Zarządzenie nr 97/2006
Zarządzenie nr 97/2006
Burmistrza Miasta
Chełmna
z dnia 10 sierpnia
2006 roku
w sprawie założeń i wytycznych do opracowania materiałów planistycznych do
projektu budżetu miasta Chełmna na rok 2007.
Na podstawie art.30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80,poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203z późn. zm) oraz uchwały nr XXII/178/2004 Rady Miasta Chełmna z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie procedury uchwalenia budżetu oraz szczegółowości budżetu i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządza się, co następuje:
§ 1. Materiały planistyczne do projektu budżetu miasta na rok 2007 winny być opracowane w układzie klasyfikacji budżetowej, ustalonej Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 września 2004 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. z dnia 24 września 2004r. z póżn. zm.).
§ 2. Budżet Miasta Chełmna na rok 2007 obejmował będzie:
1/ dochody i wydatki jednostek budżetowych,
2/ przychody i wydatki zakładów budżetowych, instytucji kultury i środków
specjalnych,
3/ dochody i wydatki na zadania dotowane z budżetu państwa realizowane przez
jednostki podległe Gminie jak i bezpośrednio realizowane przez Urząd,
4/ źródła pokrycia deficytu, w tym pożyczki i kredyty wraz z ich prognozą spłat,
5/ wydatki związane z wieloletnimi planami inwestycyjnymi,
6/ wydatki na programy i projekty realizowane ze środków funduszy pomocowych,
7/ przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej.
§ 3. Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Chełmna opracowują materiały planistyczne na zasadach określonych niniejszym zarządzeniem.
§ 4. Przy planowaniu budżetu miasta na rok 2007 należy uwzględnić zmiany wprowadzone przepisami uchwalonymi w trakcie opracowywania projektu budżetu na rok 2007.
§ 5. Szczegółowość informacji o przewidywanym
wykonaniu budżetu roku
2006 oraz
o planach na rok 2007 określają tabele stanowiące załącznik
nr 3.
§ 6. Przyjmuje się
do opracowania projektu
uchwały budżetowej na
2007 r. wskaźniki
zawarte w założeniach
przyjętych do opracowania projektu budżetu państwa na 2007r., tj. w szczególności:
wskaźnik dynamiki wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych
– 1,9%,
nominalny wzrost przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej na 2007
rok – 3,1%,
§ 8. Podstawą planowania wydatków budżetowych na rok 2007 jest przewidywane wykonanie wydatków w 2006 roku:
1/ w odniesieniu do wynagrodzeń osobowych kwotą bazową jest łączna miesięczna kwota wynagrodzeń osobowych wynikających ze stosunku pracy przewidywanego na dzień 31 grudnia 2006 roku pomnożona przez liczbę 12, powiększona o jednorazowe płatności (nagrody jubileuszowe, odprawy itp.) oraz skutki finansowe planowanych zmian organizacyjnych; w kwocie planowanych na rok 2007 wydatków na wynagrodzenia należy uwzględnić limity etatów kalkulacyjnych na rok 2006 określone w zatwierdzonych planach finansowych i podwyżki od 1 stycznia 2007 roku, przy planowaniu wynagrodzeń osobowych w dziale Oświata i wychowanie oraz w dziale Edukacyjna opieka wychowawcza należy uwzględnić również skutki awansu zawodowego nauczycieli z 2006 r. oraz planowanego na rok 2007 – zgodnie z ustawą z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2004r. Nr 118, poz. 1112 z późn. zm.). Wynagrodzenia we wszystkich jednostkach organizacyjnych należy planować zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej (Dz. U. Nr 110, poz. 1255 z późn. zm.), w kontekście przyjęcia wskaźników wzrostu wynagrodzeń,
2/ wydatki z tytułu dodatkowych wynagrodzeń rocznych planuje się w oparciu o ustawę z dnia 12 grudnia 1997 roku dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz. 1080 z późn. zm.), w wersji obowiązującej na rok 2007,
3/ składki na ubezpieczenie społeczne planuje się w wysokości określonej w ustawie z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137, poz. 887 z późn. zm.),
4/ składki na Fundusz Pracy planuje się w wysokości 2,45%,
5/ wpłaty na Państwowy Fundusz
Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
planuje się zgodnie z art. 21 ustawy
z dnia 27 sierpnia
1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.),
6/ odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jednostki organizacyjne z wyłączeniem jednostek oświaty, planują zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.). Do planowania wysokości odpisu podstawowego przyjmuje się kwotę prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej. W odniesieniu do placówek oświaty, odpis na fundusz świadczeń socjalnych planuje się zgodnie z art. 53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2003r., Nr 118, poz. 1112 z późn. zm.),
7/ wydatki rzeczowe planuje się na podstawie przewidywanego wykonania do końca 2006 roku według stanu na dzień 30 sierpnia 2006 roku, pomniejszonego o jednorazowe wydatki w tym roku, powiększonego o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa, w układzie zadaniowym. Przez zadanie należy rozumieć zadanie wykonywane przez jednostki organizacyjne finansowanie z budżetu miasta; celem jest osiągnięcie jakościowego i ilościowego rezultatu służącego mieszkańcom. W danej podziałce klasyfikacji budżetowej należy określić syntetycznie (hasłowo) rodzaj zadań rzeczowych składających się na realizację pozycji wydatków budżetowych. Wydatki inwestycyjne należy ująć jako odrębne zadanie. Szczegółowość danych zawartych w załącznikach odpowiadać winna zasadom określonym w ustawie o finansach publicznych, co oznacza konieczność ich przedstawienia wg. poszczególnych paragrafów.
