W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Chełmna

ul. Dworcowa 1

86-200 Chełmno


tel.  (+48 56) 677 17 17
fax: (+48 56) 677 17 74


e-mail: biuro_informacji@chelmno.pl

www: chelmno.pl

Skrytka ePUAP: /8493hehsse/skrytka 


NIP Gminy Miejskiej: 875-10-03-167
REGON Gminy Miejskiej: 871118483

NIP Urzędu Miasta: 8751549877
REGON Urzędu Miasta: 000523442



Zarządzenie nr 85/2008



ZARZĄDZENIE Nr 85/2008
Burmistrza Miasta Chełmna
z dnia 29 kwietnia 2008

w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.

Na podstawie art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008), w związku z § 1 - § 4 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 30 grudnia 2005r. w sprawie szczegółowego sposobu określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia (Dz. U. z 2006 r Nr 5, poz. 33).

zarządza się, co następuje:

§ 1

Ustalić wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca, ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych w brzmieniu załącznika do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Traci moc zarządzenie nr 124/2006 Burmistrza Miasta Chełmna z dnia 31 października 2006r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli lub opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.

§ 3

Wykonanie zarządzenia powierzam Kierownikowi Wydziału Gospodarki Miejskiej Urzędu Miasta Chełmna.

§ 4

Zarządzenie podlega podaniu do publicznej wiadomości w formie elektronicznej na stronach internetowych oraz w formie pisemnej na ogólnodostępnych tablicach informacyjnych Urzędu Miasta Chełmna.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz Miasta:M.Kędzierski
















Załącznik do
Zarządzenia Nr 85/2008
Burmistrza Miasta Chełmna
z dnia 29 kwietnia 2008


WYMAGANIA
jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia, na
odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżnianie
zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych


ROZDZIAŁ I
Przepisy ogólne

§ 1. Przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia na odbiór odpadów komunalnych składa w Urzędzie Miasta Chełmna wniosek, który powinien zawierać informacje określone w art. 8 ust. 1,1a, 2 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008), zwanej dalej „ustawą”.

§ 2. Przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych składa w Urzędzie Miasta Chełmna wniosek, który powinien zawierać informacje określone w art. 8 ust. 1 i 1a ustawy.

ROZDZIAŁ II
Wymagania dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości


§ 3. Przedsiębiorca winien spełnić następujące wymagania dotyczące wyposażenia technicznego- pojemniki, kontenery, worki:
1) zagwarantować by pojemniki, kontenery i worki wyglądały estetycznie oraz były trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu, nazwą i numerem telefonu przedsiębiorcy;
2) zagwarantować by worki do odpadów zmieszanych oraz BIO były wykonane z tworzywa o wytrzymałości nie mniejszej niż dla tworzywa LDPE o grubości min. 0,06 mm;
3) zapewnić pojemniki, kontenery, worki do selektywnej zbiórki odpadów, oznaczone rodzajem zbieranych odpadów.

§ 4. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące wyposażenia technicznego – pojazdy uniwersalne i specjalistyczne:

1) posiadać tytuł prawny do dysponowania uniwersalnymi i specjalistycznymi pojazdami, służącymi do odbierania odpadów;
2) zapewnić estetyczny wygląd pojazdów wykorzystywanych do świadczenia usług;
3) zapewnić trwałe i czytelne oznakowanie pojazdów, w widocznym miejscu, nazwą i numerem telefonu przedsiębiorcy;
4) wyposażyć pojazdy w narzędzia umożliwiające posprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników lub kontenerów;
5) zapewnić dodatkowe zabezpieczenie przed rozwiewaniem odpadów siatką lub plandeką – w przypadku stosowania pojazdów przeznaczonych do transportu kontenerów oraz pojazdów skrzyniowych z urządzeniem wywrotu.

§ 5. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące wyposażenia technicznego – baza transportowa:
1) posiadać bazę transportową spełniającą następujące wymagania:
a) teren utwardzony i ogrodzony,
b) teren i parkowane pojazdy zabezpieczone przed dostępem osób trzecich,
c) wielkość terenu bazy dostosowana do ilości i wielkości pojazdów oraz urządzeń specjalnych;
2) parkować pojazdy, po zakończonej pracy wyłącznie na terenie bazy transportowej, o której mowa
w pkt. 1 i 2;
3) posiadać wyznaczone stanowisko do mycia i dezynfekcji samochodów i pojemników do gromadzenia odpadów.


§ 6. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące zabiegów sanitarnych:
1) zapewnić by pojazdy, pojemniki, kontenery i worki były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich gromadzenia, przeładunku, a także transportu;
2) utrzymywać pojemniki w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, w przypadku przejęcia przez przedsiębiorcę od właściciela nieruchomości obowiązku wyposażenia nieruchomości w pojemniki;
3) utrzymywać czystość wokół pojemników, kontenerów, worków każdorazowo po ich opróżnieniu;
4) przedstawić opis stosownej technologii czyszczenia i odkażania pojemników z częstotliwością gwarantującą zapewnienie ich właściwego stanu sanitarnego, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku, przy czym nie dotyczy to przedsiębiorców, którzy nie udostępniają swoich pojemników właścicielom nieruchomości;
5) myć i dezynfekować pojazdy z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na 14 dni w okresie zimowym przy dodatnich temperaturach , a w okresie letnim codziennie;
6) zapewnić czysty i estetyczny ubiór osób świadczących usługi, umożliwiający w sposób jednoznaczny identyfikację przedsiębiorcy;
7) dostarczać odpady wyłącznie w miejsca wskazane w punktach 8 i 9 oraz § 8, przy czym dotyczy to wyłącznie przedsiębiorcy nie posiadającego zezwolenia na zbieranie i odzysk odpadów, o których mowa w § 7 punkcie 5 i 6;
8) przedłożyć potwierdzenie gotowości przyjęcia odebranych odpadów przez międzygminne składowisko odpadów komunalnych w Osnowie;
9) przedłożyć potwierdzenie gotowości przyjęcia odpadów odebranych selektywnie, przez międzygminne składowisko odpadów komunalnych w Osnowie lub przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku.

§ 7. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące zabiegów porządkowych:
1) posiadać wpis w KRS lub w Ewidencji Działalności Gospodarczej, określający rodzaj działalności wg. Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) oznaczony symbolem 90.02;
2) zapewnić, że działalność objęta zezwoleniem będzie prowadzona w sposób gwarantujący zachowanie wysokiego standardu świadczonych usług, a przede wszystkim zgodnie z:
a) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 25, poz. 150 z 2008 r, t.j.
z późn. zm.),
b) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 z późn. zm.),
c) ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008),
d) regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy o którym mowa w art. 4 ustawy,
e) Programem Ochrony Środowiska oraz Planem Gospodarki Odpadami dla miasta Chełmna;
3) posiadać zezwolenie na transport odpadów zgodnie z art. 28 ustawy o odpadach, w zakresie objętym wnioskiem;
4) przedłożyć promesę zawarcia umowy z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na odbieranie odpadów (zbieranych selektywnie), przy czym obowiązek ten dotyczy przedsiębiorców, którzy nie są w stanie samodzielnie zrealizować obowiązku zawartego w art. 8 ust. 2b ustawy;
5) spełniać wymagania określone dla przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie na zbieranie odpadów (art.28 ustawy o odpadach), przy czym nie dotyczy to przedsiębiorców ograniczających swoją działalność jedynie do odbierania odpadów i przekazywania ich do miejsca odzysku lub unieszkodliwienia;
6) spełniać wymagania określone dla przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie na odzysk odpadów (art. 26 ustawy o odpadach), przy czym nie dotyczy to przedsiębiorców ograniczających swoja działalność jedynie do odbierania odpadów i przekazywania ich do miejsca odzysku lub unieszkodliwienia;
7) posiadać pozwolenie na użytkowanie obiektu budowlanego lub jego części na prowadzenie działalności objętej tym zezwoleniem, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo Budowlane (Dz. U. z 2003r. Nr 207, 2016, z późn. zm.), przy czym dotyczy to przedsiębiorcy, który zezwolenia zawarte w punktach
5 i 6 uzyskał przed dniem 13 października 2005r.;
8) prowadzić pełną dokumentacje w zakresie działalności objętej zezwoleniem, a w szczególności: dokumentów wynikających z aktualnego prawa normującego gospodarkę odpadami oraz uzyskanych zezwoleń, dokumentacja ta musi być dostępna w siedzibie przedsiębiorcy, przy czym jeżeli siedziba przedsiębiorcy znajduje się poza Chełmnem lub terenem gmin ościennych, przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczyć dokumentację, w ciągu 7 dni, na każde żądanie Urzędu Miasta, do osoby wskazanej przez Burmistrza do przeprowadzenia kontroli;
9) w celu realizacji przez gminę obowiązku określonego w art. 3 ust 3 pkt 3 ustawy, przedsiębiorca zobowiązany jest przekazywać w terminie, o którym mowa w art. 9a ust. 1 ustawy, do Urzędu Miasta, następujące informacje: dane o nieruchomości (ulica, nr budynku); dane o kliencie (status prawny osoby, NIP/PESEL/REGON, imię i nazwisko/nazwa, ulica, nr bud. ,nr lokalu, kod pocztowy, miejscowość), dane o umowie(nr umowy, data obowiązywania, rodzaj odpadów, częstotliwość opróżniania, liczba i pojemność pojemników);
10) przekazywać informacje, o których mowa w art. 9a ust.2 ustawy, do Urzędu Miasta;
11) zawierać umowy z właścicielami nieruchomości na świadczenie usług objętych zezwoleniem w taki sposób, by było możliwe uzyskanie informacji, o których mowa w punkcie 9;
12) w celu określenia w umowie wielkości pojemnika oraz jego lokalizacji, przedsiębiorca powinien uzyskać od właściciela nieruchomości pisemne oświadczenie, zawierające:
a) liczbę mieszkańców zamieszkujących nieruchomość,
b) informacje o zawartych umowach na udostępnienie pojemników dzierżawcom lokali lub innym właścicielom nieruchomości,
c) powierzchnię: pomieszczeń sklepowych, biurowych i socjalnych dla prowadzenia działalności handlowej z podziałem na branżę spożywczą i nie spożywczą,
d) ilość miejsc konsumpcyjnych dla prowadzonej działalności gastronomicznej,
e) ilość altan lub domków letniskowych, z wyszczególnieniem okresu i liczbą osób przebywających,
f) oświadczenie o prowadzeniu selektywnej zbiórki odpadów: w zbiorczych pojemnikach sieci miejskiej, w ramach oferty tej firmy lub innych firm,
g) informacje o prowadzeniu przydomowego kompostowania z podaniem rocznej ilości odpadów kierowanych do kompostowania,
h) wskazanie miejsca ustawienia pojemników na terenie nieruchomości lub zgodę zarządcy gruntu, na którym maja być ustawione pojemniki, w przypadku gdy właściciel tego gruntu nie jest stroną umowy na odbieranie odpadów,
13) ustalając cenę za odbiór odpadów zmieszanych, brać pod uwagę to, że cena ta musi obejmować również cenę odbioru wszystkich selektywnie zebranych rodzajów odpadów komunalnych przez właściciela nieruchomości, z wyłączeniem odpadów pochodzących z remontów oraz odpadów wielkogabarytowych;
14) osiągać wskazany w gminnym Planie Gospodarki Odpadami i wyszczególniony w zezwoleniu, poziom odzysku odpadów ulegających biodegradacji (art.9 ust.1a pkt 3 ustawy);
15) czas prowadzenia działalności objętej zezwoleniem na odbieranie odpadów nie może być dłuższy, niż najkrótszy okres, na jaki przedsiębiorca posiada zezwolenia lub umowy, o których mowa w punktach 3-7 oraz § 6 pkt 8 i 9 , istotne do prowadzenia działalności.

§ 8. Miejscem odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych zmieszanych jest międzygminne składowisko odpadów komunalnych w Osnowie.


ROZDZIAŁ III
Wymagania dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.

