W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Chełmna

ul. Dworcowa 1

86-200 Chełmno


tel.  (+48 56) 677 17 17
fax: (+48 56) 677 17 74


e-mail: biuro_informacji@chelmno.pl

www: chelmno.pl

Skrytka ePUAP: /8493hehsse/skrytka 


NIP Gminy Miejskiej: 875-10-03-167
REGON Gminy Miejskiej: 871118483

NIP Urzędu Miasta: 8751549877
REGON Urzędu Miasta: 000523442



Zarządzenie nr 97/2006

Zarządzenie nr 97/2006
Burmistrza Miasta Chełmna
z dnia 10 sierpnia 2006 roku


w sprawie założeń i wytycznych do opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu miasta Chełmna na rok 2007.

Na podstawie art.30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80,poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203z późn. zm) oraz uchwały nr XXII/178/2004 Rady Miasta Chełmna z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie procedury uchwalenia budżetu oraz szczegółowości budżetu i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządza się, co następuje:

§ 1. Materiały planistyczne do projektu budżetu miasta na rok 2007 winny być opracowane w układzie klasyfikacji budżetowej, ustalonej Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 września 2004 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z dnia 24 września 2004r. z póżn. zm.).

§ 2. Budżet Miasta Chełmna na rok 2007 obejmował będzie:

1/ dochody i wydatki jednostek budżetowych,

2/ przychody i wydatki zakładów budżetowych, instytucji kultury i środków

specjalnych,

3/ dochody i wydatki na zadania dotowane z budżetu państwa realizowane przez

jednostki podległe Gminie jak i bezpośrednio realizowane przez Urząd,

4/ źródła pokrycia deficytu, w tym pożyczki i kredyty wraz z ich prognozą spłat,

5/ wydatki związane z wieloletnimi planami inwestycyjnymi,

6/ wydatki na programy i projekty realizowane ze środków funduszy pomocowych,

7/ przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki

Wodnej.

§ 3. Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Chełmna opracowują materiały planistyczne na zasadach określonych niniejszym zarządzeniem.

§ 4. Przy planowaniu budżetu miasta na rok 2007 należy uwzględnić zmiany wprowadzone przepisami uchwalonymi w trakcie opracowywania projektu budżetu na rok 2007.

§ 5. Szczegółowość informacji o przewidywanym wykonaniu budżetu roku 2006 oraz
o planach na rok 2007 określają tabele stanowiące załącznik nr 3.

§ 6. Przyjmuje się do opracowania projektu uchwały budżetowej na 2007 r. wskaźniki
zawarte w założeniach przyjętych do opracowania projektu budżetu państwa na 2007r., tj. w szczególności:
wskaźnik dynamiki wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych – 1,9%,
nominalny wzrost przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej na 2007 rok – 3,1%,

§ 7. Podstawą planowania dochodów Miasta w roku 2007 jest przewidywane wykonanie dochodów w roku 2006 z uwzględnieniem planowanych bądź przewidywanych zmian, które mogą nastąpić do końca 2006 r., a wynikać będą ze zmian ilościowych oraz ze zmian stawek, opłat, taryf itp. Należy odrębnie ująć te tytuły dochodów, które stanowić będą odnośnik zadaniowy, przy jego podziale na paragrafy. Dochody z majątku winny być ustalone w wysokości wynikającej z zawartych umów lub przewidywanych umów dzierżawy, najmu oraz decyzji dotyczących opłat z tytułu trwałego zarządu i wieczystego użytkowania nieruchomości. Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych winny być ustalone w oparciu o posiadaną wycenę nieruchomości oraz zbędnego majątku ruchomego, a w przypadku braku wyceny na podstawie wartości przewidywanych. Pozostałe dochody realizowane przez jednostki budżetowe, zakłady budżetowe i instytucje kultury winny być ustalone na podstawie przewidywanej liczby świadczonych usług i obowiązujących cen jednostkowych.

