Maria Pałucka
pok. nr 210, I piętro
tel. 56 6771721
kom.: 502217548
e-mail: sekretarz_miasta@chelmno.pl
Sekretarz miasta w uzgodnieniu z burmistrzem tworzy i realizuje politykę kadrową  i płacową w Urzędzie.
Do zadań sekretarza miasta należy w szczególności:
1) wykonywanie zadań powierzonych przez burmistrza, zgodnie z poleceniami  i wskazówkami,
2) współdziałanie z Radą Miasta i jej komisjami w zakresie swojego działania,
3) zapewnienie odpowiednich  warunków  pracy w Urzędzie,
4) czuwanie nad właściwym trybem pracy Urzędu,
5) zapewnienie sprawności działania Urzędu,
6) kontrola przestrzegania czasu pracy w Urzędzie i nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy,
7) kontrola wykorzystywania w Urzędzie w sposób prawidłowy środków osobowych  i rzeczowych,
8) ogólny nadzór nad przestrzeganiem w Urzędzie przepisów prawa,
9) nadzór w zakresie przestrzegania zasad instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt, kodeksu postępowania administracyjnego i kodeksu pracy,
10) dbanie o odpowiedni poziom fachowy kadr, organizowanie szkoleń,
11) nadzór pod względem formalnym nad przygotowywanymi uchwałami Rady  i zarządzeniami burmistrza,
12) nadzór nad terminowym składaniem wyjaśnień na wniosek radnych i komisji Rady, przygotowywanie materiałów informacyjnych i sprawozdawczych w tym zakresie,
13) nadzór nad prowadzeniem i aktualizacją zbioru przepisów prawa gminnego,
14) nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem archiwum Urzędu,
15) wypełnianie obowiązków Pełnomocnika ds. Wyborów,
Sekretarzowi miasta podlegają bezpośrednio następujące komórki organizacyjne:
- Wydział Organizacyjny,
- Biuro Rady Miasta,
- Biuro Informacji Publicznej,
- Samodzielne Stanowisko Archiwisty