Protokół z XXXII sesji RM 10.03.2009 r.
Protokół Nr XXXII/2009
z XXX sesji Rady Miasta Chełmna
z dnia 10 marca 2009 roku
Sesja odbyła się w dniu 10 marca 2009 r. i trwała od godz. 16.00 do godz. 19.30
Na ogólną ilość 21 radnych obecnych na sesji
było 20 radnych, co stanowi 95%
Nieobecnych usprawiedliwionych - 1
Nieobecnych nieusprawiedliwionych - 0
Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Projekt porządku obrad omówiony w punkcie trzecim przyjęto w następującym brzmieniu:
1. Otwarcie
- stwierdzenie quorum
- przyjęcie protokołu XXXI sesji Rady Miasta
2. Przyjęcie porządku obrad XXXII sesji RM.
- przegłosowanie poprawek
3. Sprawa uchwalenia zmian fragmentów miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego Gminy Miasta Chełmno.
4. Sprawa ustalenia regulaminu wynagradzania dla nauczycieli zatrudnionych
w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez Gminę Miasto Chełmno.
5. Sprawa zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta
Chełmna.
6. Sprawa zmiany uchwały w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, opłat za
parkowanie pojazdów samochodowych oraz opłat dodatkowych za nieuiszczanie
opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie
płatnego parkowania w mieście Chełmnie.
7. Sprawa wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku oddania w najem w drodze
przetargowej lokalu użytkowego.
8. Sprawa utworzenia obwodów głosowania w szpitalu, w areszcie śledczym
oraz w zakładzie pomocy społecznej dla przeprowadzenia wyborów do
Parlamentu Europejskiego, zarządzonych na dzień 7 czerwca 2009 r.
9. Sprawa przyjęcia sprawozdania z realizacji planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady
Miasta za 2008 rok.
10. Sprawa przyjęcia sprawozdania z realizacji planu pracy Komisji Budżetu Rady
Miasta za 2008 rok.
11. Sprawa przyjęcia sprawozdania z realizacji planu pracy Komisji Oświaty,
Kultury, Sportu i Turystyki Rady Miasta za 2008 rok.
12. Sprawa przyjęcia sprawozdania z realizacji planu pracy Komisji Bezpieczeństwa,
Porządku Publicznego, Zdrowia, Opieki Społecznej i Ochrony Środowiska
Rewizyjnej Rady Miasta za 2008 rok.
13. Interpelacje radnych
14. Wolne wnioski i informacje
15. Zakończenie
Ad.1. Otwarcie
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – otworzył obrady XXXII sesji Rady Miasta witając radnych i zaproszonych gości
Na sekretarza obrad wyznaczył radnego Janusza Błażejewicza
-Stwierdzenie quorum
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – stwierdził, że na sali obrad obecnych jest 20 radnych , co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
- przyjęcie protokołu z XXX sesji
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – stwierdził, że w związku z faktem, iż do dnia sesji nikt z radnych nie zgłosił uwag co do treści protokołu, protokół z XXX uznaje za przyjęty.
Ad. 2. Przyjęcie porządku obrad XXXII sesji RM.
- przegłosowanie poprawek
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – w związku z brakiem propozycji zmian do zaproponowanego porządku obrad , stwierdził, że porządek obrad XXXII sesji Rady Miasta uważa za przyjęty.
Ad. 3. Sprawa uchwalenia zmian fragmentów miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego Gminy Miasta Chełmno.