§ 8. Podstawą planowania wydatków budżetowych na rok 2007 jest przewidywane wykonanie wydatków w 2006 roku:

1/ w odniesieniu do wynagrodzeń osobowych kwotą bazową jest łączna miesięczna kwota wynagrodzeń osobowych wynikających ze stosunku pracy przewidywanego na dzień 31 grudnia 2006 roku pomnożona przez liczbę 12, powiększona o jednorazowe płatności (nagrody jubileuszowe, odprawy itp.) oraz skutki finansowe planowanych zmian organizacyjnych; w kwocie planowanych na rok 2007 wydatków na wynagrodzenia należy uwzględnić limity etatów kalkulacyjnych na rok 2006 określone w zatwierdzonych planach finansowych i podwyżki od 1 stycznia 2007 roku, przy planowaniu wynagrodzeń osobowych w dziale Oświata i wychowanie oraz w dziale Edukacyjna opieka wychowawcza należy uwzględnić również skutki awansu zawodowego nauczycieli z 2006 r. oraz planowanego na rok 2007 – zgodnie z ustawą z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2004r. Nr 118, poz. 1112 z późn. zm.). Wynagrodzenia we wszystkich jednostkach organizacyjnych należy planować zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej (Dz. U. Nr 110, poz. 1255 z późn. zm.), w kontekście przyjęcia wskaźników wzrostu wynagrodzeń,

2/ wydatki z tytułu dodatkowych wynagrodzeń rocznych planuje się w oparciu o ustawę z dnia 12 grudnia 1997 roku dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz. 1080 z późn. zm.), w wersji obowiązującej na rok 2007,

3/ składki na ubezpieczenie społeczne planuje się w wysokości określonej w ustawie z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137, poz. 887 z późn. zm.),

4/ składki na Fundusz Pracy planuje się w wysokości 2,45%,

5/ wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych planuje się zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.),

6/ odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jednostki organizacyjne z wyłączeniem jednostek oświaty, planują zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.). Do planowania wysokości odpisu podstawowego przyjmuje się kwotę prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej. W odniesieniu do placówek oświaty, odpis na fundusz świadczeń socjalnych planuje się zgodnie z art. 53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2003r., Nr 118, poz. 1112 z późn. zm.),

7/ wydatki rzeczowe planuje się na podstawie przewidywanego wykonania do końca 2006 roku według stanu na dzień 30 sierpnia 2006 roku, pomniejszonego o jednorazowe wydatki w tym roku, powiększonego o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa, w układzie zadaniowym. Przez zadanie należy rozumieć zadanie wykonywane przez jednostki organizacyjne finansowanie z budżetu miasta; celem jest osiągnięcie jakościowego i ilościowego rezultatu służącego mieszkańcom. W danej podziałce klasyfikacji budżetowej należy określić syntetycznie (hasłowo) rodzaj zadań rzeczowych składających się na realizację pozycji wydatków budżetowych. Wydatki inwestycyjne należy ująć jako odrębne zadanie. Szczegółowość danych zawartych w załącznikach odpowiadać winna zasadom określonym w ustawie o finansach publicznych, co oznacza konieczność ich przedstawienia wg. poszczególnych paragrafów.

8/ wydatki inwestycyjne planuje się zgodnie z Wieloletnim Planem Inwestycyjnym.
W odniesieniu do zadań inwestycyjnych noworozpoczynanych w roku 2007 należy
uwzględnić przede wszystkim:

a/ znaczenie zadania dla miasta, zasięg oddziaływania, wpływ na poprawę poziomu życia mieszkańców,

b/ możliwość pozyskania dodatkowych środków,

c/ stan przygotowania inwestycji.

9/ w odniesieniu do inwestycji kontynuowanych podstawą dokonywania zmian wartości kosztorysowych jest prognozowany wskaźnik wzrostu cen inwestycji wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa; w przypadku konieczności zmiany wartości kosztorysowej inwestycji wynikającej z innych czynników niż prognozowany wskaźnik wzrostu cen tj. m.in.:

a/ zmiany zakresu rzeczowego inwestycji,
b/ zmian dokumentacji projektowej,
c/ wydłużenia okresu realizacji inwestycji
zwiększenie lub zmniejszenie wartości kosztorysowej inwestycji wymaga wstępnej
akceptacji Burmistrza Miasta Chełmna,

10/ przy ustalaniu kwoty poszczególnych zadań inwestycyjnych na rok 2007 należy uwzględnić przede wszystkim:

a/ obowiązki miasta związane z pozyskiwaniem środków z różnych źródeł,
b/ możliwość realizacji przewidywanego zakresu robót,
c/ zaawansowanie robót na koniec roku 2006.

