Prot.z XLVIII sesji RM z dnia 4.05.2010
z XLVIII sesji Rady Miasta Chełmna
z dnia 4 maja 2010 roku
Sesja odbyła się w dniu 4 maja 2009 r. i trwała od godz. 16.00 do godz. 18.30
Na ogólną ilość 21 radnych obecnych na sesji
było radnych 20 , co stanowi 95%
Nieobecnych usprawiedliwionych - 1
Nieobecnych nieusprawiedliwionych - 0
Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Projekt porządku obrad omówiony w punkcie trzecim przyjęto w następującym brzmieniu:
1. Otwarcie
- stwierdzenie quorum
- przyjęcie protokołu XLVI sesji Rady Miasta
2. Przyjęcie porządku obrad XLVIII sesji RM.
- przegłosowanie poprawek
3.Sprawa zmiany Uchwały Nr XLVI/303/2006 Rady Miasta Chełmna z dnia 13 czerwca
2006 r. w sprawie okręgów wyborczych
4. Sprawa sprzedaży nieruchomości gruntowej – działki nr 75/1 o pow. 3198 m²,
położonej w Chełmnie przy ul. Wiklinowej.
5. Sprawa zmiany uchwały w sprawie określenia zasad gospodarowania
nieruchomościami, stanowiącymi własność Gminy Miasta Chełmna.
6. Sprawa zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Chełmna na 2010 r.
7. Interpelacje Radnych
8. Wolne wnioski i informacje
9. Zakończenie
Ad. 1 Otwarcie
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – otworzył obrady XLVIII sesji Rady Miasta witając radnych i zaproszonych gości
Na sekretarza obrad wyznaczył radnego Janusza Błażejewicza
- stwierdzenie quorum
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – stwierdził, że na sali obrad obecnych jest 20 radnych , co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Poinformował, że radny Pan Wygnański usprawiedliwił swoją nieobecność na sesji
- przyjęcie protokołu z XLVI sesji
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – stwierdził, że w związku z faktem, iż do dnia sesji nikt z radnych nie zgłosił uwag co do treści protokołu, protokół z XLVI uznaje za przyjęty.
Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad XLVIII sesji Rady Miasta .
- przegłosowanie poprawek
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – w związku z brakiem propozycji zmian do zaproponowanego porządku obrad , stwierdził, że porządek obrad XLVIII sesji Rady Miasta uważa za przyjęty.
Ad. 3. Sprawa zmiany Uchwały Nr XLVI/303/2006 Rady Miasta Chełmna
z dnia 13 czerwca 2006 r. w sprawie okręgów wyborczych
Sekretarz Miasta p. Syta – przedstawiła projekt uchwały zawarty w druku nr 2 ( stanowi załącznik nr 2 do protokołu ) wraz z uzasadnieniem ( stanowi załącznik nr 3 do protokołu )
Radny p. Ziemecki - zapytał, czy zarówno okręgi jak i ulice nie zmieniły się , a zmieniła się wyłącznie liczba mandatów. Po uzyskaniu odpowiedzi twierdzącej z sali obrad stwierdził, że nie ma więcej pytań.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – poinformował, że do projektu uchwały nie wpłynęły opinie komisji. Następnie w związku z brakiem chętnych do dalszej dyskusji poddał pod głosowanie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie.
Za przyjęciem głosowało 20 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski stwierdził, że Uchwała Nr XLVIII/259/2010 Rady Miasta Chełmna z dnia 4 maja 2010 roku w sprawie zmiany Uchwały Nr XLVI/303/2006 Rady Miasta Chełmna z dnia 13 czerwca 2006 r. w sprawie okręgów wyborczych została przez Radę przyjęta jednogłośnie ( stanowi załącznik nr 4 do protokołu )
Ad. 4. Sprawa sprzedaży nieruchomości gruntowej – działki nr 75/1 o pow.
3198 m² położonej w Chełmnie przy ul. Wiklinowej.
