SO

Wydział Spraw Obywatelskich SO
Urząd Miasta Chełmna
ul. Dworcowa 1
86-200 Chełmno
tel. (56) 677-17-44 (kierownik)
e-mail: wso@chelmno.pl

Ewidencja ludności i dowody osobiste
pok. nr 306, II piętro
(56) 677-17-52
(56) 677-17-34 (dowody osobiste)


Kierownik wydziału: Waldemar Żuchowski

Do zakresu działania Wydziału Spraw Obywatelskich należy:

1) prowadzenie spraw związanych z ewidencją ludności:
a) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych,
b) wydawanie decyzji w sprawach meldunkowych,
c) aktualizacja urodzeń, zgonów i małżeństw – aktualizacja rekordów,
d) uzupełnianie bazy PESEL o dane archiwalne,
e) korygowanie rozbieżności pomiędzy bazą PESEL prowadzoną przez Urząd a Centralną Bazą Adresową,
f) sporządzanie statystyk i wydruków w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych,
g) udzielanie informacji w zakresie obowiązku meldunkowego,
h) sporządzanie odpisów i zaświadczeń z akt ewidencji ludności,
i) przekazywanie danych do Wojewódzkiego Banku Danych,
j) przekazywanie danych pomiędzy organami prowadzącymi ewidencję ludności,
k) przekazywanie informacji o zmianach adresowych do szkół i urzędu skarbowego,
l) udostępnianie danych adresowych lub wydawanie decyzji o odmowie udostępnienia danych,
2) Sprawy związane z wyborami:
a) sporządzanie spisu wyborców,
b) prowadzenie rejestru wyborców,
c) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
d) wydawanie pełnomocnictw do głosowania,
3) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość:
a) czynności związane z przyjęciem wniosku i przesłaniem danych drogą elektroniczną,
b) odbieranie poczty specjalnej z Policji,
c) wydawanie spersonalizowanych dowodów ich posiadaczom,
d) pośrednictwo w zakresie wydawania dowodów osobistych na rzecz osób wyrabiających je poza miejscem zameldowania,
e) prowadzenie ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych,
f) prowadzenie archiwum kopert osobowych,
g) prowadzenie korespondencji z innymi urzędami w zakresie niezbędnym do wydania dowodu osobistego,
h) wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego,
4) współpraca z organami wymiaru sprawiedliwości i ścigania przestępstw,
5) ogłaszanie i przeprowadzanie konkursu ofert na realizację zadań z zakresu ochrony zdrowia oraz działań na rzecz osób niepełnosprawnych.

Wytworzył: Przemysław Małkowski (9 maja 2006)
Opublikował: Przemysław Małkowski (9 maja 2006, 10:52:50)

Ostatnia zmiana: Przemysław Małkowski (21 stycznia 2013, 10:09:05)
Zmieniono: zmiana regulaminu orgznizacyjnego

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 10377

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij