Rady Miasta, ponieważ na 22 strony treści tylko 3,5
strony określa sprawy nie związane z Radą Miasta. Zdaniem mówcy
wiele rzeczy nie uwzględniono
w tym statucie i wiele spraw
nie jest unormowanych, przede wszystkim dotyczących pracowników samorządowych,
Urzędu Miasta i Burmistrza Miasta.
Należy dokonać zmian, ponieważ musi być zmieniona ilość radnych, będzie trzeba
wprowadzić sprawę odznaczeń dla
Zasłużonych i Honorowych Obywateli Miasta. Zdaniem mówcy istnieje konieczność
przygotowania nowego Statutu Miasta Chełmna w związku z czym, zgłosił wniosek o
powołanie komisji statutowej do opracowania Statutu Miasta Chełmna, który
będzie rozwiązywał wiele problemów.
Radny p. Kordowski – nawiązując do
sprawy bezpieczeństwa poinformował, że w
sobotę i w niedzielę do godz. 19oo
na Starówce panowały „egipskie ciemności”. Zdaniem mówcy była to kolejna awaria
oświetlenia i poprosił o
wytłumaczenie tego stanu rzeczy.
Następnie
zwrócił uwagę na ulice dwukierunkowe np. od ulicy Podmurnej do ulicy Wodnej, po
prawej stronie są parkowane samochody i ponieważ śnieg jest zgarniany na bok
jezdni, która tym samym staje się węższa, staje się problemem wymijanie
samochodów z przeciwnych kierunków.
Podobna sytuacja jest przy zjeździe z ulic Wodnej w ulicę
Dominikańską. Poprosił o rozwiązanie tego problemu. Poinformował, że
przy kamienicy na ulicy Grudziądzka 36
jest „lodowisko”. Poprosił, aby Straż Miejska wyegzekwowała właściwe
utrzymanie terenu przed kamienicami.
Radny p. Dzikowski – nawiązując do
wstąpienia radnego p. Piotrowskiego zgłosił swój akces do pracy w
Społecznej Komisji Statutowej. Nawiązując do sprawy utrzymania chodników poprosił
o informację od Komendanta Straży Miejskiej – ilu właścicieli posesji zostało
ukaranych, a wcześniej pouczonych o konieczności sprzątania chodników
przy swoich posesjach.
Przewodniczący
obrad p. Błażejewicz – w związku ze zbliżającymi się Świętami
Bożego Narodzenia złożył wszystkim życzenia zdrowych, wesołych i pogodnych Świąt, a w nadchodzących
Nowym Roku samych owocnych i trafionych decyzji.
Punkt 8. Zakończenie.
Przewodniczący obrad p. Błażejewicz – w związku z
wyczerpaniem porządku obrad zakończył obrady III sesji Rady Miasta Chełmna,
dziękując obecnym za udział i głos w dyskusji.
Protokołowała Przewodniczył
(M.
Westfalewska) (J. Błażejewicz)