§ 9.1. Jednostki podległe Miastu do danych liczbowych zawartych na drukach planistycznych załączą objaśnienia określające źródła dochodów i przychodów oraz wydatków i rozchodów, sposób ich szacowania oraz kalkulację wraz z uzasadnieniem, a także wprowadzenie nowych źródeł dochodów.

2. Objaśnienia, o których mowa w ust. 1 należy sporządzić do każdego działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej. Omawiając przewidywane wykonanie i założenia rzeczowo-finansowe planu należy uwzględnić:

1/zmiany wielkości poszczególnych elementów kalkulacji,
2/ czynniki, które spowodowały ewentualną zmianę trendu wzrostu lub spadku,
3/ dochody i wydatki jednorazowe nie występujące w budżecie roku 2006,
4/ kwoty planowanych wydatków w poszczególnych rozdziałach dla nowych zadań przewidzianych do realizacji w 2007 roku z podaniem podstawy prawnej ich wprowadzenia.

3. W odniesieniu do wydatków inwestycyjnych należy dodatkowo określić planowane
efekty rzeczowe oraz źródła finansowania.

§ 10. Szczegółowość informacji o stanie mienia komunalnego określają tabele nr 3 i nr 4 ujęte w załączniku nr 3.

§11.Wykonanie Zarządzenia powierza się kierownikom gminnych jednostek
organizacyjnych oraz jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Chełmna w terminie do
do dnia 15 września 2006 r.

§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.



Burmistrz Miasta Chełmna: M. Kędzierski

Załącznik Nr 1

Zarządzenia Nr 97/2006

Burmistrza Miasta Chełmna

z dnia 10 sierpnia 2006 roku

W y k a z

jednostek budżetowych

  1. Urząd Miasta
  2. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Filomatów Pomorskich
  3. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Stanisława Staszica
  4. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Wojska Polskiego
  5. Gimnazjum nr 1 im. Akademii Chełmińskiej
  6. Gimnazjum nr 2 im. Tadeusza Kościuszki

7. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

Załącznik Nr 2

Zarządzenia Nr 97/2006

Burmistrza Miasta Chełmna

z dnia 10 sierpnia 2006 roku

W y k a z

zakładów budżetowych, instytucji kultury

i innych form organizacyjnych

1. Zakład Wodociągów i Kanalizacji

2. Przedszkole Miejskie

3. Muzeum Ziemi Chełmińskiej

4. Miejska Biblioteka Publiczna im. Walentego Fiałka

5. Chełmiński Dom Kultury

6. Zakład Usług Administracyjnych „OJAR”.

Załącznik nr 3

Zarządzenia Nr 97/2006

Burmistrza Miasta Chełmna

z dnia 10 sierpnia 2006 roku

Wykaz tabel do projektu budżetu miasta Chełmna na rok 2007

Nr 1. Projekt dochodów budżetu miasta Chełmna na rok 2007 wg paragrafów klasyfikacji budżetowej.

Nr 2. Projekt wydatków budżetu miasta Chełmna wg zadań rzeczowych i paragrafów klasyfikacji budżetowej.

Nr 3. Nowe i likwidowane jednostki organizacyjne.

Nr 4. Zestawienie mienia komunalnego.

Nr 5. Informacja o stanie mienia komunalnego.

Nr 6. Plan zadań inwestycyjnych przewidzianych do realizacji w 2007 roku.

Nr 7. Świadczenia z pomocy społecznej.

Nr 8. Zadania do wykonania w roku 2007 w ramach robót publicznych.

Nr 9. Zatrudnienie w Urzędzie Miasta.

Nr 10. Zatrudnienie w Placówkach Oświatowych.

Nr 11. Zatrudnienie i wynagrodzenia.

Nr 12. Plan finansowy zakładów budżetowych, środków specjalnych i Zakładu Usług Administracyjnych „OJAR”.

Nr 13. Plan finansowy instytucji kultury.

Nr 14. Plan finansowy Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Nr 15. Wykaz jednostek dla których zaplanowano dotacje.

Nr 16. Spłata kredytów i pożyczek.

Powiadom znajomego