Burmistrz Miasta p. Kędzierski – przedstawił projekt uchwały zawarty w druku nr 3 ( stanowi załącznik nr 5 do protokołu ) wraz z uzasadnieniem ( stanowi załącznik nr 6 do protokołu )
Radny p. Wrażeń - przypomniał, że na XLV sesji Rada Miasta podjęła decyzję o sprzedaży działki i wówczas mówca poprosił o wykaz działek miejskich przeznaczonych do sprzedaży . Pismem z dnia 23 lutego br. został poinformowany, iż w zasobach gminy są dwie działki przeznaczone do sprzedaży – przy ul. Portowej i Nad Grobla, w związku z powyższym nasuwa się pytanie skąd wzięła się działka przy ul. Wiklinowej. W dalszej części wypowiedzi przypomniał, iż radni prosili, aby w przypadku sprzedaży, do materiałów dołączone były mapki sytuacyjne. Tymczasem w materiałach był jedynie dopisek, że mapa znajduje się w Wydziale Mienia Komunalnego. Dodał. cyt. „ Czy my nie potrafimy robić przetargów na działki. Czy w ogóle nie potrafimy tego robić. Bo mam tutaj taki z gazety wycinek – Inowrocław 30 działek do sprzedaży, można wejść na stronę internetową, obejrzeć te działki. Można zgłaszać swoje propozycje, podany jest numer telefonu itd. , a my tylko ogłoszenie na tablicy urzędu, że jest taka i taka działka do sprzedania, ani numeru telefonu, ani nic. Przykładowo wójt gminy Stolno też korzysta przy sprzedaży z internetu . Panie Burmistrzu jak chcemy coś dobrze sprzedać, to musimy to rozdysponować, rozgłosić. I teraz bym prosił o wyjaśnienie skąd od razu na ulicy Wiklinowej taka ładna duża działka była „
Za przyjęciem głosowało 18 radnych, przeciw głosował 1 radny, 1 radny wstrzymał się od głosu.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski stwierdził, że Uchwała Nr XLVIII/260/2010 Rady Miasta Chełmna z dnia 4 maja 2010 roku w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej – działki nr 75/1 o pow. 3198 m², położonej w Chełmnie przy ul. Wiklinowej została przez Radę przyjęta większością głosów ( stanowi załącznik nr 7 do protokołu )
Ad. 5. Sprawa zmiany uchwały w sprawie określenia zasad gospodarowania
nieruchomościami, stanowiącymi własność Gminy Miasta Chełmna.
Burmistrz Miasta p. Kędzierski – przedstawił projekt uchwały zawarty w druku nr 1 ( stanowi załącznik nr 8 do protokołu ) wraz z uzasadnieniem ( stanowi załącznik nr 9 do protokołu )
Przewodniczący obrad p. Piotrowski –w związku z brakiem chętnych do dyskusji poddał pod głosowanie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie.
Za przyjęciem głosowało 20 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski stwierdził, że Uchwała Nr XLVIII/261/2010 Rady Miasta Chełmna z dnia 4 maja 2010 roku w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami, stanowiącymi własność Gminy Miasta Chełmna została przez Radę przyjęta jednogłośnie ( stanowi załącznik nr 10 do protokołu )
Ad. 6. Sprawa zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Chełmna
na 2010 r.
Skarbnik Miasta p. Brzezińska – przedstawiła projekt uchwały zawarty w druku nr 4 ( stanowi załącznik nr 11 do protokołu ) wraz z uzasadnieniem ( stanowi załącznik nr 12 do protokołu ) . Następnie zgłosiła autopoprawkę .
Dział 80110 – gimnazja – na wniosek dyrektora GM 2 w § 4010 – wynagrodzenia –zmniejszenie o kwotę 9.500 zł. i zwiększenie o tę sama kwotę § 4170 – zapłata za prowadzenie spraw księgowych, w okresie, kiedy nie było głównej księgowej.
