W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Chełmna

ul. Dworcowa 1

86-200 Chełmno


tel.  (+48 56) 677 17 17
fax: (+48 56) 677 17 74


e-mail: biuro_informacji@chelmno.pl

www: chelmno.pl

Skrytka ePUAP: /8493hehsse/skrytka 


NIP Gminy Miejskiej: 875-10-03-167
REGON Gminy Miejskiej: 871118483

NIP Urzędu Miasta: 8751549877
REGON Urzędu Miasta: 000523442



Zarządzenie nr 113/2007

Zarządzenie nr 113/2007
Burmistrza Miasta Chełmna
z dnia 30 sierpnia 2007 roku

w sprawie założeń i wytycznych do opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu miasta Chełmna na rok 2008.

Na podstawie art.30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80,poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203z późn. zm) oraz uchwały nr XXII/178/2004 Rady Miasta Chełmna z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie procedury uchwalenia budżetu oraz szczegółowości budżetu i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządza się, co następuje:

§ 1. Materiały planistyczne do projektu budżetu miasta na rok 2008 winny być opracowane w układzie klasyfikacji budżetowej, ustalonej Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 września 2004 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z dnia 24 września 2004r. z póżn. zm.).

§ 2. Budżet Miasta Chełmna na rok 2008 obejmował będzie:
1/ dochody i wydatki jednostek budżetowych,
2/ przychody i wydatki zakładów budżetowych, instytucji kultury i środków specjalnych,
3/ dochody i wydatki na zadania dotowane z budżetu państwa realizowane przez
jednostki podległe Gminie jak i bezpośrednio realizowane przez Urząd,
4/ źródła pokrycia deficytu, w tym pożyczki i kredyty wraz z ich prognozą spłat,
5/ wydatki związane z wieloletnimi planami inwestycyjnymi,
6/ wydatki na programy i projekty realizowane ze środków funduszy pomocowych,
7/ przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej.

§ 3. Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Chełmna opracowują materiały planistyczne na zasadach określonych niniejszym zarządzeniem.

§ 4. Przy planowaniu budżetu miasta na rok 2008 należy uwzględnić zmiany wprowadzone przepisami uchwalonymi w trakcie opracowywania projektu budżetu na rok 2008.

§ 5. Szczegółowość informacji o przewidywanym wykonaniu budżetu roku 2007 oraz
o planach na rok 2008 określają tabele stanowiące załącznik nr 3.

§ 6. Przyjmuje się do opracowania projektu uchwały budżetowej na 2008 r. wskaźniki
zawarte w założeniach przyjętych do opracowania projektu budżetu państwa na 2008r., tj. w szczególności:
1) wskaźnik dynamiki wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych – 2,3%,
2) wzrost wynagrodzenia w 2008 roku o 8,0% w stosunku do wynagrodzeń przewidywanych w 2007 w poszczególnych jednostkach budżetowych naszego miasta,

§ 7. Podstawą planowania dochodów Miasta w roku 2008 jest przewidywane wykonanie dochodów w roku 2007 z uwzględnieniem planowanych bądź przewidywanych zmian, które mogą nastąpić do końca 2007 r., a wynikać będą ze zmian ilościowych oraz ze zmian stawek, opłat, taryf itp. Należy odrębnie ująć te tytuły dochodów, które stanowić będą odnośnik zadaniowy, przy jego podziale na paragrafy. Dochody z majątku winny być ustalone w wysokości wynikającej z zawartych umów lub przewidywanych umów dzierżawy, najmu oraz decyzji dotyczących opłat z tytułu trwałego zarządu i wieczystego użytkowania nieruchomości. Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych winny być ustalone w oparciu o posiadaną wycenę nieruchomości oraz zbędnego majątku ruchomego, a w przypadku braku wyceny na podstawie wartości przewidywanych. Pozostałe dochody realizowane przez jednostki budżetowe, zakłady budżetowe i instytucje kultury winny być ustalone na podstawie przewidywanej liczby świadczonych usług i obowiązujących cen jednostkowych.

§ 8. Podstawą planowania wydatków budżetowych na rok 2008 jest przewidywane
wykonanie wydatków w 2007 roku:

1/ w odniesieniu do wynagrodzeń osobowych kwotą bazową jest łączna miesięczna kwota wynagrodzeń osobowych wynikających ze stosunku pracy przewidywanego na dzień 31 grudnia 2007 roku pomnożona przez liczbę 12, powiększona o jednorazowe płatności (nagrody jubileuszowe, odprawy itp.) oraz skutki finansowe planowanych zmian organizacyjnych; w kwocie planowanych na rok 2008 wydatków na wynagrodzenia należy uwzględnić limity etatów kalkulacyjnych na rok 2007 określone w zatwierdzonych planach finansowych i podwyżki od 1 stycznia 2008 roku, przy planowaniu wynagrodzeń osobowych w dziale Oświata i wychowanie oraz w dziale Edukacyjna opieka wychowawcza należy uwzględnić również skutki awansu zawodowego nauczycieli z 2007 r. oraz planowanego na rok 2008 – zgodnie z ustawą z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2004r. Nr 118, poz. 1112 z późn. zm.). Wynagrodzenia we wszystkich jednostkach organizacyjnych należy planować zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej (Dz. U. Nr 110, poz. 1255 z późn. zm.), w kontekście przyjęcia wskaźników wzrostu wynagrodzeń,

