FN

Wydział Finansowy FN
Urząd Miasta Chełmna
ul. Dworcowa 1
86-200 Chełmno
tel. (56) 677-17-70 (kierownik)
e-mail: wydzial_finansowy@chelmno.pl

Skarbnik Miasta
pok. nr 209, I piętro
tel. (56) 677-17-28
e-mail: skarbnik_miasta@chelmno.pl

Podatki
pok. nr 205, I piętro
tel. (56) 677-17-22 
podatki@chelmno.pl

Stanowisko ds. rozliczeń odpadów komunalnych
pok. nr 202, I piętro
tel. (56) 677-17-86

Kierownik wydziału: Karolina Sztylc

Do zakresu działania Wydziału Finansowego należy:

1) przygotowanie projektów budżetu miasta, projektów aktów zmieniających i projektów uchwał okołobudżetowych oraz opracowywanie sprawozdań związanych z jego wykonaniem,
2) prowadzenie ewidencji księgowej budżetu miasta,
3) uruchamianie środków pieniężnych na wydatki dla Urzędu i jednostek budżetowych,
4) dokonywanie analiz zasadności i celowości wydatków budżetowych,
5) wykonywanie dyspozycji środkami budżetowymi,
6) prowadzenie spraw podatków i opłat lokalnych:
a) wymiar podatków i opłat lokalnych
- prowadzenie ewidencji podatkowej w zakresie podatków i opłat lokalnych,
- dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego od osób  fizycznych,
- dokonywanie przypisów i odpisów oraz zmian w podatkach i opłatach lokalnych,
- dokonywanie czynności sprawdzających składanych informacji oraz deklaracji podatkowych (terminowość, poprawność, stan faktyczny),
- dokonywanie czynności kontrolnych (kontrola podatkowa),
- wydawanie zaświadczeń podatnikom i organom uprawnionym,
- wydawanie decyzji związanych ze zwrotem podatku akcyzowego;
b) rachunkowość podatkowa
- prowadzenie ewidencji przypisów, wpłat, zwrotów i rozliczania nadpłat 
z tytułu podatków i opłat lokalnych,
- księgowanie wpłat podatków i opłat lokalnych,
- kontrola terminowej wpłaty należności przez podatników,
- bieżąca weryfikacja zaległości podatków i opłat lokalnych oraz czynności windykacyjne: wystawianie upomnień, wystawianie tytułów wykonawczych, hipoteki,
c) sporządzanie sprawozdań z zakresu podatków i opłat lokalnych,
d) wydawanie decyzji w sprawach dotyczących umarzania, odraczania terminu płatności, rozkładania na raty podatków i opłat lokalnych oraz opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów,
e) wypisywanie kwitariuszy przychodowych;
7) czuwanie nad ściąganiem należności,
8) dokonywanie analizy  planów finansowych.

Wytworzył: Przemysław Małkowski (9 maja 2006)
Opublikował: Przemysław Małkowski (9 maja 2006, 10:54:43)

Ostatnia zmiana: Przemysław Małkowski (24 czerwca 2013, 09:27:40)
Zmieniono: zmiana numeru pokoju

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 6795

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij