Informacje podstawowe
Tatiana Syta
pok. nr 210, I piętro
tel. 56 6771721
e-mail: sekretarz_miasta@chelmno.pl
Sekretarz miasta w uzgodnieniu z burmistrzem tworzy i realizuje politykę kadrową i płacową w Urzędzie.
Do zadań sekretarza miasta należy w szczególności:
- Wykonywanie zadań powierzonych przez burmistrza, zgodnie z poleceniami i wskazówkami.
- Współdziałanie z Radą Miasta i jej komisjami w zakresie swojego działania.
- Zapewnienie odpowiednich warunków pracy w Urzędzie.
- Czuwanie nad właściwym trybem pracy Urzędu.
- Zapewnienie sprawności działania Urzędu.
- Kontrola przestrzegania czasu pracy w Urzędzie i nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy.
- Kontrola wykorzystywania w Urzędzie w sposób prawidłowy środków osobowych i rzeczowych.
- Ogólny nadzór nad przestrzeganiem w Urzędzie przepisów prawa.
- Nadzór w zakresie przestrzegania zasad instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt, kodeksu postępowania administracyjnego i kodeksu pracy.
- Dbanie o odpowiedni poziom fachowy kadr, organizowanie szkoleń.
- Nadzór pod względem formalnym nad przygotowywanymi uchwałami Rady i zarządzeniami burmistrza.
- Nadzór nad terminowym składaniem wyjaśnień na wniosek radnych i komisji Rady, przygotowywanie materiałów informacyjnych i sprawozdawczych w tym zakresie.
- Nadzór nad prowadzeniem i aktualizacją zbioru przepisów prawa gminnego.
- Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem archiwum Urzędu.
- Wypełnianie obowiązków Pełnomocnika ds. Wyborów.
Sekretarzowi miasta podlegają bezpośrednio następujące komórki organizacyjne:
- Wydział Organizacyjny,
- Biuro Rady Miasta,
- Biuro Informacji Publicznej,
- Samodzielne Stanowisko Archiwisty.