§ 9. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące wyposażenia technicznego – pojazdy specjalistyczne:
1) posiadać tytuł prawny do dysponowania specjalistycznymi pojazdami, służącymi do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
2) specjalistyczne pojazdy, którymi mają być wykonane usługi muszą spełniać wymagania techniczne, określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. Nr 193, poz. 1617);
3) zapewnić estetyczny wygląd pojazdów wykorzystywanych do świadczenia usług;
4) zapewnić trwałe i czytelne oznakowanie pojazdów, w widocznym miejscu, nazwą i numerem telefonu przedsiębiorcy.

§ 10. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące wyposażenia technicznego-baza transportowa:
1) posiadać bazę transportową spełniającą następujące wymagania:
a) teren utwardzony i ogrodzony,
b) teren i parkowane pojazdy zabezpieczone przed dostępem osób trzecich,
c) wielkość terenu bazy dostosowana do ilości i wielkości pojazdów oraz urządzeń specjalnych;
2) parkować pojazdy, po zakończonej pracy wyłącznie na terenie bazy transportowej, o której mowa w punktach 1 i 2.

§ 11. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące zabiegów sanitarnych:
1) zagwarantować by pojazdy asenizacyjne wykorzystywane do odbioru nieczystości ciekłych były opróżniane wyłącznie na stacjach zlewnych wskazanych w punkcie 6, tzn. bez przepompowywania nieczystości do innych pojazdów lub zbiorników;
2) myć pojazdy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. Nr 193, poz. 1617);
3) zabezpieczyć przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz pojazdu nieczystości ciekłych podczas ich odbierania i transportu ;
4) odkażać części spustowe zbiornika po jego każdorazowym opróżnieniu na stacji zlewnej;
5) zagwarantować by ubiór osób świadczących usługi był czysty, estetyczny, umożliwiający w sposób jednoznaczny identyfikację przedsiębiorcy;
6) przedłożyć potwierdzenie gotowości przyjęcia nieczystości ciekłych przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Chełmnie.

§ 12. Przedsiębiorca winien spełniać następujące wymagania dotyczące zabiegów porządkowych:
1) posiadać wpis w KRS lub w Ewidencji Działalności Gospodarczej, określający rodzaj działalności wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) oznaczony symbolem 90.01;
2) zapewnić, że działalność objęta zezwoleniem będzie prowadzona w sposób gwarantujący zachowanie wysokiego standardu świadczonych usług, a przede wszystkim zgodnie z:
a) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 25, poz. 150 z 2008 r t.j.
z późn.zm.),
b) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 z późn. zm.),
c) ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008),
d) regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy o którym mowa w art. 4 ustawy,
e) Programem Ochrony Środowiska i Planem Gospodarki Odpadami dla miasta Chełmna;
3) zawierać umowy z właścicielami nieruchomości na świadczenie usługi objętych zezwoleniem w taki sposób, by było możliwe uzyskanie informacji, o których mowa w punkcie 5;
4) w celu określenia w umowie na świadczenie usługi, ilości wytwarzanych nieczystości ciekłych, przedsiębiorca zobowiązany jest do uzyskania od właściciela nieruchomości pisemnego oświadczenia, zawierającego:
a) średnioroczne zużycie wody na danej nieruchomości,
b) pojemność zbiornika bezodpływowego,
c) informacje o zawartych umowach na udostępnienie zbiornika na nieczystości dzierżawcom lokali lub innym właścicielom nieruchomości;
5) w celu realizacji przez gminę obowiązku określonego w art. 3 ust 3. pkt 1 i 2 ustawy, przedsiębiorca zobowiązany jest przekazywać w terminie, o którym mowa w art. 9a ust. 1 ustawy, następujące informacje: dane o nieruchomości (ulica, nr bud.); dane o kliencie (status prawny osoby, NIP/PESEL/REGON, imię nazwisko/nazwa, ulica, nr bud., nr lokalu, kod pocztowy, miejscowość); dane o umowie (nr umowy, data obowiązywania, częstotliwość opróżniania, liczba i pojemność zbiorników).





.













Powiadom znajomego