W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Chełmna

ul. Dworcowa 1

86-200 Chełmno


tel.  (+48 56) 677 17 17
fax: (+48 56) 677 17 74


e-mail: biuro_informacji@chelmno.pl

www: chelmno.pl

Skrytka ePUAP: /8493hehsse/skrytka 


NIP Gminy Miejskiej: 875-10-03-167
REGON Gminy Miejskiej: 871118483

NIP Urzędu Miasta: 8751549877
REGON Urzędu Miasta: 000523442



Wydział Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska - WGMiOŚ

Wydział GOSPODARKI MIEJSKIEJ i OCHRONY ŚRODOWISKA - WGMiOŚ

1) kierownik wydziału, stanowisko ds. konserwacji i utrzymania terenów zielonych,
2) stanowisko ds. ochrony środowiska,
3) stanowisko ds. ochrony środowiska,
4) 2 stanowiska ds. robót publicznych,
5) 17 stanowisk robotnik gospodarczy,
6) rzemieślnik - ogrodnik,
7) rzemieślnik - brygadzista,
8) pracownik ds. targowiska - inkasent,
9) stanowisko ds. rozliczania parkingów i przetargów,
10) stanowisko ds. dróg,
11) 10 stanowisk robotnik gospodarczy - roboty publiczne (brukarz, ślusarz, kierowca).
zakres działania wydziału:

1) w zakresie zieleni miejskiej:

  1. nadzór nad utrzymaniem zieleni w mieście;
  2. nadzór nad produkcją roślinną;
  3. przygotowanie zakresu robót dla pracowników zieleni;
  4. przygotowanie koncepcji zagospodarowania kwietników sezonowych;
  5. przeglądy okresowe drzewostanu przyulicznego;
  6. przeglądy parków, lasów i skwerów;
  7. przygotowanie wniosków o wycięcie drzew na terenach zieleni miejskiej;
  8. kontrola nasadzeń zastępczych drzew i krzewów;
  9. oględziny drzew w związku z wnioskami o ich usunięcie;
  10. koordynacja i nadzór nad akcją zima terenów zieleni;
  11. likwidacja szkód po wichurach i ulewach;
  12. zlecanie wykonywania przeglądów technicznych obiektów budowlanych zieleni miejskiej, miejskich placów zbaw, siłowni itd.;
  13. utrzymanie i konserwacja miejskich placów zabaw, siłowni itp.;
  14. koordynacja zakupów i ich rozliczanie;
  15. współpraca z Urzędem Wojewódzkim w sprawie utrzymania grobów i cmentarzy wojennych;
  16. przeglądy wiosenne i jesienne miejsc pamięci;
  17. prowadzenie księgi pochowanych;
  18. nadzór i kontrola nad cmentarzem komunalnym;
  19. nadzór i koordynacja nad właściwym utrzymaniem pojazdów, sprzętu mechanicznego i narzędzi;

2) w zakresie opieki nad zwierzętami:

  1. przygotowanie programu opieki nad zwierzętami;
  2. współpraca ze schroniskiem dla zwierząt;
  3. zaopatrzenie tymczasowego punktu dla zwierząt w karmę i niezbędne materiały;
  4. prowadzenie ewidencji psów wyłapanych z terenu miasta;
  5. przygotowanie umów związanych z opieką nad zwierzętami;
  6. zapewnienie opieki zwierzętom odebranym czasowo właścicielom;
  7. współpraca z Powiatowym Lekarzem Weterynarii w sprawie chorób zakaźnych zwierząt;

3) w zakresie ochrony środowiska:

  1. opracowanie dokumentów strategicznych z zakresu ochrony środowiska;
  2. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji środowiskowych i ocenami oddziaływania na środowisko  dla planowanych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko;
  3. prowadzenie spraw związanych ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko dla dokumentów, planów i programów;
  4. wprowadzanie danych do Bazy Ocen Oddziaływania na Środowisko;
  5. prowadzenie publicznie dostępnego wykazu dokumentów zwierających informacje o środowisku;
  6. przygotowanie sprawozdań z zakresu ochrony środowiska;
  7. prowadzenie ewidencji nieruchomości, na których są użytkowane materiały zwierające azbest i PCB;
  8. rozliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska;
  9. udział w czynnościach kontrolnych na terenie nieruchomości, związanych z naruszeniem przepisów z zakresu ochrony środowiska;
  10. prowadzenie spraw związanych z udzieleniem dotacji na przedsięwzięcia efektywnie ekologiczne;
  11. prowadzenie spraw z  zakresu podnoszenia świadomości ekologicznej;
  12. nadzór i inwentaryzacja pomników przyrody oraz aktualizacja rejestru Form Ochrony Przyrody;
  13. prowadzenie monitoringu wód i gazu składowiskowego na nieczynnym składowisku w Uściu;
  14. przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew i krzewów;
  15. wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew;
  16. kontrola zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew pod kątem inwestycji związanych
    z działalnością gospodarczą;
  17. kontrola nasadzeń zastępczych wynikających z decyzji;
  18. prowadzenie postępowań w sprawie wymierzenia kar za zniszczenie drzew
    i usunięcie drzew bez zezwoleń;
  19. umieszczanie w Biuletynie  Informacji Publicznej Urzędu informacji o jakości wody,

4) w zakresie gospodarki odpadami :

  1. opracowanie dokumentów strategicznych z zakresu gospodarki odpadami;
  2. wydawanie opinii dotyczących wydawania przez Starostę Chełmińskiego zezwoleń na zbieranie odpadów;
  3. wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych;
  4. prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
  5. nadawanie podmiotom gospodarczym uprawnień wynikających z prowadzonego rejestru i wydawanych zezwoleń w Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności Gospodarczej;
  6. sporządzanie rocznej analizy systemu gospodarowania odpadami komunalnymi;
  7. przygotowanie sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami i gospodarki komunalnej miasta;
  8. sporządzanie rocznej analizy systemu gospodarowania odpadami komunalnymi;
  9. prowadzenie ewidencji:
    • odpadów odebranych z terenu miasta,
    • umów na odbiór odpadów komunalnych,
    • podmiotów, które posiadają zezwolenia na odbiór odpadów i wpis do rejestru działalności regulowanej zbiorników bezodpływowych;
  10. nadzór nad pojemnikami do selektywnej zbiórki odpadów;
  11. kontrola rzetelności sprawozdań podmiotów odbierających odpady komunalne i nieczystości ciekłe;
  12. prowadzenie postepowań w sprawie wymierzania kar za nierzetelne sprawozdania,
  13. udział w czynnościach kontrolnych na terenie nieruchomości, związanych z gospodarowaniem odpadami;

5) w zakresie gospodarki energetycznej:

  1. nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia ulicznego i iluminacji w tym zgłaszanie awarii, negocjacje umów na konserwację, prowadzenie spraw związanych z budową nowego oświetlenia;
  2. rozliczanie energii zużytej na potrzeby oświetlenia ulicznego, w tym prowadzenie ewidencji kosztów zużycia energii;
  3. prowadzenie spraw związanych z rozliczeniem energii za oświetlenie i iluminacje;
  4. przygotowanie oświetlenia świątecznego i prowadzenie nadzoru i rozliczanie kosztów;
  5. udział w czynnościach kontrolnych związanych z oświetleniem ulicznym;
  6. umieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu informacji o przerwach
    w dostawie energii elektrycznej;

6) w zakresie robót publicznych:

  1. organizacja i realizacja robót publicznych;
  2. koordynacja i nadzór nad akcją zima na terenie miasta;
  3. koordynacja zakupów i ich rozliczanie;
  4. nadzór nad należytym stanem oznakowania pionowego i poziomego ulic;
  5. nadzór nad należytym stanem nawierzchni chodników i ulic miasta oraz ich okresowy przegląd;
  6. koordynacja i nadzór nad wykonaniem remontów cząstkowych nawierzchni chodników i ulic;
  7. nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na terenie miasta;
  8. prowadzenie rozliczeń finansowych i materiałowych prowadzonych zadań;
  9. przygotowanie dokumentów do zgłoszeń i pozwoleń do Starostwa Powiatowego;
  10. nadzór nad właściwym utrzymaniem pojazdów, sprzętu mechanicznego i narzędzi;
  11. zaopatrzenie pracowników w środki ochrony osobistej;
  12. koordynacja sprzedaży materiałów rozbiórkowych;
  13. likwidacja szkód po wichurach i ulewach;
  14. udzielanie informacji dotyczących zatrudnienia osób bezrobotnych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych;
  15. prowadzenie ewidencji:
    • osób bezrobotnych ubiegających się o zatrudnienie w ramach robót publicznych, utrzymania ulic i zieleni miejskiej;
    • osób zatrudnionych w ramach robót publicznych;
  16. przygotowanie i rozliczanie umów cywilno- prawnych osób zatrudnionych do prac realizowanych przez wydział;
  17. współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie przeciwdziałania bezrobociu;
  18. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy zakresie przeciwdziałania bezrobociu: przygotowanie wniosków o organizowanie robót publicznych i prac interwencyjnych, przygotowanie wniosków o zawarcie umowy na zorganizowanie staży, prowadzenie wymaganej dokumentacji związanej z zatrudnieniem w Urzędzie Miasta osób bezrobotnych, rozliczanie otrzymanej refundacji na wynagrodzenia;

7) w zakresie obsługi targowisk:

  1. nadzór i prowadzenie targowisk znajdujących się na terenie miasta;
  2. sporządzanie umów na dzierżawę straganów, rozliczanie opłat targowych;
  3. współpraca z instytucjami w związku z imprezami miejskimi;
  4. utrzymanie porządku na targowiskach i ich otoczeniu;

8) w zakresie przetargów i obsługi parkingów:

  1. organizowanie przetargów na zdania  przewidziane do realizacji przez wydział;
  2. sporządzanie sprawozdań z zakresu udzielonych zamówień;
  3. współpraca i rozliczenia finansowe z firmą obsługującą strefę płatnego parkowania,
  4. wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz prowadzenie egzekucji za nieuiszczenie opłaty za postój pojazdu w strefie płatnego parkowania;

9) w zakresie dróg :

  1. wydawanie oświadczeń o własności gruntu i wyrażenie zgody na jego zajęcie;
  2. wydawanie zezwoleń na:
    • lokalizacje zjazdu drogowego;
    • umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
    • zajęcie pasa drogowego na prowadzenie robót awaryjnych;
    • umieszczenie reklamy w pasie drogowym;
    • zajęcie pasa drogowego miejsc zastrzeżonych (kopert);
    • zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności;
    • lokalizacje urządzeń w gruncie;
  3. przeprowadzenie kontroli zajęcia pasa drogowego;
  4. nakładanie kar za nielegalne zajęcie pasa drogowego;
  5. prowadzenie ewidencji dróg gminnych , placów i obiektów mostowych;
  6. rozliczanie dotacji celowych inwestycji drogowych z instytucjami;
  7. przygotowanie kart obiektów drogowych;
  8. współpraca z zarządcami dróg;
  9. udział w kontrolach utrzymania i konserwacji rzek oraz wałów przeciwpowodziowych zlokalizowanych na terenie miasta Chełmna;
  10. wnioskowanie do Urzędu Marszałkowskiego o nadanie numeru nowym drogom publicznym lub obiektom mostowym na terenie Chełmna;
  11. zlecanie na wykonanie oczyszczania i wykaszania rowów;
  12. prowadzenie przeglądów dróg gminnych;
  13. wydawanie opinii w sprawie zezwoleń na wprowadzenie lub zmianę linii regularnych, specjalnych w krajowym transporcie drogowym osób;

10) pozostały zakres działań:

  1. rozliczanie wydatków i dochodów budżetowych związanych z zadaniami wydziału,
  2. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach rozstrzyganych  w drodze decyzji administracyjnych;
  3. współpraca z Sądem Rejonowym w Chełmnie w zakresie osób wykonujących nieodpłatną kontrolowaną pracę na cele społeczne;
  4. współpraca z Urzędem Wojewódzkim w sprawie pomocy dla rolników;
  5. wydawanie opinii w sprawie obowiązku zdjęcia oraz wykorzystania na cele poprawy wartości użytkowej próchnicznej warstwy gleby w związku ze zmianą decyzji zezwalającej na wyłączenie z produkcji gruntów rolnych;
  6. zgłaszanie szkód w mieniu do organów ścigania.

Powiadom znajomego