Wydział Spraw Obywatelskich - SO
Wydział SPRAW OBYWATELSKICH - SO
- kierownik wydziału,
- stanowiska ds. dowodów osobistych,
- stanowisko ds. ewidencji ludności,
- stanowisko ds. zarządzania kryzysowego,
- stanowiska ds. dowodów osobistych,
- stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej i obrony cywilnej,
- stanowisko ds. rozwiązywania problemów uzależnień,
- Miejski Ośrodek Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień - MOP.
zakres działania wydziału:
1) prowadzenie spraw związanych z ewidencją ludności:
- zgłoszenie zameldowania;
- zgłoszenie wymeldowania;
- zgłoszenie wyjazdu poza granice na pobyt stały lub czasowy;
- zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice;
- usuwanie niezgodności pomiędzy bazą PESEL a Rejestrem Mieszkańców;
- nadanie/zmiana numeru PESEL;
- sporządzanie statystyk i wydruków w zakresie ewidencji ludności;
- udzielanie informacji w zakresie obowiązku meldunkowego;
i) udostępnianie danych z Rejestru Mieszkańców; - sporządzanie odpisów i zaświadczeń z akt ewidencji ludności;
- decyzje w sprawach meldunkowych;
l) wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności; - obsługa zleceń systemu ŹRÓDŁO;
- przekazywanie informacji o zmianach adresowych do szkół;
- udostępnianie danych osobowych lub wydawanie decyzji o odmowie udostępnienia danych;
- sprawy związane z wyborami:
- sporządzanie spisu wyborców;
- prowadzenie rejestru wyborców;
- dopisywanie do spisu wyborców;
- dopisywanie do stałego rejestru wyborców;
- wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
- wydawanie pełnomocnictw do głosowania;
- wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość:
- czynności związane z przyjęciem wniosku i przesłaniem danych drogą elektroniczną;
- ) odbieranie poczty specjalnej;
- wydawanie spersonalizowanych dowodów ich posiadaczom;
- przyjmowanie zgłoszeń o utracie bądź uszkodzeniu dowodu osobistego;
- unieważnianie dowodów osobistych;
- podejmowanie czynności archiwizacyjnych z uwagi na zgon posiadacza dowodu osobistego;
- ) obsługa interesantów poza siedzibą wystawcy dowodu osobistego;
- decyzje w sprawach dowodów osobistych;
- prowadzenie ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych;
- prowadzenie archiwum kopert osobowych;
- prowadzenie korespondencji elektronicznej z innymi urzędami w zakresie niezbędnym do wydania dowodu osobistego;
- wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego;
- udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych;
- udostępnianie dokumentacji związanej z wydawaniem dowodów osobistych;
- sporządzanie statystyk i wydruków w zakresie dowodów osobistych;
- współpraca z organami wymiaru sprawiedliwości i ścigania przestępstw;
- ogłaszanie i przeprowadzanie konkursu ofert na realizację zadań z zakresu, ochrony zdrowia oraz działań na rzecz osób niepełnosprawnych.