Po zmianach wydatki zwiększą się o kwotę 352.692 zł i o taką samą kwotę ulegnie zwiększeniu dochody. Po tych zmianach dochody stanowić będą kwotę 47.717.007 zł.
Wydatki 52.940.427 zł. Deficyt nie ulegnie zmianie.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – powitał przybyłą na obrady grupę osób związanych z Klubem Sportowych Chełminianka i Szkółką Piłkarską. Następnie zaprosił radnych do dyskusji
Radna p. Konowalik – z upoważnienia przewodniczącego Komisji Budżetu przedstawiła opinię do projektu uchwały ( stanowi załącznik nr 13 do protokołu ).
Skarbnik Miasta p. Brzezińska – poinformowała, że zarządzenie Burmistrza nr 45 z 30 marca br. dotyczyło trzech zmian:
- w Dziale 85415 § 2030 wpłynęła dotacja celowa jako zadanie własne na stypendia dla uczniów w kwocie 216,.971 zł. To samo zostało uwzględnione w wydatkach. Termin był naglący, ponieważ należało w ciągu 14 dni wydać decyzje, aby od 1 kwietnia były prawomocne.
- zgodnie z pismem z Urzędu Wojewódzkiego zmniejszono gminie dotację celową na zasiłki w MOPS-ie w Dziale 85212 jako zadanie zlecone § 2010 o 461.700 zł.. Po zmianie plan wyniesie 6.083.000 zł. To również było konieczne, aby Kierownik MOPS wiedziała, że o tym zmniejszeniu
- Dział 85013 § 2010 zwiększenie zadań zleconych na kwotę 37.146 zł. jest to wypłata kwot Zusowskich i zmniejszenie o tę samą kwotę w § 2030 jako zadania własne
W dalszej części wypowiedzi zwrócił uwagę, że do zadania modernizacja boiska bocznego maksymalne dofinansowanie to 65% wartości zadania. O ile na bieżnie nie ma dofinansowania, zdaniem mówcy zawsze można do tego zadania wrócić. Podkreślił, że Komisja Oświaty, Kultury , Sportu i Turystyki zawsze była za tym zadaniem – budowa bieżni, niemniej skoro na dzień dzisiejszy nie ma na to środków należy realizować zadanie, na które jest potężne dofinansowanie zewnętrzne. Wyraził zdziwienie, że komisja Budżetu, która przede wszystkim powinna liczyć pieniążki nie zwraca uwagi na powyższe.
Burmistrz Miasta p. Kędzierski – poinformował, że zakaz o którym mówił przedmówca nie dotyczy obiektów publicznych, a takim będzie boisko.
Radny p. Giżyński - w związku z tym mówca zaproponował, aby stadion miejski zmienić na stadion międzyszkolny , a boisko , o którym mowa byłoby boiskiem pomocniczym. Zdaniem mówcy w takim układzie załatwi się zarówno sprawę stadionu jak i boiska bocznego.
Burmistrz Miasta p. Kędzierski - stwierdził, że zapewne pojawi się wiele pomysłów, wobec czego przedstawił radnym, co następuje: Gmina zamierza skorzystać z działania 31, czyli z rozwoju infrastruktury edukacyjnej. Jest to oś priorytetowa - rozwój infrastruktury społecznej RPO województwa Kujawsko – Pomorskiego. Są to działania – budowy, rozbudowy, przebudowy obiektów sportowo - rekreacyjnych placówek edukacyjnych . Zdaniem mówcy w Polsce nie ma stadionu , który należałby do szkoły , a tylko pod takim warunkiem wniosek będzie miał szanse realizacji. Planuje się wybudowanie boiska bocznego, ze sztuczną trawa, oświetleniem , trybunami za 1 mln 565 tys. zł. Przy założeniu, że maksymalny procent dofinansowania, ze środków wspólnotowych wyniesie 65%. Jest na to duża szansa. Poinformował, że propozycja radnego Ziemeckiego – wpisanie bieżni jako rozszerzenie jest niemożliwe. Dodał, że temat stadionu i bieżni może wrócić do programu ogłoszonego przez marszałka dotyczącego rozbudowy bazy sportowej na terenie województwa . Dodał, że minusem jest to, iż tam dofinansowanie jest jedynie 30%, 70% gmina musi wyłożyć ze swoich środków. Niemniej można próbować pozyskać środki z dwóch źródeł – 30% od marszałka i 35% z totalizatora sportowego, chociaż obecnie nie ma możliwości łączenia źródeł finansowania , niemniej sytuacja może się zmienić. Przypomniał, że termomodernizacja CHDK była zakontraktowana, podpisana umowa na zasadzie 50% na 50. Jednak Marszałek zmienił zasady i zaproponował zwiększenie swojego wkładu do 75% , ponieważ gmin nie stać już na wyasygnowanie wkładu własnego. Reasumując gmina może uzyskać 65% dofinansowania dla obiektu edukacyjnego i czekać na projekt dotyczący rozbudowy obiektu sportowego. Zaproponował przyjęcie takiej propozycji wiedząc, że obiekt będzie służył nie tylko naszym zawodnikom, ale również dla drużyn z poza miasta, wiedząc, że rozegranie jednego meczy przyniesie zyski w wysokości ok. 500zł.
Radna p. Neumann – stwierdzając, iż jest świadoma, że narazi się większości, szczególnie osobom związanym ze sportem poinformowała, że jest przeciwna temu zadaniu. Uzasadniając swoje zdanie, stwierdziła, że odnosi wrażenie, iż od kilku lat inwestuje się wyłącznie w boiska – wykonano boiska przyszkolne, co zdaniem radnej jest chwalebne niemniej zapomina się o innych ważnych rzeczach. Zwróciła uwagę, na sprawę wykopalisk - od lat zabytki naszej kultury eksponowane są w innych miastach, bo miasta nie stać na jakąkolwiek salę do ich eksponowania. Ponadto nie ma w mieście sali widowiskowej, nie można przyjmować artystów, a zespoły ludowe nie mają miejsca do ćwiczeń. Zwróciła uwagę, że również na budownictwo socjalne nigdy nie ma środków. Zdaniem mówczyni na te zadania również można byłoby pozyskać dofinansowanie . Stwierdzenie, że skoro są możliwości pozyskania środków należy to wykorzystać, jest jak najbardziej trafne, niemniej cyt. „tylko sport, sport i sport.”. Zwróciła uwagę na fakt, czy w kontekście zmniejszenia liczebności naszego miasta i niżu demograficznym będzie miał kto trenować na tych boiskach. .Dodała, że nie jest przeciwniczka sportu, jednak poddała pod rozwagę zasadność tych zadań, które są bardzo kosztowne.
Zasugerował rozpatrzenie sprawy w dwóch aspektach – pierwszy , aby drużyny przyjeżdżające do Chełmna na rozgrywki nie miały negatywnych wspomnień , aby to boisko nie było niechlubna wizytówką miasta. Drugi aspekt to trenowanie na tym boisku, chełmińscy piłkarze nie mają możliwości trenowania na boisku z prawdziwego zdarzenia. Przypomniał , że żyjemy w XXI wieku, a boiska w mieście są z przed 30 lat
Radny p. Janowski - stwierdził, że wykonanie zadania, o którym mowa jest bardzo dobrym
pomysłem, ponieważ dzieci rzeczywiście nie mają gdzie trenować. Mimo, że w Chełmnie są boiska przy każdej szkole, jednak są one zamykane i nie można grać. Natomiast boisko na placu zabaw kompletnie nie nadaje się do gry. Zdaniem mówcy boisko jest potrzebne i będzie wykorzystywane od rana do wieczora, niemniej musi tam być gospodarz. Zwracając się do radnego Schmeltera stwierdził, że jest za tym, aby bieżnia była robiona, niemniej na dzień dzisiejszy nie ma na to środków. Dodał. „ Chwała Burmistrzowi , zawsze jestem przeciw Burmistrzowi, ale w tym wypadku. Jak powiedział mi rok temu że będziemy budować stadion , to boczne boisko w 2015 roku, nie to mówię ten Burmistrz już nie może dłużej być, ale faktycznie, jeżeli chce budować no to pomóżmy i budujmy to. Faktycznie 60% dotacji jest i tylko z tego względu jestem za, a na razie jeszcze odłożę sobie sprawę bieżni. Za bieżnią jestem również”
Radny p. Wrażeń stwierdził cyt. „ Panie Burmistrzu na ostatniej korekcie budżetu Rada wypracowała stanowisko kompromisowe i cały czas jest to aktualne, czy tak?”
