Podatek od nieruchomości

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miasta, I piętro:

-pokój nr 202 - księgowość podatku od nieruchomości - telefon 0-56 677-17-22 lub podatki.naleznosci@chelmno.pl

-pokój nr 212 - wymiar podatku od nieruchomości osoby fizyczne - telefon 0-56 677-17-76, 0-56 677-17-13

-pokój nr 202 - wymiar podatku od nieruchomości osoby prawne - telefon 0-56 677-17-86 lub  podatki_osobyprawne@chelmno.pl

Wymagane dokumenty:

Deklaracja na podatek od nieruchomości wraz z wymaganymi załącznikami zgodnie z drukiem DN-1. Formularz DN-1 przeznaczony jest dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nie posiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową.

Termin składania:

Do 31 stycznia każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego, bądź zwolnień w podatkach.

Informacja w sprawie podatku od nieruchomości wraz z wymaganymi załącznikami zgodnie z drukiem IN-1. Informacja w sprawie podatku od nieruchomości przeznaczona jest dla osób fizycznych będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nie posiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową.

Termin składania - 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego.

Gdzie odebrać formularze:

Biuro Informacyjno-Podawcze, pokój nr 101, parter lub I piętro:

- pokój nr 212 - informacja w sprawie podatku od nieruchomości osoby fizyczne,

- pokój nr 202 - deklaracja na podatek od nieruchomości osoby prawne.

Opłaty:

Nie ma.

Podatek można wpłacać w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Chełmnie:

Uwaga:

Od dnia 01-01-2023 roku ulega zmianie numer rachunku bankowego:

Bank Millennium S.A.  45 1160 2202 0000 0005 1465 2118 

 

Podstawa prawna:

Art. 6 ust. 6 i 10 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j.Dz. U. z 2023 r. poz.70)
Dokumenty do pobrania:
Stawki podatku:
Uchwała w sprawie stawek podatku od nieruchomości na rok 2019
Uchwała w sprawie stawek podatku od nieruchomości na rok 2020
Stawki podatku od nieruchomości od 2021
Uchwała w sprawie stawek podatku od nieruchomości na rok 2022
Uchwała w sprawie stawek podatku od nieruchomości na rok 2023
Uchwała w sprawie stawek podatku od nieruchomości na rok 2024
1. Osoby fizyczne
IN-1 Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych - os. fizyczne
BROSZURA DO FORMULARZA „INFORMACJA O NIERUCHOMOŚCIACH I OBIEKTACH BUDOWLANYCH” - IN-1(1) oraz ZAŁĄCZNIKÓW ZIN-1(1), ZIN-2(1) i ZIN-3
Pełnomocnictwo do doręczeń PPD-1
W przypadku konieczności zmiany adresu do doręczeń decyzji na podatek od nieruchomości konieczne jest wypełnienie oświadczenia.Oświadczenie
2. Osoby prawne

DN-1 Deklaracja na podatek od nieruchomości - os. prawne

Pełnomocnictwo do doręczeń PPD-1


Załączniki:

Uchwała w sprawie stawek podatku od nieruchomości za rok 2024