W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Chełmna

ul. Dworcowa 1

86-200 Chełmno


tel.  (+48 56) 677 17 17
fax: (+48 56) 677 17 74


e-mail: biuro_informacji@chelmno.pl

www: chelmno.pl

Skrytka ePUAP: /8493hehsse/skrytka 


NIP Gminy Miejskiej: 875-10-03-167
REGON Gminy Miejskiej: 871118483

NIP Urzędu Miasta: 8751549877
REGON Urzędu Miasta: 000523442



KOMUNIKAT BURMISTRZA MIASTA

KOMUNIKAT
BURMISTRZA MIASTA CHEŁMNA!!!

Burmistrz Miasta Chełmna przypomina o obowiązku właścicieli nieruchomości dotyczącym przedkładania informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska, do których zaliczamy azbest i PCB, wynikającym z art. 163 ust. 6 ustawy Prawo ochrony środowiska, określonym w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 24 czerwca 2002 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane substancje stwarzające szczególne zagrożenie dla środowiska oraz Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest

Wykorzystujący wyroby zawierające azbest ujmują wyniki inwentaryzacji w „Informacji o wyrobach zawierających azbest” stanowiącej załącznik nr 3 do rozporządzenia i przedkłada ją corocznie w terminie do dnia 31 stycznia właściwemu marszałkowi województwa. Osoba fizyczna niebędąca przedsiębiorcą przedkłada informację burmistrzowi miasta. Informację sporządza się w dwóch egzemplarzach:
1) jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej właściwemu organowi;
2) drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Wykorzystujący PCB w terminie miesiąca po przeprowadzonej inwentaryzacji przedkładają wojewodzie informacje o:
1) ilości i miejscach występowania wykorzystywanych PCB,
2) instalacjach i urządzeniach, w których PCB były lub są wykorzystywane,
3) czasie i sposobie usuwania PCB oraz instalacji i urządzeń, w których PCB były lub są wykorzystywane,
4) czasie i sposobie zastąpienia PCB innymi substancjami mniej szkodliwymi dla środowiska.
Informacje przekazuje się w formie pisemnej, według wzoru zawartego w załączniku nr 2 do rozporządzenia. Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację, burmistrzowi miasta w formie pisemnej, według wzoru zawartego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

W/w informacje przedsiębiorcy oraz osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają właściwym organom corocznie, w terminie do 31 stycznia.

Powiadom znajomego