z uzasadnieniem ( stanowi załącznik nr 3 do protokołu ). W związku z obecnością na sali obrad przedstawicielki firmy Arkadis, która brała udział w opracowywaniu zmiany
w planie zagospodarowania przestrzennego miasta , poprosił Przewodniczącego obrad
o udzielenie jej głosu
rejestru zabytków, a podstawową zmianą jest wprowadzenie możliwości adaptacji
budynków do funkcji, które spełniają,
- drugi obszar o pow. 0,43 ha położony przy ul. Grudziądzkiej , Wodnej w kierunku
ul. Poprzecznej gdzie wprowadzono możliwość realizacji zabudowy na zapleczach
istniejącej pierzei głównych ulic,
mieszkaniowej wielorodzinnej z obiektami tymczasowymi, położony między
ulicami Św. Ducha, Toruńską a Wałową,
- obszar czwarty obejmuje obszar o pow. 0,.58 ha , znajduje się pomiędzy ulicami
Ogrodową, Kilińskiego, a Żeglarską i przeznaczony jest pod zabudowę
mieszkaniową jednorodzinna wolnostojąca oraz druga część tego obszaru , to
teren usług i rekreacji obecnie w tym miejscu znajduje się plac zabaw dla dzieci,
umożliwiający realizację budowy ścieżki rowerowej,
- obszar numer sześć, to teren zabudowy wielorodzinnej przy ul. 22 Stycznia,
- siódmy obszar, to tereny nad Jeziorem Starogrodzkim, jest to teren poza ochroną
polega na wydzieleniu sektorów programowych . Powierzchnia tego terenu wynosi
9,2 ha i podzielony został na następujące sektory programowe:
- wzdłuż drogi dojazdowej przy ul. Jastrzębskiego - teren ścieżki rowerowo –
pieszej wzdłuż istniejącej drogi,
- wydzielenie drogi wewnętrznej, która będzie przebiegała tak jak dotychczas,
z trzech stron otoczonego wodą
- tereny oznaczone symbolem K, to sektor kempingowo karawaningowy, w tej
ogrodzenie musi być ażurowe, co dotyczy całego terenu nad jeziorem,
- sektor rekreacji wodnej i przywodnej, jest to teren obecnych plaż, zmiana
- sektor żeglarsko kajakowy . dopuszcza się realizację zabudowy na tym terenie,
umożliwia się budowanie domów letniskowych, obecnie znajdują się na tym
terenie domki kempingowe. Plan pozwala na wydzielenie w tym miejscu działek
o minimalnej wielkości 2000 m², plan ustala maksymalną powierzchnie
zabudowy na 50 m², ma to zapobiec przekształcenie tego terenu w zabudowę
mieszkaniową całoroczną, plan wyklucza grodzenie tego terenu i zakazuje
realizacji budynków gospodarczych i garaży,
- następny obszar, to sektor hotelowy, plan dopuszcza rozbudowę i modernizację
obecnego obiektu, z wydzieloną strefą parkingową, dopuszcza się ogrodzenie
terenu,
- sektor sportowy, gdzie dopuszcza się realizację obiektów sportowych,
- sektor ośrodka wypoczynkowego , gdzie znajdują się domki kempingowe TPD,
gdzie dopuszcza się modernizację usytuowanych tam obiektów
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – odczytał opinię Komisji Rewizyjnej ( stanowi załącznik nr 4 do protokołu )
Radny p. Ziemecki – poprosił o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
- czy po wyłożeniu planu do wglądu dla mieszkańców wpłynęły wnioski dotyczące
tych terenów, jeśli tak, to czy zostały uwzględnione, a jeśli nie , to z jakiej
- przypominając, iż w wyniku przyjęcia studium uwarunkowań , w roku bieżącym
gmina przystąpi do opracowywania kompleksowego planu zagospodarowania
przestrzennego miasta, zapytał czy w związku z tym , że rozpoczęto już realizację
tego zadania, nie można było tych fragmentów zmian włączyć do tego planu.
Zwrócił uwagę, ze w budżecie zagwarantowano na to zadanie środki w
wysokości 100 tys. zł., tymczasem trzeba dodatkowo zapłacić za zmiany
przedstawiane na dzisiejszej sesji,
Ins. ds. zagospodarowania przestrzennego UM p. Grzyb - udzielił następujących wyjaśnień:
mieszkańca miasta na debacie publicznej na temat tego planu,
- odpowiadając na pytanie drugie wyjaśnił, że ta zmiana została opracowywana na
początku 2008 roku, kiedy nie było jeszcze zatwierdzonego studium
Radny p. Giżyński – zapytał dlaczego proponuje się działki rekreacyjne o wielkości 2000 m² przy zabudowie 50 m². Zdaniem mówcy działki te są stanowczo za duże.
Przedstawicielka firmy Arkadis p. .Wiszniewska – poinformowała, że są to działki rekreacji indywidualnej, działki letniskowe, przy założeniu , że na tej działce oprócz zabudowy znajdują się urządzenia służące rekreacji indywidualnej. 2000 m² jest to obszar zaledwie trzykrotnie przekraczający obszar działki pod budynek mieszkalny. Dodała, że dla terenu, który ma spełniać funkcje publiczne, zagęszczanie zabudowy
w formie indywidualnych działek może doprowadzić do zjawiska konfliktu pomiędzy funkcją publiczną i prywatną. Zwróciła uwagę , że teren ten powinien przede wszystkim pełnić funkcje publiczne. Zwracając się do przedmówcy stwierdziła, że taka odpowiedź zapewne go nie usatysfakcjonuje, jednak jako urbanista uważa, że 2000 m², to minimalna wielkość dla działki rekreacyjnej w tym miejscu
Radny p Kordowski - nie zgodził się z przedmówca i panią projektant informując, że ideą komisji , której przewodniczy zawsze było ożywienie tego terenu. Zdaniem mówcy tworząc enklawy po 2000 metrów w miejscu, gdzie w sezonie kwitnie turystyka spowoduje nie ożywienie a dalszą stagnację .
Radny p. Giżyński - zwracając się do Pani projektant zapytał co miałoby być na takiej działce- basen, a może korty tenisowe?
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – zwrócił uwagę, że liczba 2000 wydaje się bardzo duża jednak patrząc na prostokąt, jest to zaledwie 40 na 50 metrów
Radny p. Giżyński – stwierdził, cyt. „ to jest jeszcze gorzej niż myślałem, bo na takiej zasadzie przyjdzie dwóch czy trzech , powie my chcemy po hektarze i na tym koniec”. Stwierdził, że sugestią Komisji było, aby działki były mniejszej i było ich więcej, co dawałoby gwarancję , że podczas sezonu nad jeziorem przebywałaby większa ilość ludzi. Ponadto , zdaniem mówcy właściciel działki nad jeziorem przebywa na niej nawet wówczas gdy jest gorsza pogoda.
Z-ca Burmistrza p. Jagodziński – wyraził opinię, że jeszcze przez najbliższe lata nad jeziorem nie zostanie sprzedany nawet metr gruntu, wiedząc, że budynek nie może mieć więcej niż 50 m², a o sprzedaży i tak decyduje Rada Miasta. Dodał, że nie należy doprowadzać do utworzenia kolejnych pracowniczych ogródków działowych. Jedynie jeśli chodzi o Troipikanę i teren wokół niej, gdyby znalazł się inwestor i chciałby to rozbudować, można rozważać sprzedaż. Zwrócił uwagę , że teren pod domki kempingowe jest w innym miejscu i tylko tam te domki mogą być usytuowane.
Radny p. Giżyński - zwrócił uwagę, że mowa jest o dwóch różnych sprawach – radni mówią o działkach rekreacyjnych, a Pan V-ce Burmistrz o Tropicanie i terenie przyległym.
Zdaniem mówcy w pierwszej kolejności należy zastanowić się co ma zostać zrobione nad jeziorem, jeśli zmierza się do ożywienie tego terenu nie należy wydzielać ogromnych działek, bo to nie będzie temu służyć.
Zwrócił uwagę na infrastrukturę gastronomiczną nad jeziorem – brakuje smażalni, nawet zwykłego kiosku ruchu
Stwierdził, że w takiej formie tej części planu zagospodarowania , nie należy tej uchwały przyjmować, ponieważ nie jest to zgodne z oczekiwaniami większości radnych. Złożył wniosek o ogłoszenie przerwy w obradach.
Radny p. Błażejewicz- przypomniał, że Burmistrz Jagodziński informowała, iż dlatego wyznaczono działki 2000 m², aby móc sprzedać np.: Tropikanę.
Poprosił o wyjaśnienia.
Przedstawicielka firmy Arkadis p. .Wiszniewska- - wyjaśniła , że Tropikana
i pozostałe obiekty handlowe znajdują się w sektorze R , natomiast tereny przeznaczone na funkcje rekreacyjne umiejscowione są w sektorze I
Radna p. Lenartowska – Gostkowska - stwierdziła, że nie zgadza się
z zaproponowaną wielkością działek rekreacyjnych. Wyjaśniła, że pracuje w ośrodku
i doskonale orientuje się o który teren chodzi. Zwróciła uwagę, że jeśli zostaną tam wydzielone działki o powierzchni, 2000m², będą to najwyżej 3 działki, ponieważ to nie jest duży teren. Jeśli chodzi o domki kempingowe umiejscowione za budynkiem ECWM poinformowała, że pomimo, iż nie są otoczone dużymi działkami, sąsiadują ze sobą,
a jednak nie dochodzi do konfliktów. Poddała pod rozwagę celowość podjęcia uchwały z zapisem o działkach rekreacyjnych o tak dużej powierzchni.
Burmistrz Miasta p. Kędzierski – przyznał , że wielokrotnie odbywały się spotkania, z projektantką, czego efektem było zmniejszenie wielkości zaproponowanych działek rekreacyjnych z 5000 m² do 2000², bo taka była pierwotna wersja. Dodał, że o ile radnym uda się wynegocjować mniejsze działki, Burmistrz uzna wolę Rady.
Po przerwie.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski - stwierdził, że po przerwie na sali obrad obecnych jest 20 radnych, co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – poddał pod głosowanie wniosek formalny radnego Błażejewicza o przeniesienie punktu na kolejne obrady Rady Miasta
Za przyjęciem wniosku głosowało 16 radnych, głosów przeciwnych nie było ,
3 radnych wstrzymało się od głosu.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – stwierdził, ze wniosek został przez radnych przyjęty większością głosów., co oznacza, ze sprawa wróci pod obrady na kolejnej sesji.
Ad. 4. Sprawa ustalenia regulaminu wynagradzania dla nauczycieli
zatrudnionych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez Gminę
Miasto Chełmno.
w druku nr 2 ( stanowi załącznik nr 5 do protokołu ) wraz z uzasadnieniem ( stanowi załącznik nr 6 do protokołu )
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – odczytał opinie:
- Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki ( stanowi załącznik nr 7 do protokołu )
- Komisji Rewizyjnej ( stanowi załącznik nr 8 do protokołu )
Następnie w związku z brakiem chętnych do dyskusji poddał pod głosowanie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie.
Za przyjęciem uchwały głosowało 20 radnych, głosów przeciwnych
i wstrzymujących nie było.
Ad.5. Sprawa zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie
Gminy Miasta Chełmna.
Z-ca burmistrza p. Jagodziński - przedstawił projekt uchwały zawarty w druku nr 3
( stanowi załącznik nr 10 do protokołu ) wraz z uzasadnieniem ( załącznik nr 11 do protokołu)
Następnie
§ 13 opkt 1 otrzymuje brzmienie „ pojemniki na odpady o pojemności 60l,80l,110l, 120l, 240l, 1100 l, zgodnie z wnioskiem radnego Janusza Błażejewicza.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – odczytał opinie:
- Komisji Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego, Zdrowia, Opieki Społecznej
i Ochrony Środowiska ( stanowi załącznik nr 12 do protokołu )
- Komisji Rewizyjnej ( stanowi załącznik nr 13 do protokołu )
Radny p. Ziemecki – poprosił o wyjaśnienie następujących zapisów :
w gospodarstwach domowych. Zwrócił uwagę, że doszło do rozbieżności, a mianowicie 250 kg , mając na uwadze informację, że na 1 tonę przypada 4,3 m³, daje to 0,23 dkg na 1 litr. Przy 250 kg , jest to 1.098 l., a nie 1.410 litrów
w kwocie przyjętej w cenniku. Obecnie przyjmując 5,64 x 74,40 , da to kwotę 420 zł., odejmując od tego opłatę składową , którą musi ta firma zapłacić , do dyspozycji ma
o wiele wyższą kwotę aniżeli ta, jaka była uchwalona na wcześniejszej sesji.
W dalszej części wypowiedzi poinformował, że jak wynika z informacji, jaką Komisja
Zwrócił uwagę, że ustawa wyraźnie mówi, że firmy posiadające koncesje na wywóz nieczystości komunalnych,, mają obowiązek do 31 marca roku następnego przekazać sprawozdanie za rok poprzedni, z podaniem ilości odebranych nieczystości i podziałem na szkło, plastiik, makulaturę i pozostałe, aby Burmistrz miał informacje co dzieje się z odpadami na terenie gminy. Zdaniem mówcy jeżeli od ilości mieszkańców odejmie się dwie gminy, które nie korzystają z naszego wysypiska, to w dalszym ciągu normę można przyjąć 15 litrów, a nie 27.
i regulaminu utrzymania czystości i porządku i oraz przepisów mówiących o prowadzeniu przez miasto ewidencji zawartych umów przez właścicieli nieruchomości, zapytał, czy taka ewidencja jest prowadzona. Poprosił również o informację, czy firmy posiadające koncesje składają sprawozdania. Zwrócił uwagę, że jeśli chodzi o odpady, Rada ma większe kompetencje niż w przypadku ustalania cen wody, może mieć zdecydowany wpływ na cenę jaką mieszkańcy płaca, a firma nie może narzucić cen.
Z-ca Burmistrza p. Jagodziński – wyjaśnił, projekt uchwały został poprawiony poprzez uwzględnieni wniosku radnego Błażejewicza dotyczącego zmiany zapisu § 13 pkt 1.
Odnośnie sprawozdań stwierdził, że wszystkie firmy posiadające koncesje składają sprawozdania na bieżąco, ponadto co miesiąc przedkładają informację kto rozwiązał umowę, a kto nawiązał umowę
dotyczył on tylko i wyłącznie zapisu § 13 pkt 1. Wyjaśnił, że chodziło o to aby, te rodziny, które nie zapełniały pojemnika 110 litrowego, bo segregowały odpady mogły zakupić mniejszy pojemnik i tym samym płacić mniejsze opłaty. Zwrócił uwagę, że ZUM pobierał od mieszkańca opłatę za cały pojemnik , mimo, że zapełniony był zaledwie do połowy, tymczasem na składowisko odstawiał określoną ilość odpadów, co oznacza czysty zysk.
z obowiązującym regulaminem,a mieszkańcy zostaną obciążeni kosztami wywozu nieczystości następnego pojemnika. Zdaniem mówcy nie należy brać średniej pod uwagę, ponieważ są mieszkańcy, którzy segregują , mają mniej śmieci i tacy, którzy mają ich więcej, wobec czego będzie to niesprawiedliwe w stosunku do tych , którzy oszczędzają. Wyraził opinię, że należy wykreślić w paragrafie 13 punkt 2 zgodnie z wnioskiem Komisji Rewizyjnej.
z pytaniem do Burmistrza Jagodzińskiego jaką ilość odpadów odprowadza na wysypisko ZUK ze Świecia
Radny p. Jurczak – poparł wypowiedź radnego Błażejewicza i jego wniosek dotyczący wprowadzenia mniejszych pojemników, aby mieszkańcy nie płacili za niezapełnione pojemniki. Zwrócił uwagę, że przyjmując uchwałę w zaproponowanym brzmieniu Rada wyrazi wolę aby jedni mieszkańcy mogli mieć mniejsze pojemniki i nie płacić cyt,. „ za powietrze” , jednocześnie wyrażając wole, aby mieszkańcy bloków czy kamienic płacili za większe pojemniki, które zostaną dostawione w myśl ustawy, ale nie będą zapełniane.
Podkreślił, że wywóz nieczystości wynikający z wyliczanie obowiązujących norm, a nie zgodnie ze stanem faktycznym da szansę firmie przewozowej zarobić na wywózce za śmieci w ilości jakiej mieszkańcy nie wyprodukują. Podtrzymał propozycję Komisji Bezpieczeństwa zawartą w opinii.
Z-ca Burmistrza p. Jagodziński – w związku z dyskusją zgłosił autopoprawkę do projektu uchwały: w paragrafie 13 wykreśla się punkt 2 . Zwracając się do radnego Ziemeckiego poprosił o odpowiedź w przerwie obrad na zadane pytanie.
Radny p. Ziemecki - stwierdził, że mieszkańcy bloku przy Szkolnej 3 nie zapełniają wszystkich pojemników i będą zwracali się do firmy o zmniejszenie ilości pojemników do dwóch.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski w związku z wyczerpaniem listy dyskutantów poddał pod głosowanie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie.
Za przyjęciem uchwały głosowało 20 radnych, głosów przeciwnych
i wstrzymujących nie było.
Ad..6. Sprawa zmiany uchwały w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania,
opłat za parkowanie pojazdów samochodowych oraz opłat dodatkowych
za nieuiszczanie opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na
drogach publicznych w strefie płatnego parkowania w mieście Chełmnie.
Z-ca burmistrza p. Jagodziński - przedstawił projekt uchwały zawarty w druku nr 5
( stanowi załącznik nr 15 do protokołu ) wraz z uzasadnieniem ( załącznik nr 16 do protokołu ).
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – odczytał opinie:
- Komisji Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego, Zdrowia, Opieki Społecznej
i Ochrony Środowiska ( stanowi załącznik nr 17 do protokołu )
- Komisji Rewizyjnej ( stanowi załącznik nr 18 do protokołu )
- Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki ( stanowi załącznik nr 19 do protokołu )
Z-ca Burmistrza p. Jagodziński - odnośnie wniosku komisji Oświaty przypomniał, że ostatnia uchwała podniosła stawki opłat za parkowanie na Rynku po to, aby była rotacja. Dodał, że na Rynku jest 88 miejsc parkingowych, w tym miejsca dla osób niepełnosprawnych. W miesiącu lutym sprzedano 46 abonamentów, w tym 23 na Rynku. W tych 23 miejscach abonament wykupiło 5 osób niepełnosprawnych.
Zdaniem mówcy abonamenty na Rynku są wykupione przez handlujących , jeśli zostaną zlikwidowane abonamentu pogrążymy nie tylko targujących na Rynku, ale również
w sklepach przy Rynku. Zwrócił uwagę, że nie należy wyłączać mieszkańców
z abonamentu tylko dlatego, że mieszkają przy Rynku
z punktu widzenia ekonomicznego sprzedaż abonamentów w całym starych mieście.
Radny p. Wygnański - po raz kolejny zaapelował o rozważenie możliwości w dobie
rewitalizacji zabytków miasta pobudowania parkingu podziemnego pod płytą Rynku jeszcze przed jej wymianą tym bardziej , że ruch w Polsce się zwiększa.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski ogłosił przerwę w obradach.
Po przerwie.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – stwierdził, że po przerwie na sali obrad obecnych jest 20 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych decyzji.
Radny p. Kordowski - zgłosił wniosek o wprowadzenie następującej zmiany :
§ 9 dopisuje się pkt 4 w brzmieniu: „do wykupu abonamentu na Rynku mają prawo tylko osoby niepełnosprawne” Z załącznika stawek opłat należy wykreślić pozycję 6 i 7 w pierwszej strefie parkowania. Zdaniem mówcy spowoduje to znaczne wpływy do budżetu miasta.
Odnośnie sugestii, aby zwiększyć abonament, zwrócił uwagę, że musiałby on wynieść kilkaset złotych
i rozładunku towarów, wobec czego handlujący mają możliwość handlowania ze stoisk, niemniej nie ma handlu z samochodów. Jednakże mieszkańcy Rynku również będą pozbawieni możliwości wykupu abonamentu, a mieszkańcy innych ulic taką możliwość mają. Wyraził wątpliwość, czy można w taki sposób dzielić mieszkańców. Zasugerował nie wprowadzać zmian w regulaminie do czasu wymiany płyty rynkowej i wówczas kompleksowo rozwiązać płatne parkingi na terenie starówki poprzez rozszerzenie obszaru płatnego parkowania np.: o ulice Dominikańską i Franciszkańską, gdzie obecnie parkowanie nie jest płatne.
Radny p. Knap – poprosił o informację ilu mieszkańców Rynku korzysta
z abonamentów. Ponadto , zdaniem mówcy należy ustalić ile osoby , które obecnie mają wykupione abonamenty będą płacili za cały czas handlowania w sytuacji, gdy nie będzie abonamentów i będą musieli opłacać stawki godzinowe.
Z-ca Burmistrza p. Jagodziński - wyjaśnił, że na Rynku w miesiącu lutym br. wykupione były 23 abonamenty, z tego 5 niepełnosprawnych. Abonamentu nie wykupił żaden mieszkaniec Rynku, w innych miesiącach 2, 3 mieszkańców wykupywało abonament. Jeśli chodzi o opłatę , to za normalny dzień tygodnia ( od poniedziałku do soboty) przy obecnych stawkach jest to 25 złotych dziennie
6 radnych wstrzymało się od głosu.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – stwierdził, że wniosek został przyjęty większością głosów.
Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przegłosowana poprawką .
Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw głosował 1 radny ,
5 radnych wstrzymało się od głosu
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – stwierdził, że Uchwała Nr XXXII/187/2009 Rady Miasta Chełmna z dnia 10 marca 2009 roku w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, opłat za parkowanie pojazdów samochodowych oraz opłat dodatkowych za nieuiszczanie opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania w mieście Chełmnie została przez Radę przyjęta większością głosów ( uchwała stanowi załącznik nr 20 do protokołu )
Ad.7. Sprawa wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku oddania w najem
w drodze przetargowej lokalu użytkowego.
Burmistrz Miasta p. Kędzierski – przedstawił projekt uchwały zawarty w druku nr 6 ( stanowi załącznik nr 21 do protokołu ) wraz z uzasadnieniem ( stanowi załącznik nr 22 do protokołu )
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – odczytał opinie:
- Komisji Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego, Zdrowia, Opieki Społecznej
i Ochrony Środowiska ( stanowi załącznik nr 23 do protokołu )
- Komisji Rewizyjnej ( stanowi załącznik nr 24 do protokołu )
Za przyjęciem uchwały głosowało 18 radnych , głosów przeciwnych nie było ,
1 radny wstrzymał się od głosu
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – stwierdził, że Uchwała Nr XXXII/188/2009 Rady Miasta Chełmna z dnia 10 marca 2009 roku w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku oddania w najem w drodze przetargowej lokalu użytkowego została przyjęta przez Radę większością głosów (uchwała stanowi załącznik nr 25 do protokołu )
śledczym oraz w zakładzie pomocy społecznej dla przeprowadzenia
wyborów do Parlamentu Europejskiego, zarządzonych na dzień 7 czerwca
2009 r.
Sekretarz Miasta p. Syta – przedstawiła projekt uchwały zawarty w druku nr 7
( stanowi załącznik nr 26 do protokołu ) wraz z uzasadnieniem ( stanowi załącznik nr 27 do protokołu )
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – odczytał opinię Komisji Rewizyjnej ( stanowi
załącznik nr 28 do protokołu ).
Następnie w związku z brakiem chętnych do dyskusji poddał pod głosowanie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie
Za przyjęciem uchwały głosowało 20 radnych , głosów przeciwnych
i wstrzymujących nie było
Ad.9. Sprawa przyjęcia sprawozdania z realizacji planu pracy Komisji
Rewizyjnej Rady Miasta za 2008 rok.
Przewodniczący komisji p. Giżyński – przedstawił projekt uchwały zawarty w druku nr4 (stanowi załącznik nr 30 do protokołu ) . Poprosił o przyjęcie uchwały.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski - w związku z brakiem chętnych do dyskusji – poddał pod głosowanie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie
Za przyjęciem uchwały głosowało 20 radnych , głosów przeciwnych
i wstrzymujących nie było
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – stwierdził, że Uchwała Nr XXXII/190/2009 Rady Miasta Chełmna z dnia 10 marca 2009 roku w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miasta za 2008 rok została przyjęta przez Radę jednogłośnie( uchwała stanowi załącznik nr 31 do protokołu )
Ad.10.Sprawa przyjęcia sprawozdania z realizacji planu pracy Komisji
Budżetu Rady Miasta za 2008 rok.
Przewodniczący komisji p. Wygnański – przedstawił projekt uchwały zawarty
w druku nr 8 ( stanowi załącznik nr 32 do protokołu ) . Poprosił o przyjęcie uchwały.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski - w związku z brakiem chętnych do dyskusji – poddał pod głosowanie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie
Za przyjęciem uchwały głosowało 20 radnych , głosów przeciwnych
i wstrzymujących nie było
Ad.11.Sprawa przyjęcia sprawozdania z realizacji planu pracy Komisji
Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki Rady Miasta za 2008 rok.
Przewodniczący komisji p. Kordowski – przedstawił projekt uchwały zawarty
w druku nr 9 stanowi załącznik nr 34 do protokołu ) . Poprosił o przyjęcie uchwały.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski - w związku z brakiem chętnych do dyskusji – poddał pod głosowanie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie
Za przyjęciem uchwały głosowało 20 radnych , głosów przeciwnych
i wstrzymujących nie było
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – stwierdził, że Uchwała Nr XXXII/192/2009 Rady Miasta Chełmna z dnia 10 marca 2009 roku w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji planu pracy Komisji Oświaty, Kultury, Sportu
i Turystyki Rady Miasta za 2008 rok została przyjęta przez Radę jednogłośnie ( uchwała stanowi załącznik nr 35 do protokołu )
Ad.12.Sprawa przyjęcia sprawozdania z realizacji planu pracy Komisji
Bezpieczeństwa, Porządku Publicznego, Zdrowia, Opieki Społecznej
i Ochrony Środowiska Rewizyjnej Rady Miasta za 2008 rok.
Radny p. Janowski – poprosił o informację w jaki sposób komisja analizowała na bieżąco sprawę ochrony zdrowia i opieki społecznej oraz w jaki sposób śledzi budowę obwodnicy.
z udziałem starosty, v-ce starosty oraz kilku radnych powiatowych, jak również z szefem Powiatowego Zarządu Dróg.
Dodał, że zwrócił uwagę jedynie na dwa podstawowe spotkania w zakresie, o który pytał przedmówca stwierdzając, że szczegółowe informacje zawarte są w protokołach.
Radny p. Dzikowski –w związku z tym, ze komisja zajmuje się to sprawą , poprosił
o podanie terminu rozpoczęcia i zakończenia tej inwestycji
Przewodniczący Komisji p. Jurczak – zwrócił uwagę, że zapisy w sprawozdaniu są natury ogólnej, a jeśli radni zainteresowani są terminem rozpoczęcia budowy obwodnicy, ponieważ terminu zakończenia nie zna nawet sam inwestor, ponieważ z umowy może wynikać termin, natomiast nie wiadomo czy zostanie dotrzymany z uwagi na różne uwarunkowania, taką informację na piśmie otrzyma. Zwrócił uwagę, że dzisiejsza sesja nie jest połączona wyłącznie tej sprawie.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski - w związku z wyczerpaniem listy dyskutantów –
poddał pod głosowanie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie
Za przyjęciem uchwały głosowało 19 radnych , 1 radny głosował przeciw, głosów wstrzymujących nie było .
Ad.13. Interpelacje radnych
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – stwierdził, że do chwili rozpoczęcia sesji nie wpłynęła żadna interpelacja.
Ad.14. Wolne wnioski i informacje
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – poinformował, że w biurze rady do wglądu znajdują się następujące pisma:
- Burmistrza Miasta w sprawie budowy dworca autobusowego wraz z kompletem materiałów ( stanowi załącznik nr 38 do protokołu )
- Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmnie ( stanowi załącznik nr 39 do protokołu )
Ponadto przypomniał o konieczności składania oświadczeń majątkowych do końca kwietnia oraz o terminie zaplanowanej wizyty w firmie STALMET
w naszym mieście - zniszczenie fontanny i spalenie pojemników przy ul. Wojska Polskiego, poprosił o informacje, czy sprawcy zostali schwytani, a jeśli tak, to na jakim etapie sprawy się toczą, oraz czy miasto z tego tytułu odzyskało jakiekolwiek środki.
Przewodniczący obrad p. Piotrowski - poinformował, że w niedzielę był na tym terenie i jest on już zabezpieczony, okna i bramy są zamurowane.
Radny p. Wygnański – poprosił o informację, czy został rozstrzygnięty konkurs w Ministerstwie Kultury na temat dotacji do modernizacji budynku ChDkK a jeśli nie, zdaniem mówcy cyt. „ całe szczęście, bo może byśmy się za Rondo wzięli”
Radny p. Kordowski - zapytał kiedy zostanie uruchomiona maszyna do czyszczenie grafitti, oraz czy można zwiększyć ilość koszy na śmieci na terenie miasta, których zdaniem mówcy jest stanowczo za mało
i w sądzie,
- pytanie radnego Janowskiego – stwierdził, że stan jaki zastał przewodniczący
jest prawdziwy, teren został zabezpieczony
- pytanie radnego Wygnańskiego – stwierdził, że konkurs został rozstrzygnięty,
miasto nie otrzymało środków na CHDK
- pytanie radnego Kordowskiego - urządzenie do grafitti przypomniał, że aby je
uruchomić potrzebne są odpowiednie warunki atmosferyczne, jak tylko poprawi
się pogoda maszyna będzie uruchomiona,. Jeśli chodzi o kosze , to zwrócił
uwagę, ze opróżnianie ich jest bardzo drogi, każdy dodatkowy kosz więcej
wiąże się z dodatkową opłatą
Ad. 15. Zakończenie
Przewodniczący obrad p. Piotrowski – w związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia zamknął obrady XXXII sesji Rady Miasta dziękując obecnym za przybycie.
Protokołowała: Przewodniczył:
( - ) Danuta Derebecka (- Waldemar Piotrowski