2/ wydatki z tytułu dodatkowych wynagrodzeń rocznych planuje się w oparciu o ustawę z dnia 12 grudnia 1997 roku dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz. 1080 z późn. zm.), w wersji obowiązującej na rok 2008,

3/ składki na ubezpieczenie społeczne planuje się w wysokości określonej w ustawie z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137, poz. 887 z późn. zm.),

4/ składki na Fundusz Pracy planuje się w wysokości 2,45%,

5/ wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych planuje się
zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.),

6/ odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jednostki organizacyjne z wyłączeniem jednostek oświaty, planują zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.). Do planowania wysokości odpisu podstawowego przyjmuje się kwotę prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej. W odniesieniu do placówek oświaty, odpis na fundusz świadczeń socjalnych planuje się zgodnie z art. 53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2003r., Nr 118, poz. 1112 z późn. zm.),


7/ wydatki rzeczowe planuje się na podstawie przewidywanego wykonania do końca 2007 roku według stanu na dzień 30 sierpnia 2007 roku, pomniejszonego o jednorazowe wydatki w tym roku, powiększonego o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa, w układzie zadaniowym. Przez zadanie należy rozumieć zadanie wykonywane przez jednostki organizacyjne finansowanie z budżetu miasta; celem jest osiągnięcie jakościowego i ilościowego rezultatu służącego mieszkańcom. W danej podziałce klasyfikacji budżetowej należy określić syntetycznie (hasłowo) rodzaj zadań rzeczowych składających się na realizację pozycji wydatków budżetowych. Wydatki inwestycyjne należy ująć jako odrębne zadanie. Szczegółowość danych zawartych w załącznikach odpowiadać winna zasadom określonym w ustawie o finansach publicznych, co oznacza konieczność ich przedstawienia wg. poszczególnych paragrafów.

8/ wydatki inwestycyjne planuje się zgodnie z Wieloletnim Planem Inwestycyjnym.
W odniesieniu do zadań inwestycyjnych noworozpoczynanych w roku 2008 należy
uwzględnić przede wszystkim:
a/ znaczenie zadania dla miasta, zasięg oddziaływania, wpływ na poprawę poziomu życia mieszkańców,
b/ możliwość pozyskania dodatkowych środków,
c/ stan przygotowania inwestycji.

9/ w odniesieniu do inwestycji kontynuowanych podstawą dokonywania zmian wartości kosztorysowych jest prognozowany wskaźnik wzrostu cen inwestycji wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa; w przypadku konieczności zmiany wartości kosztorysowej inwestycji wynikającej z innych czynników niż prognozowany wskaźnik wzrostu cen tj. m.in.:
a/ zmiany zakresu rzeczowego inwestycji,
b/ zmian dokumentacji projektowej,
c/ wydłużenia okresu realizacji inwestycji
zwiększenie lub zmniejszenie wartości kosztorysowej inwestycji wymaga wstępnej
akceptacji Burmistrza Miasta Chełmna,

10/ przy ustalaniu kwoty poszczególnych zadań inwestycyjnych na rok 2008 należy uwzględnić przede wszystkim:
a/ obowiązki miasta związane z pozyskiwaniem środków z różnych źródeł,
b/ możliwość realizacji przewidywanego zakresu robót,
c/ zaawansowanie robót na koniec roku 2007.

§ 9.1. Jednostki podległe Miastu do danych liczbowych zawartych na drukach planistycznych załączą objaśnienia określające źródła dochodów i przychodów oraz wydatków i rozchodów, sposób ich szacowania oraz kalkulację wraz z uzasadnieniem, a także wprowadzenie nowych źródeł dochodów.
2. Objaśnienia, o których mowa w ust. 1 należy sporządzić do każdego działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej. Omawiając przewidywane wykonanie i założenia rzeczowo-finansowe planu należy uwzględnić:
1/zmiany wielkości poszczególnych elementów kalkulacji,
2/ czynniki, które spowodowały ewentualną zmianę trendu wzrostu lub spadku,
3/ dochody i wydatki jednorazowe nie występujące w budżecie roku 2007,
4/ kwoty planowanych wydatków w poszczególnych rozdziałach dla nowych zadań przewidzianych do realizacji w 2008 roku z podaniem podstawy prawnej ich wprowadzenia.
3. W odniesieniu do wydatków inwestycyjnych należy dodatkowo określić planowane
efekty rzeczowe oraz źródła finansowania.

§ 10. Do zarządzenia dołącza się załącznik nr 1 i 2.

§11.Wykonanie Zarządzenia powierza się kierownikom gminnych jednostek
organizacyjnych oraz jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Chełmna w terminie do
do dnia 21 września 2007 r.

§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz Miasta Chełmna: M. Kędzierski


Powiadom znajomego