Maria Pałucka
pok. nr 210, I piętro
tel. 56 6771721
e-mail: sekretarz_miasta@chelmno.pl

Sekretarz miasta w uzgodnieniu z burmistrzem tworzy i realizuje politykę kadrową  i płacową w Urzędzie.

Do zadań sekretarza miasta należy w szczególności:

  1. Wykonywanie zadań powierzonych przez burmistrza, zgodnie z poleceniami  i wskazówkami.
  2. Współdziałanie z Radą Miasta i jej komisjami w zakresie swojego działania.
  3. Zapewnienie odpowiednich  warunków  pracy w Urzędzie.
  4. Czuwanie nad właściwym trybem pracy Urzędu.
  5. Zapewnienie sprawności działania Urzędu.
  6. Kontrola przestrzegania czasu pracy w Urzędzie i nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy.
  7. Kontrola wykorzystywania w Urzędzie w sposób prawidłowy środków osobowych  i rzeczowych.
  8. Ogólny nadzór nad przestrzeganiem w Urzędzie przepisów prawa.
  9. Nadzór w zakresie przestrzegania zasad instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt, kodeksu postępowania administracyjnego i kodeksu pracy.
  10. Dbanie o odpowiedni poziom fachowy kadr, organizowanie szkoleń.
  11. Nadzór pod względem formalnym nad przygotowywanymi uchwałami Rady  i zarządzeniami burmistrza.
  12. Nadzór nad terminowym składaniem wyjaśnień na wniosek radnych i komisji Rady, przygotowywanie materiałów informacyjnych i sprawozdawczych w tym zakresie.
  13. Nadzór nad prowadzeniem i aktualizacją zbioru przepisów prawa gminnego.
  14. Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem archiwum Urzędu.
  15. Wypełnianie obowiązków Pełnomocnika ds. Wyborów.

Sekretarzowi miasta podlegają bezpośrednio następujące komórki organizacyjne:

- Wydział Organizacyjny,
- Biuro Rady Miasta,
- Biuro Informacji Publicznej,
- Samodzielne Stanowisko Archiwisty.