Podatek od nieruchomości

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miasta, I piętro:

-pokój nr 202 - księgowość podatku od nieruchomości - telefon 0-56 677-17-22,

-pokój nr 212 - wymiar podatku od nieruchomości osoby fizyczne - telefon 0-56 677-17-76,

-pokój nr 202 - wymiar podatku od nieruchomości osoby prawne - telefon 0-56 677-17-86 lub  podatki_osobyprawne@chelmno.pl.

Wymagane dokumenty:

Deklaracja na podatek od nieruchomości wraz z wymaganymi załącznikami zgodnie z drukiem DN-1. Formularz DN-1 przeznaczony jest dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nie posiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową.

Termin składania:

Do 31 stycznia każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego, bądź zwolnień w podatkach.

Informacja w sprawie podatku od nieruchomości wraz z wymaganymi załącznikami zgodnie z drukiem IN-1. Informacja w sprawie podatku od nieruchomości przeznaczona jest dla osób fizycznych będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nie posiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową.

Termin składania - 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego.

Gdzie odebrać formularze:

Biuro Informacyjno-Podawcze, pokój nr 101, parter lub I piętro:

- pokój nr 212 - informacja w sprawie podatku od nieruchomości osoby fizyczne,

- pokój nr 202 - deklaracja na podatek od nieruchomości osoby prawne.

Opłaty:

Nie ma.

Podatek można wpłacać w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Chełmnie:

Bank Millennium S.A.  45 1160 2202 0000 0003 3297 0730.

 

Podstawa prawna:

Art. 6 ust. 6 i 10 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2018 r. poz.1445, z późn. zm.)
Dokumenty do pobrania:
1. Osoby fizyczne
Stawki podatku od nieruchomości od 2021
Uchwała w sprawie stawek podatku od nieruchomości na rok 2019
Uchwała w sprawie stawek podatku od nieruchomości na rok 2020
IN-1 informacja o nieruchomościachi obiektach budowlanych
ZIN-1 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - Dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
ZIN-2 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - Dane o przedmiotach zwolnionych z opodatkowania
ZIN-3 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - Dane pozostałych podatników
2. Osoby prawne
Stawki podatku od nieruchomości od 2021
Uchwała w sprawie stawek podatku od nieruchomości na rok 2019
Uchwała w sprawie stawek podatku od nieruchomości na rok 2020
DN-1 Deklaracja na podatek od nieruchomości
ZDN-1 Załącznik do deklaracji od nieruchomości - Dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
ZDN-2 Załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości - Dane o przedmiotach zwolnionych z opodatkowania


Załączniki: