

statut
Załącznik nr 2do Uchwały Nr XII/662/2007
Rady Miasta Chełmna
z dnia 11 września 2007 r.
S T A T U T
Muzeum Ziemi Chełmińskiej
W Chełmnie
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
Muzeum Ziemi Chełmińskiej w Chełmnie działa na podstawie:
1) ustawy z dnia 21 listopada 1996 roku o muzeach (Dz.U.Nr 5 poz. 24 z późniejszymi zmianami)
2) ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U.Nr 142, poz. 1591 z 2001 roku z późniejszymi zmianami)
3) ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U.Nr 13, poz. 123 z 2001 roku z późniejszymi zmianami)
4) ustawy z dnia 21 stycznia 2000 roku o zmianie niektórych ustaw związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej (Dz.U. nr 12 poz. 136)
5) wewnętrznych zarządzeń i regulaminów
6) niniejszego statutu
§ 2.
Muzeum obejmuje swoją działalnością teren miasta i chełmińskiego regionu historycznego.
§3.
Siedzibą Muzeum jest ratusz w Chełmnie.
§ 4.
Organizatorem muzeum jest Gmina Miasto Chełmno. Bezpośredni nadzór nad działalnością muzeum sprawuje Burmistrz Miasta.
§ 5.
Muzeum jest finansowane z budżetu miasta, dotacji celowych, Fundacji, darowizn, dochodów własnych oraz innych źródeł.
Muzeum może pobierać opłaty za świadczone usługi.
§ 6.
Muzeum prowadzi działalność gospodarczą, a wszelkie dochody przeznaczone są na działalność statutową.
§ 7.
Szczegółowe zasady gospodarki finansowej muzeum określają odrębne przepisy.
Rozdział II
Cele i zadania Muzeum
§ 8.
Muzeum jest instytucją o charakterze naukowo-badawczym i oświatowym.
§ 9.
W celu spełnienia swoich zadań gromadzi, przechowuje, konserwuje, opracowuje i udostępnia dobra kultury w zakresie archeologii, historii i sztuki oraz dziedzin pokrewnych ze szczególnym uwzględnieniem muzealiów związanych z terenem Ziemi Chełmińskiej.
§ 10.
Muzeum prowadzi i inspiruje badania naukowe, realizuje działalność wystawienniczą i oświatową oraz współdziała z instytucjami i stowarzyszeniami o podobnych celach.
§ 11.
Szczegółowe zadania Muzeum wynikają z ustawy z dnia 21 listopada 1996 roku o muzeach (Dz.U.nr 5 poz. 24 z późniejszymi zmianami).
Rozdział III
Organizacja i system zarządzania.
§ 12.
Muzeum kieruje dyrektor, którego powołuje i odwołuje Burmistrz Miasta.
§ 13.
Muzeum zatrudnia:
pracowników działalności podstawowej – merytorycznych,
pracowników administracji i obsługi. Szczegółowy zakres obowiązków pracowników i odpowiedzialność ustala dyrektor Muzeum w regulaminach, zarządzeniach i zakresach czynności.
§ 14.
Przy Muzeum działa rada muzeum. Członkowie rady SA powoływani w trybie określonym ustawa o muzeach. Zadania Ray wynikają z ustawy.
Rozdział IV
Postanowienia końcowe.
§ 15.
Muzeum podlega wpisowi do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Urząd Miasta, uzyskując osobowość prawną.
§ 16.
Statut Muzeum oraz jego zmianę uchwala Rada Miasta.
Wytworzył: joanna koenner (21 kwietnia 2016)
Opublikował: Joanna Koenner (21 kwietnia 2016, 11:02:11)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 371