8/ wydatki inwestycyjne planuje się
zgodnie z Wieloletnim Planem
Inwestycyjnym.
W odniesieniu do
zadań inwestycyjnych noworozpoczynanych w roku 2007
należy
uwzględnić przede wszystkim:
a/ znaczenie zadania dla miasta, zasięg oddziaływania, wpływ na poprawę poziomu życia mieszkańców,
b/ możliwość pozyskania dodatkowych środków,
c/ stan przygotowania inwestycji.
9/ w odniesieniu do inwestycji kontynuowanych podstawą dokonywania zmian wartości kosztorysowych jest prognozowany wskaźnik wzrostu cen inwestycji wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa; w przypadku konieczności zmiany wartości kosztorysowej inwestycji wynikającej z innych czynników niż prognozowany wskaźnik wzrostu cen tj. m.in.:
a/ zmiany zakresu rzeczowego
inwestycji,
b/ zmian dokumentacji projektowej,
c/ wydłużenia okresu realizacji inwestycji
zwiększenie lub zmniejszenie wartości
kosztorysowej inwestycji wymaga wstępnej
akceptacji Burmistrza Miasta Chełmna,
10/ przy ustalaniu kwoty poszczególnych zadań inwestycyjnych na rok 2007 należy uwzględnić przede wszystkim:
a/ obowiązki miasta związane z
pozyskiwaniem środków z różnych źródeł,
b/ możliwość realizacji przewidywanego zakresu robót,
c/ zaawansowanie robót na koniec roku 2006.
2. Objaśnienia, o których mowa w ust. 1 należy sporządzić do każdego działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej. Omawiając przewidywane wykonanie i założenia rzeczowo-finansowe planu należy uwzględnić:
1/zmiany wielkości poszczególnych
elementów kalkulacji,
2/ czynniki, które spowodowały ewentualną zmianę trendu wzrostu lub spadku,
3/ dochody i wydatki jednorazowe nie występujące w budżecie roku 2006,
4/ kwoty planowanych wydatków w poszczególnych rozdziałach dla nowych
zadań przewidzianych do realizacji w 2007 roku z podaniem podstawy
prawnej ich wprowadzenia.
3. W odniesieniu do wydatków
inwestycyjnych należy dodatkowo określić planowane
efekty rzeczowe oraz źródła
finansowania.
§ 10. Szczegółowość informacji o stanie mienia komunalnego określają tabele nr 3 i nr 4 ujęte w załączniku nr 3.
§11.Wykonanie Zarządzenia powierza
się kierownikom gminnych jednostek
organizacyjnych oraz
jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta Chełmna w terminie do
do dnia 15
września 2006 r.
§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta Chełmna: M. Kędzierski
Załącznik Nr 1
Zarządzenia Nr 97/2006
Burmistrza Miasta Chełmna
z dnia 10 sierpnia 2006 roku
W y k a z
jednostek
budżetowych
- Urząd Miasta
- Szkoła Podstawowa nr 1 im. Filomatów Pomorskich
- Szkoła Podstawowa nr 2 im. Stanisława Staszica
- Szkoła Podstawowa nr 4 im. Wojska Polskiego
- Gimnazjum nr 1 im. Akademii Chełmińskiej
- Gimnazjum nr 2 im. Tadeusza Kościuszki
7. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Załącznik Nr 2
Zarządzenia Nr 97/2006
Burmistrza Miasta Chełmna
z dnia 10 sierpnia 2006 roku
W y k a z
zakładów
budżetowych, instytucji kultury
i innych form
organizacyjnych
1. Zakład Wodociągów i Kanalizacji
2. Przedszkole Miejskie
3. Muzeum Ziemi Chełmińskiej
4. Miejska Biblioteka Publiczna im. Walentego Fiałka
5. Chełmiński Dom Kultury
6. Zakład Usług Administracyjnych „OJAR”.
Załącznik nr 3
Zarządzenia Nr 97/2006
Burmistrza Miasta Chełmna
z dnia 10 sierpnia 2006 roku
Wykaz tabel do projektu
budżetu miasta Chełmna na rok 2007
Nr 1. Projekt dochodów budżetu miasta Chełmna na rok 2007 wg paragrafów klasyfikacji budżetowej.
Nr 2. Projekt wydatków budżetu miasta Chełmna wg zadań rzeczowych i paragrafów klasyfikacji budżetowej.
Nr 3. Nowe i likwidowane jednostki organizacyjne.
Nr 4. Zestawienie mienia komunalnego.
Nr 5. Informacja o stanie mienia komunalnego.
Nr 6. Plan zadań inwestycyjnych przewidzianych do realizacji w 2007 roku.
Nr 7. Świadczenia z pomocy społecznej.
Nr 8. Zadania do wykonania w roku 2007 w ramach robót publicznych.
Nr 9. Zatrudnienie w Urzędzie Miasta.
Nr 10. Zatrudnienie w Placówkach Oświatowych.
Nr 11. Zatrudnienie i wynagrodzenia.
Nr 12. Plan finansowy zakładów budżetowych, środków specjalnych i Zakładu Usług Administracyjnych „OJAR”.
Nr 13. Plan finansowy instytucji kultury.
Nr 14. Plan finansowy Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Nr 15. Wykaz jednostek dla których zaplanowano dotacje.
Nr 16. Spłata kredytów i pożyczek.