Referat Komunikacji Społecznej, Promocji i Sportu - KS

1) Stanowisko ds. Komunikacji Społecznej - KS.RZ,
2) Stanowisko ds. Promocji Turystycznej - KS.PR,
3) Stanowisko ds. Sportu - KS.S,
4) Stanowisko ds. koordynacji współpracy z NGO, budżetu obywatelskiego, pozyskiwania i realizacji projektów społecznych.
zakres działania wydziału:
1) w zakresie promocji:
a) poszukiwanie i wdrażanie nowych form promocji miasta,
b) współpraca w opracowywaniu planów promocji turystycznej miasta;
c) opracowywanie materiałów informacyjnych i promocyjnych miasta;
d) współdziałanie z mediami, instytucjami, wydawnictwami przy opracowywaniu informacji promującej miasto;
e) przyjmowanie informacji od organizatorów imprez na temat przedsięwzięć i imprez organizowanych przez te podmioty w celu zamieszczenia w kalendarzu imprez oraz promocji na stronach internetowych miasta;
f) współpraca w zakresie promocji podczas organizacji przedsięwzięć promocyjnych, kulturalnych i okolicznościowych, których organizatorem jest Urząd Miasta;
g) udział w targach turystycznych, seminariach, spotkaniach, konferencjach dotyczących promocji;
h) współdziałanie z podmiotami i instytucjami zajmującymi się promocją turystyczną w kraju i za granicą;
i) nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów międzynarodowych mających na celu promocję miasta;

2) w zakresie rozwoju sportu i kultury fizycznej:
a) organizacja imprez sportowych oraz współpraca podczas przygotowywania i realizacji imprez sportowych i turystycznych przez kluby sportowe;
b) nadzór nad prawidłowym działaniem i rozliczanie Miejskiego Organizatora Sportu oraz animatorów sportu;
c) kontrola miejskich obiektów sportowych;
d) zarządzanie kompleksem sportowym „ORLIK”;
e) przygotowanie procedur związanych z ogłoszeniem otwartych konkursów na realizację zadań publicznych Gminy organizacjom pozarządowym na kulturę fizyczną;
f) kontrola merytoryczna i rozliczanie przyznanego wsparcia – dofinansowania organizacjom pozarządowym, na podstawie przedłożonych sprawozdań;
g) przekazywanie informacji z zakresu sportu i przedsiębiorczości na strony internetowe miasta;
h) wspieranie lokalnych inicjatyw w zakresie turystyki i sportu;
i) współpraca z Ogniskiem Miejskim TKKF w zakresie prowadzonych rozgrywek;
j) współorganizowanie plebiscytu na sportowca roku;
k) koordynowanie współzawodnictwa miast i gmin w ramach Ludowych Zespołów Sportowych na terenie Gminy;
l) współpraca z wojewódzkimi związkami sportowymi w celu realizacji programów dla szkół i stowarzyszeń.

3) w zakresie rzecznictwa:
a) odpowiedzialność za kształt polityki informacyjnej Urzędu Miasta;
b) udział w opracowywaniu dokumentów strategicznych miasta;
c) regularny kontakt z mediami (współpraca z dziennikarzami, występowanie w roli rzecznika prasowego, koordynacja spotkań i wywiadów);
d) przygotowywanie informacji prasowych, komunikatów;
e) monitoring prasy i dokumentacja obecności miasta w mediach,
f) organizacja konferencji prasowych i innych spotkań z przedstawicielami mediów;
g) odpowiedzialność za redakcję i oprawę graficzną treści w mediach społecznościowych (m.in. Facebook, Instagram);
h) redakcja treści newsletter;
i) aktualizacja strony internetowej miasta;
j) przyjmowanie informacji od organizatorów przedsięwzięć miejskich, redakcja nadsyłanych tekstów i zamieszczanie informacji na wszystkich kanałach informacyjnych miasta;
k) współpraca przy organizacji przedsięwzięć kulturalnych i promocyjnych,
l) udział w sesjach Rady Miasta, obecność aktywności radnych w mediach społecznościowych.

4) w zakresie komunikacji społecznej:a) organizacja i prowadzenie otwartych spotkań z mieszkańcami;
b) projektowanie i realizacja kampanii promocyjno-edukacyjnych;
c) organizacja konsultacji społecznych, debat, forów dyskusyjnych;
d) formułowanie treści w mediach społecznościowych z uwzględnieniem zasad dialogu społecznego i partycypacji społecznej;
e) prowadzenie i opracowywanie badań społecznych, wyniki przydatne m.in. w opracowywaniu dokumentów strategicznych miasta;
f) wydawnictwa informacyjne;
g) praca w terenie: spotkania z mieszkańcami, badania terenowe;
h) organizacja kampanii promocyjnych i edukacyjnych w wykorzystaniem technik animacji kultury;
i) organizacja specjalnych dyżurów dla mieszkańców podczas prowadzonych kampanii (m.in. spotkania dotyczące przygotowywania i zgłaszania projektów w ramach konsultacji społecznych).