6) w zakresie spraw wojskowych:
a) rejestracja osób podlegających kwalifikacji wojskowej, ewidencja, wyjaśnianie niestawiennictwa;
b) wzywanie do kwalifikacji wojskowej;
c) uznawanie za posiadającego na utrzymaniu członka rodziny, za sprawującego bezpośrednią opiekę nad członkiem rodziny oraz za żołnierza samotnego;
d) powiadomienie żołnierzy rezerwy- Akcja Kurierska;
e) ćwiczenia rezerwy – uznawanie i wypłata zwrotu utraconego zarobku;
f) reklamowanie od pełnienia obowiązku służby wojskowej;
7) sprawy obronne:
a) nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych;
b) realizacja zadań obronnych w podległych jednostkach organizacyjnych;
c) przedsięwzięcia wynikające z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Miasta Chełmna w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa w czasie wojny;
d) przedsięwzięcia związane z ochroną zakładów pracy i obiektów użyteczności; publicznej (ujęcia wody, ciepłownie) oraz ochronę dóbr kultury;
8) sprawy Obrony Cywilnej:
a) organizacja formacji OC na terenie miasta;
b) wdrażanie i prowadzenie planów OC miasta;
c) planowanie organizowanie systemu wczesnego ostrzegania (RSWS - 2000);
d) nadzór nad organizacją i realizacją zadań OC oraz jej koordynowanie w podległych jednostkach i zakładach pracy;
e) szkolenie FOC (ćwiczenia, treningi) i ludności (powszechna samoobrona);
f) gospodarka sprzętem OC – prowadzenie magazynu;
9) sprawy związane z zarządzaniem kryzysowym:
a) monitorowanie występujących klęsk żywiołowych i prognozowanie rozwoju sytuacji;
b) realizowanie procedur i programów reagowania w czasie stanu klęski żywiołowej;
c) opracowywanie i aktualizowanie planów reagowania kryzysowego;
d) organizowanie współdziałania w zwalczaniu klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska oraz usuwania ich skutków;
e) obsługa Miejskiego Zespołu Zarządzania - plany, operaty, raporty, karty zdarzeń, protokoły;
f) współpraca, realizacja i rozliczanie zadań pomiędzy Urzędem Miasta a OSP i KPPSP
10) sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej:
a) rejestracja przedsiębiorców;
b) wprowadzanie zmian w rejestrze;
c) wpisanie informacji o zawieszeniu i wznowieniu działalności gospodarczej;
d) przyjmowanie zawiadomień o zaprzestaniu działalności gospodarczej;
e) udzielanie informacji o podmiotach gospodarczych osobom fizycznym i prawnym;
f) współpraca z GUS, ZUS i US we wszystkich sprawach związanych z ewidencją działalności gospodarczej;
g) podejmowanie działań mających na celu wspieranie przedsiębiorczości;
11) wydawanie zezwoleń (licencji) na prowadzenie transportu osobowego: regularnego, specjalnego taksówką osobową;
12) sprawy związane z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
a) przygotowanie niezbędnych dokumentów związanych z wydawaniem i wygaszaniem zezwoleń;
b) ustalanie opłat za korzystanie z zezwoleń.
13) działanie na rzecz tworzenia i wzmacniania lokalnej koalicji trzeźwościowej, szukanie poparcia dla działań na rzecz zmniejszania rozmiarów problemów uzależnień;
14) przeprowadzanie analizy problemów uzależnień i proponowanie ich rozwiązywania;
15) przygotowywanie projektu Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień wraz z preliminarzem wydatków;
16) ogłaszanie i przeprowadzanie konkursu ofert na wykonanie poszczególnych zadań w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień;
17) współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień; br />
18) wdrażanie i propagowanie na terenie miasta ogólnopolskich i regionalnych kampanii edukacyjnych;
19) animowanie lokalnych inicjatyw z dziedziny rozwiązywania problemów uzależnień;
20) koordynowanie zadań wynikających z Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień;
21) załatwianie spraw indywidualnych związanych z realizacją zadań wynikających z Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień;
22) koordynowanie wszelkich spraw związanych z patologiami społecznymi;
23) obsługa Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
24) prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia w tym zdrowia psychicznego;
25) współpraca z instytucjami zajmującymi się ochroną zdrowia i organizacjami działającymi na rzecz poprawy zdrowia;
26) załatwianie wszelkich spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem Miejskiego Ośrodka Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień.
27) w zakresie działania Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy:
a) zapewnienie i kontrola ochrony informacji niejawnych;
b) opracowanie planu ochrony jednostki organizacyjnej i szczegółowych, wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych,
c) przeprowadzanie postępowań sprawdzających pracowników Urzędu;
d) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;
e) bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie;
f) przygotowanie, wysyłanie i odbieranie przesyłek z poczty specjalnej.