Radny p. Giżyński – wracając do wcześniejszej swojej wypowiedzi stwierdził, że nie ma powodu, dla którego stadion miejski nie może być stadionem międzyszkolnym przy Szkole Podstawowej nr 4 . Zapytał radcy prawnego, czy istniej ku temu prawna przeszkoda. Zwrócił uwagę, że w takim wypadku byłoby zrobione i jedno i drugie z 65% dofinansowaniem.
Burmistrz Miasta p. Kędzierski- wyjaśnił, że nie można robić boiska bocznego, a przy okazji zrobić również stadion. Zwrócił uwagę, że trzeba mieć środki na wkład własny, a bieżna, aby mogła spełniać swoje zadanie musi mieć 400 m, trzeba ją przebudować, zmienić łuki, zbudować trybuny, itp. byłby to koszt ca 1 mln. 500 tys. zł. Po raz kolejny poinformował, że nie można stadionu wpisać w ten projekt, ponieważ nie można marszałkowi wytłumaczyć z działania 1-3 , że bieżnia jest obiektem edukacyjnym, a stadion nie. Jeśli wpisany zostanie cały stadion, zdaniem mówcy miasto będzie sławne na cały kraj, ponieważ , szkoła nr 4 będzie jedyną w Polsce, która dysponuje swoim stadionem . Dodał cyt. :” a woźny będzie biegał i stadionem się zajmował”. Poprosił o zaufanie urzędnikom w sprawie pisania wniosków, bowiem mają już oni duże doświadczenie i poprosił o przegłosowanie propozycji.
Po przerwie
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – stwierdził, że po przerwie na sali obrad obecnych jest 19 radnych, co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Poinformował, że radny p. Wrażeń zwolnił się z dalszej części obrad .
Przewodniczący obrad p. Piotrowski –w związku z brakiem chętnych do dalszej dyskusji poddał pod głosowanie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie.
Za przyjęciem głosowało 18 radnych, przeciw głosował 1 radny , 1 głosów wstrzymujących nie było.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski stwierdził, że Uchwała Nr XLVIII/262/2010 Rady Miasta Chełmna z dnia 4 maja 2010 roku w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Chełmna na 2010 r. została przez Radę przyjęta większością głosów ( stanowi załącznik nr 14 do protokołu )
Ad. 7. Interpelacje Radnych
Radny p. Jurczak – odczytał interpelację skierowaną do Burmistrza Miasta ( stanowi załącznik nr 15 do protokołu ).
Ad.8. Wolne wnioski i informacje
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – podziękował radnym za terminowe złożenie oświadczeń majątkowych. Następnie odczytał treść listu intencyjnego skierowanego na wniosek( stanowi załącznik nr 16 do protokołu ) proboszcza Parafii WNMP w sprawie nadania kościołowi tytułu Bazyliki Mniejszej ( stanowi załącznik nr 17 do protokołu )
Przeze KS „Chełminianka” p. Dobrowolski – podziękował radnym za poparcie propozycji wykonania boiska bocznego.
Radny p. Giżyński –zacytował fragment pisma Zarządu Dróg Wojewódzkich „ W odpowiedzi na pismo Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy informuje, że drugie połączenie ulicy Kwiatowej poprzez istniejący zjazd gruntowy częściowo utwardzony podczas robót w świetle ustawy z dnia 2 czerwca 1997 roku – prawo o ruchu drogowym nie jest skrzyżowaniem” , zwracając się do Burmistrza poprosił o informację jakie podejmie kroki, aby można było w sposób legalny z tego drugiego zjazdu ulicy Kwiatowej korzystać.
- poprosił Burmistrza o powtórne rozważenie pobudowania budynku komunalnego przy ulicy Kościelnej. Zwrócił uwagę, że podczas ostatniej imprezy miejskiej – inscenizacja wejścia Józefa Hallera do miasta , na ulicy Kościelnej, gdzie usytuowana jest osada rycerska , plac między Spichrzem, murami, a osadą zapełniony był samochodami. Zwrócił uwagę, że jest to bardzo wąska ulica i skoro miasto stawia na turystykę, to należy zapewnić turystom miejsca parkingowe.
Ponadto , zdaniem mówcy wynajęcie osobie prywatnej parkingu przy szkole nr 2 było niedobrym posunięciem tym bardziej , że w pobliżu jest kościół, cmentarz , sąd , a nie ma tam gdzie parkować.
- teren po Jednostce Wojskowej – poprosił o informację na ten temat,
- fotoradar – zdaniem mówcy nie jest on widoczny na ulicach miasta,. Zwrócił uwagę, że jeżdżenie z nadmierną prędkością np. na ulicy Jastrzębskiego w kierunku jeziora może doprowadzić do tragedii
- sprawa odkurzacza do usuwania psich odchodów – zdaniem mówcy jest on również niewidoczny na ulicach miasta.
Radny p. Janowski - poprosił o informację, czy nadeszła już odpowiedź od Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w sprawie nieznośnego odoru spowodowanego emitowaniem gazu przez zakład Mondi ze Świecia
- poinformował, iż w ubiegłym tygodniu o czym mówca uzyskał informację od działkowców , na terenie parku przy działkach odbywała się wycinka drzew. Wycinane były zdrowe drzewa, pojawiła się straż miejska, jednak nie podjęła interwencji wyjaśniając, iż jest to na polecenie urzędu miasta, poprosił o wyjaśnienie
- stwierdził, że w ubiegłym tygodniu odbywało się sprzątanie parku, śmieci ustawiane były przy drodze, po czym multikar je zbierał. Zwrócił uwagę, że jeden z pracowników zbierających ustawił worki ze śmieciami w innym miejscu i tak zostały , obecnie tworzy się tam teraz dzikie wysypisko. Poprosił o interwencje.
Radny p. Knap - podziękował za wysprzątanie ulicy Brzoskwiniowej i dojazd do toru motocrosowego . W dalszej części wypowiedzi poruszył następujące kwestie:
- przy murze obronnym w dalszym ciągu znajdują się dwie tablice zakaz wchodzenia , grozi zawaleniem. Poprosił o informacje kiedy te tablice zostaną usunięte
- poparł wypowiedź radnego Kordowskiego , że na ulicach miasta brakuje fotoradaru.
- poprosił o ustawienie tablicy przy Rynku i Zespole Szkół nr 2 informującej , że przy ABC jest parking
Radny p. Kordowski - stwierdził, że skoro fotoradar tak bardzo obciąża straż miejską należy rozważyć zwrócenie się do posłów z wnioskiem o zmianę prawa w tym zakresie umożliwiającą firmom prywatnym wykonywanie tego zadania.
- siedziska na stadionie potwierdził, że są one odkupione z Zawiszy i zostaną przemalowane,
- jeśli chodzi o drzwi, to zdaniem mówcy reklamacja jest jeszcze możliwa, poinformował, że sprawdzi to,
-sprawozdanie za kwartał, ile śmieci zostało złożone przez poszczególne gminy – poinformowała, że taką informację przygotuje na piśmie dla radnego,
- plac przy Kościelnej – poinformował, że ma zgodę Rady i zamierza zrobić wszystko, aby blok socjalny tam pobudować ,
- plac po spalonym domu kultury- nastąpiła zmiana, a mianowicie sprzedaż tego placu i jest teraz inny właściciel.
- budynki po jednostce, prawdopodobne zostanie to przekazane agencji mienia wojskowego i jeśli agencja przez 12 m-cy tego nie sprzeda, przejmie to starostwo jako spuściznę skarbu państwa..
- fotoradar – poinformował, że sprawdzi kiedy ostatni stał w mieście
- odkurzacz, stwierdził, że jest on na ulicach miasta codziennie, co mówca obserwuje osobiście w drodze do pracy
- odór z Mondi – poinformował, że odbyło się w tej sprawie spotkanie z udziałem Prezesa Mondi, Burmistrza Świecia i mówcy , problem polega na tym, że zniszczone zostało złoże biologiczne i obecnie zostanie ono odbudowane . Jak wynika z wyjaśnień prezesa odór spowodowany jest tym, że nowe złoże musi się ustabilizować. Najważniejsze , że gaz jest nieszkodliwy, a jedynie złowonny Kontrola WIOŚ-u miała się odbyć dzień po tym spotkaniu i na dzień dzisiejszy mówca nie jej wyników,
- drzewa na działkach, poinformowała, że aby wyciąć drzewa musi być na to pozwolenie i mało prawdopodobne jest , aby urzędnicy wycinali drzewa bez stosownego pozwolenia
- sprzątanie przy działkach - poinformował, że sprzątanie tego terenu należy do obowiązków gminy i jest to odwieczny problem. Niemalże codziennie usuwane są tam dzikie wysypisko.
Dodał , że w najbliższym czasie zarząd działkowców będzie musiał podpisać stosowa umową i zostaną tam ustawione pojemniki.
- ogródki piwne wydzierżawiane były na okres 3 lat za kwotę 3,500 zł, w przetargu wyszło 4.100 zł +vat. Obecnie nie było chętnych , pomimo, że cena została obniżona maksymalnie do 1.500 zł. netto i jeśli za tę cenę nie będzie chętnych , to znaczy że nasi przedsiębiorcy nie są zainteresowani .
Radny p. Gzella – przypomniał swoją wcześniejszą wypowiedź dotyczącą boiska do gry potocznie nazywanego Na akacjach . Stwierdził, że zdaje sobie sprawę , iż aby zrobić tam prawdziwe boisko, muszą zostać wykonane atesty, zakupione urządzenia, co jest kosztowne. Poprosił aby wyłącznie uprzątnięto ten teren i skoszono trawę, aby dzieci mogły tam grac w piłkę.
Burmistrz Miasta p. Kędzierski – przypomniał , że podczas omawiania sprawy zakupu fotradaru mówca proponował nie kupowanie fotoradaru i zlecenie tego zadania firmie , która odprowadzałaby gminie 40% od ściągniętych i zapłaconych mandatów, wówczas nie zyskało to aprobaty Rady. Kontynuując wyjaśnił, że dobrze się stało, iż wówczas mówca nie zyskał aprobaty , ponieważ zlecenie przez gminę tego zadania firmie jest niezgodne z prawem, co potwierdził radca prawny.
Zastępca Burmistrza p. Jagodziński - poinformował, że pracownicy zieleni otrzymali polecenie zakupienia silniejszego środka niż w roku ubiegłym i zastosowanie go na jabłonki. Skarpa wskazana przez Panią radną należy do gminy i po sprawdzeniu gałęzie zostaną usunięte.
Ad.9. Zakończenie
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – w związku z wyczerpaniem porządku obrad zamknął XLVIII sesję dziękując obecnym za przybycie.
Protokołowała: Przewodniczył:
( Danuta Derebecka ) ( Waldemar Piotrowski )