SO

Wydział Spraw Obywatelskich SO
Urząd Miasta Chełmna
ul. Dworcowa 1
86-200 Chełmno
tel. (56) 677-17-44 (kierownik)
e-mail: wso@chelmno.pl

Ewidencja ludności i dowody osobiste
pok. nr 306, II piętro
(56) 677-17-52
(56) 677-17-34 (dowody osobiste)


Kierownik wydziału: Waldemar Żuchowski

Do zakresu działania Wydziału Spraw Obywatelskich należy:

1) prowadzenie spraw związanych z ewidencją ludności:
a) zgłoszenie zameldowania;
b) zgłoszenie wymeldowania;
c) zgłoszenie wyjazdu poza granice na pobyt stały lub czasowy;
d) zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice;
e) usuwanie niezgodności pomiędzy bazą PESEL a Rejestrem Mieszkańców;
f) nadanie / zmiana numeru PESEL;
g) sporządzanie statystyk i wydruków w zakresie ewidencji ludności;
h) udzielanie informacji w zakresie obowiązku meldunkowego;
i) udostępnianie danych z Rejestru Mieszkańców;
j) sporządzanie odpisów i zaświadczeń z akt ewidencji ludności;
k) decyzje w sprawach meldunkowych;
l) wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności;
m) obsługa zleceń systemu ŹRÓDŁO;
n) przekazywanie informacji o zmianach adresowych do szkół;
o) udostępnianie danych osobowych lub wydawanie decyzji o odmowie udostępnienia
danych;
2) sprawy związane z wyborami:
a) sporządzanie spisu wyborców;
b) prowadzenie rejestru wyborców;
c) dopisywanie do spisu wyborców;
d) dopisywanie do stałego rejestru wyborców;
e) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
f) wydawanie pełnomocnictw do głosowania;
3) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość:
a) czynności związane z przyjęciem wniosku i przesłaniem danych drogą elektroniczną;
b) odbieranie poczty specjalnej;
c) wydawanie spersonalizowanych dowodów ich posiadaczom;
d) przyjmowanie zgłoszeń o utracie bądź uszkodzeniu dowodu osobistego;
e) unieważnianie dowodów osobistych;
f) podejmowanie czynności archiwizacyjnych z uwagi na zgon posiadacza dowodu
osobistego;
g) obsługa interesantów poza siedzibą wystawcy dowodu osobistego,
h) decyzje w sprawach dowodów osobistych;
i) prowadzenie ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych,
j) prowadzenie archiwum kopert osobowych;
k) prowadzenie korespondencji elektronicznej z innymi urzędami w zakresie niezbędnym
do wydania dowodu osobistego;
l) wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego;
m) udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych;
n) udostępnianie dokumentacji związanej z wydawaniem dowodów osobistych;
o) sporządzanie statystyk i wydruków w zakresie dowodów osobistych;
4) współpraca z organami wymiaru sprawiedliwości i ścigania przestępstw;
5) ogłaszanie i przeprowadzanie konkursu ofert na realizację zadań z zakresu, ochrony
zdrowia oraz działań na rzecz osób niepełnosprawnych.

Wytworzył: Przemysław Małkowski (9 maja 2006)
Opublikował: Przemysław Małkowski (9 maja 2006, 10:52:50)

Ostatnia zmiana: Grzegorz Panek (17 maja 2018, 10:54:31)
Zmieniono: Aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 10907

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij