Burmistrz Miasta Chełmna
ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze ds. księgowości
w Urzędzie Miasta Chełmna
w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności
 (umowa na  czas określony)

I. Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie;
  2. wykształcenie:
    a) wyższe (licencjat, magisterskie, inżynierskie) na kierunku: ekonomia, finanse i rachunkowość, prawo, administracja, marketing i zarządzanie lub kierunki pokrewne,
    lub
    b) średnie i 5 letnie doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku, o jakie ubiega się kandydat/ka (preferowane: średnie ekonomiczne);
  3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  4. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
  5. nieposzlakowana opinia;
  6. co najmniej 3 letni staż pracy,
  7. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.

II. Wymagania dodatkowe:

  1. Doświadczenie zawodowe w wykonywaniu zadań określonych w zakresie zadań wymienionych w pkt III,
  2. umiejętność praktycznego stosowania przepisów,
  3. dobra znajomość obsługi komputera w tym obsługa programów księgowości budżetowej , pakietu MS Office, Internetu, poczty elektronicznej; preferowana umiejętność pracy w programie księgowość budżetowa oraz środki trwałe „Groszek” , znajomość programu Bestia@,
  4. predyspozycje osobowościowe tj.: odpowiedzialność, terminowość, rzetelność; sumienność, obowiązkowość,
  5. dobra organizacja czasu pracy,
  6. aktywność w doskonaleniu własnych umiejętności,
  7. dyspozycyjność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność pracy pod presją czasu, umiejętność negocjacji,
  8. znajomość regulacji prawnych w zakresie: ustawy o finansach publicznych oraz rozporządzeń wykonawczych do ustawy. ustawy o rachunkowości, ustawy o ochronie danych osobowych, prawa w zakresie rachunkowości budżetowej i sprawozdawczości budżetowej i finansowej.

III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. przygotowanie projektów budżetu miasta, projektów aktów zmieniających i projektów uchwał okołobudżetowych oraz opracowywanie sprawozdań związanych z jego wykonaniem,
  2. ewidencja analityczna Wartości Niematerialnych i Prawnych, rzeczowych aktywów finansowych, długoterminowych aktywów finansowych, pozostałych środków trwałych,
  3. ewidencja syntetyczna Wartości Niematerialnych i Prawnych i środków trwałych,
  4. okresowe uzgodnienie stanu składników majątkowych Urzędu Miasta Chełmno oraz jednostek podległych,
  5. sporządzanie okresowych sprawozdań do GUS i RIO,
  6. ewidencja syntetyczna gruntów i prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa oraz uzgodnienia z ewidencją analityczną gruntów prowadzoną przez Referat Gospodarowania Nieruchomościami,
  7. obsługa długu publicznego (zadłużenia Gminy Miasto Chełmno),
  8. zawieranie umów kredytowych z bankami oraz umów pożyczek z WFOŚiGW,
  9. terminowe regulowanie spłat rat kapitałowych i odsetek,
  10. współpraca z bankami i WFOŚiGW,
  11. prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz zdarzeń powodujących zmiany w ich stanie z uwzględnieniem okresowych uzgodnień z ewidencją środków trwałych użytkowanych lub trwale zarządzanych przez jednostki organizacyjne podległe samorządowi miasta , prowadzenie ewidencji pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz długoterminowych aktywów finansowych, ujętych wartościowo w księgach
  12. opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego zgodnie z wymogami ustawy o finansach publicznych,
  13. sporządzanie sprawozdawczości statystycznej wg klasyfikacji środków trwałych, ewidencji zwiększeń i zmniejszeń wartości środków trwałych i ich umorzenia
  14. prowadzenie obsługi udzielanych z budżetu pożyczek na remonty kamienic i cokwartalne uzgadnianie należności z tego tytułu z ewidencją księgową (egzekwowanie zaległości i odsetek za zwłokę, prowadzenie postępowania zabezpieczającego),
  15. prowadzenie obsługi kredytów i pożyczek długoterminowych i okresowe uzgadnianie tych zobowiązań z ewidencją księgową na podstawie bieżącej kontroli umów z kredytobiorcami i pożyczkobiorcami,
  16. weryfikacja i sporządzanie sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostek) w jednostkach podległych,(obsługa programu BESTIA w tym zakresie )
  17. przeprowadzanie okresowych kontroli jednostek organizacyjnych podległych samorządowi miasta zgodnie z corocznym planem kontroli, w tym sporządzanie protokołów i ich ewidencja
  18. techniczne i rachunkowe sporządzanie projektu budżetu i uchwały budżetowej oraz projektów uchwał Rady Miasta Chełmna i zarządzeń Burmistrza Miasta Chełmna zmieniających budżet
  19. techniczne i rachunkowe sporządzanie projektu uchwały dot. Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Chełmna i jej zmian w ciągu roku, kolportaż uchwały i zamieszczanie jej na stronie BIP przesyłanie w formie elektronicznej uchwał i zarządzeń dot. budżetu oraz WPF do RIO za pomocą programu BESTIA oraz przygotowanie plików z załącznikami do ww. uchwał i zarządzeń (format PDF) w celu przekazania do nadzoru RIO i do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego za pomocą programu LEGISLATOR w ramach projektu „e-nadzór
  20. techniczne i rachunkowe sporządzanie w formie tabelarycznej sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze i rocznego na podstawie sprawozdań budżetowych, uchwały budżetowej i jej zmian w porozumieniu ze Skarbnikiem,
  21. składanie dyspozycji zawarcia i likwidacji depozytów bankowych.

IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

  1. stanowisko: administracyjne, biurowe,
  2. wymiar czasu pracy: pełny etat,
  3. miejsce pracy: Urząd Miasta Chełmna, ul. Dworcowa 1, Wydział Finansowy,
  4. praca jednozmianowa,
  1. praca przy komputerze powyżej 4 godzin,
  2. umowa na czas zastępstwa.

V. Dodatkowa informacja:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Chełmna, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.

VI. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,
  2. życiorys – Curriculum Vitae,
  3. kserokopie świadectw pracy, kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
  4. ewentualne referencje,
  5. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,
  6. oryginał kwestionariusza osobowego –wzór złącznik: kwestionariusz osobowy,
  7. podpisane oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe oraz oświadczenie o pełnej zdolności
    do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych - wzór załącznik: Oświadczenie o niekaralności,
  8. podpisane oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych – wzór załącznik: Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych,
  9. podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych.

Kserokopie złożonych dokumentów w ofercie muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

VII. Termin, miejsce i sposób składania dokumentów:

  1. Dokumenty należy składać w Urzędzie Miasta Chełmna do dnia 2 kwietnia 2021 r. do godz. 14.30.
  2. Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
  3. Dokumenty można składać osobiście (parter Biuro Informacji Publicznej) w zamkniętej kopercie, w przypadku uprawnień do podpisu elektronicznego - pocztą elektroniczną na adres biuro_informacji@chelmno.pl lub pocztą na adres: Urząd Miasta Chełmna, ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno (decyduje data wpływu do Urzędu) z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. księgowości”.

VIII. Przebieg postępowania w sprawie naboru:

  1. Otwarcie kopert z dokumentami aplikacyjnymi nastąpi w Miasta Chełmna w dniu 6 kwietnia 2021 r., o godz. 9.00.
  2. Kandydaci zakwalifikowani do drugiego etapu oraz rozmowy kwalifikacyjnej, będą poinformowani telefonicznie o ich terminie.
  3. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.chelmno.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Chełmna.
  4. Nabór przeprowadzi komisja powołana przez Burmistrza Miasta Chełmna.
  5. Z regulaminem naboru można zapoznać się na stronie BIP Urzędu Miasta w Chełmnie.

IX. Klauzula informacyjna:

Zgodnie z art. 13 ogólnego Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),

  1. Administratorem Pani/Pana danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest
  2. Urząd Miasta Chełmna ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno, jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Burmistrz Urzędu Miasta Chełmna. 
  3. Może się Pani/Pan kontaktować z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iodo@rt-net.pl.
  4. Pani/Pana dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa tj. art. 221 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz.U.2018 poz. 917 z późn. zm.), § 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U.2017 poz. 894 z późn. zm.) oraz art. 6 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2018 poz. 1260 i poz. 1669) będą przetwarzane w celu obecnego postepowania rekrutacyjnego zgodnie z art. 6 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r. z póź. zm.) (dalej RODO). Natomiast inne dane (o ile zostaną podane) w tym dane do kontaktu będą przetwarzane na podstawie zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  5. Pani/Pana dane osobowe zgromadzone w procesie rekrutacji będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń w związku z przeprowadzoną rekrutacją.
  6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą, ich sprostowania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
  7. Jeżeli Pani/Pana dane przetwarzane są na podstawie zgody przysługuje Pani/panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  9. Podanie praz Panią/Pana danych osobowych wynikających z przepisów, o których mowa w pkt. 3 jest niezbędne aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Panią/Pana innych danych jest dobrowolne.


Załączniki:

Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
Oświadczenie
Oświadczenie o braku przeciwwskazań do wykonywania pracy
Zgoda na przetwarzanie danych